Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GRA271 | Konsept Geliştirme | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatma ve Tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Basılı mecra tasarlamak ve masaüstü yayıncılık yazılımları hakkında bilgilendirme ve öğretici içerik üretme.
Dersin Amacı
Basılı medyaya yönelik ürün tasarlamak ve çok sayfalı materyal tasarlama yeteneği geliştirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. | 5 |
| P5 | E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. | 5 |
| P7 | G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 5 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. | P.2.1 | 3,7 |
| Ö2 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi | P.5.7 | 1 |
| Ö3 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. | P.7.3 | 1 |
| Ö4 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | P.8.3 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Basılı ürün hazırlamaya yönelik uygulama programları ve genel özellikleri nelerdir? |
| 2 | Basılı ürün hazırlamaya yönelik uygulama programları ve genel özellekleri nelerdir? Konusuna devam. |
| 3 | CMYK/Proje: Proje briefinin verilmesi ve konsept geliştirilmesi |
| 4 | Renk modları ve baskıya yönelik renk ayarlamaları/Proje : Tasarım süreci |
| 5 | DPI (Çözünürlük) / Sayfa LayoutlarıProje : Basın ilanı tasarımları ve uygulamaları |
| 6 | Baskı teknikleri/Proje : Bilboard tasarım ve uygulaları |
| 7 | Link kullanımı/Proje : Afiş tasarım ve uygulaları |
| 8 | Arasınav |
| 9 | Master Page kullanımı/Proje : Dergi sayfa tasarımı ve uygulamaları |
| 10 | Grid kullanımı/Proje : Dergi sayfa tasarımı ve uygulamaları devam |
| 11 | Proje kapsamında hazırlanan işlerin film aşamasına çevrilmesi |
| 12 | Matbaaya yönelik PDF teknolojisi |
| 13 | Yerinde matbaa, matbaa süreçleri ve teknolojilerinin incelemesi |
| 14 | Proje sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Masaüstü yayıncılık ve Basım Kılavuzu. (2006). (Çev: Mehmet Çömlekçi), Alfa Yayıncılık. |
| YANIK H. (2006) Masaüstü yayıncılık, Pınarbaş (2006). LAWLER B. P. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 3 | 6 |
| Uygulama | 3 | 1 | 3 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 6 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi | - | 5 | - | - |
| Ö3 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. | - | - | 5 | - |
| Ö4 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | - | - | - | 5 |
