İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR467 Grafik Tasarım Proje I 4 Güz 7 2+2+0 3 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahmet FUTTU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahmet FUTTU A-Z01 [email protected] 7485 Perşembe
08:30 / 10:30
Dersin İçeriği
Öğrencilerin diğer derslerde öğrendikleri teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak ürün geliştirmeye yönelik projeler tasarlamalarını sağlamak, alana ilişkin yeni yöntem ve teknolojileri öğretmek dersin kapsamı içerisinde yer almaktadır.
Dersin Amacı
Öğrencilerin yeni yöntem ve teknolojileri diğer derslerde öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileriyle birleştirerek bir kampanya süreci içinde özgün ve yaratıcı ürünler geliştirmeleri amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. 5
P5 E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. 5
P7 G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. 5
P8 H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. P.2.1 7
Ö2 Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını kazanma becerisi. P.5.1 7
Ö3 İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. P.7.1 7
Ö4 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. P.8.1 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kampanya kavramının tanımlanması ve örneklendirilmesi
2 Kampanya kavramının tanımlanması ve örneklendirilmesi
3 Özgün ve yaratıcı fikir oluşturma çalışmaları
4 Özgün ve yaratıcı fikir oluşturma çalışmaları
5 Kampanya kurumsal kimlik öğelerinin hazırlanması
6 Afiş ve broşür çalışmaları için konsept fotoğraf çekimlerinin tamamlanması
7 Fotografik yorumlamaların tamamlanması
8 Afis, broşür tasarımlarında fotoğrafik ve tipografik çalışmaların tamamlanması
9 Kampanya web site çalışmasının başlatılması, site bilgi mimarisini ve kullanılacak görsellerin planlanması
10 Web sitesinin ön yüzünde kullanılacak flash animasyon film konseptinin hazırlanması
11 Kampanya web site çalışmasının tamamlanması
12 Flash animasyon çalışmasının tamamlanması
13 İnteraktif kampanya e-bookların hazırlanması
14 Projelerin sunumu
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar DRAZE, D. and PALOUDA A. Design Studio: Integrating Art & Thinking, Prufrock Press.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 4 4 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 10 20
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 10 20
Uygulama 2 30 60
Laboratuvar 0 0 0
Proje 2 20 40
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 10 20
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 186
Toplam Yük / 30 6,20
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P5 P7 P8
Ö1 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. 5 - - -
Ö2 Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını kazanma becerisi. - 5 - -
Ö3 İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. - - 5 -
Ö4 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. - - - 5