Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GRA158 | Temel Fotoğrafcılık | 1 | Bahar | 2 | 2+2+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Fotoğrafın tarihçesi, temel prensipleri, fotoğraf makinası çeşitleri, fotoğraf makinası bölümleri, ışık ve aydınlatma kaynakları, dijital fotoğraf makinaları, fotoğrafta kompozisyon, portre, manzara, iç mekan çizimleri, fotoğraf çekim uygulamalarını kapsar
Dersin Amacı
Fotoğraf temel prensipleri ve tarihçesini bilme, fotoğraf teknik ve uygulamalarını bilme, fotoğraf makinesi kullanmayı öğrenme, fotoğraf çekiminde ışık ayar yapabilme, nitelikli kompozisyon oluşturma
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 5 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Fotoğraf makinasının tanımı ve çeşitleri |
| 2 | Fotoğrafın temel prensipleri ve tarihçesi |
| 3 | Fotoğraf makinası bölümleri : Objektif |
| 4 | Fotoğraf makinası bölümleri: Diyafram |
| 5 | Fotoğraf makinası bölümleri: bakaç, ışık ölçer, odaklama sistemi |
| 6 | Işık ve aydınlatma kaynakları: Film hızı ve ayarları |
| 7 | Dijital fotoğraf ve makinaları |
| 8 | Vize |
| 9 | Fotoğrafta kompozisyon: Açık kapalı düzen, perspektif ve derinlik, hareket. |
| 10 | Fotoğrafta kompozisyon: İlgi merkezi, tekrar, simetri ve oran. |
| 11 | Portre, manzara çekim teknikleri |
| 12 | iç mekan, panoromik çekim teknikleri |
| 13 | Fotoğraf çekim uygulamaları |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Fotoğrafa başlarken, Levent Kılıç, |
| Fotoğrafın temel prensipleri, Özer Kamburoğlu |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 4 | 4 | 16 |
| Uygulama | 3 | 5 | 15 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 148 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
