Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GR467 | Grafik Tasarım Proje I | 4 | Güz | 7 | 2+2+0 | 3 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahmet FUTTU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahmet FUTTU | A-Z01 | [email protected] | 7485 | Perşembe 08:30 / 10:30 |
Dersin İçeriği
Öğrencilerin diğer derslerde öğrendikleri teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak ürün geliştirmeye yönelik projeler tasarlamalarını sağlamak, alana ilişkin yeni yöntem ve teknolojileri öğretmek dersin kapsamı içerisinde yer almaktadır.
Dersin Amacı
Öğrencilerin yeni yöntem ve teknolojileri diğer derslerde öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileriyle birleştirerek bir kampanya süreci içinde özgün ve yaratıcı ürünler geliştirmeleri amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. | 5 |
| P5 | E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. | 5 |
| P7 | G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 5 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. | P.2.1 | 7 |
| Ö2 | Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını kazanma becerisi. | P.5.1 | 7 |
| Ö3 | İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. | P.7.1 | 7 |
| Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | P.8.1 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kampanya kavramının tanımlanması ve örneklendirilmesi |
| 2 | Kampanya kavramının tanımlanması ve örneklendirilmesi |
| 3 | Özgün ve yaratıcı fikir oluşturma çalışmaları |
| 4 | Özgün ve yaratıcı fikir oluşturma çalışmaları |
| 5 | Kampanya kurumsal kimlik öğelerinin hazırlanması |
| 6 | Afiş ve broşür çalışmaları için konsept fotoğraf çekimlerinin tamamlanması |
| 7 | Fotografik yorumlamaların tamamlanması |
| 8 | Afis, broşür tasarımlarında fotoğrafik ve tipografik çalışmaların tamamlanması |
| 9 | Kampanya web site çalışmasının başlatılması, site bilgi mimarisini ve kullanılacak görsellerin planlanması |
| 10 | Web sitesinin ön yüzünde kullanılacak flash animasyon film konseptinin hazırlanması |
| 11 | Kampanya web site çalışmasının tamamlanması |
| 12 | Flash animasyon çalışmasının tamamlanması |
| 13 | İnteraktif kampanya e-bookların hazırlanması |
| 14 | Projelerin sunumu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | DRAZE, D. and PALOUDA A. Design Studio: Integrating Art & Thinking, Prufrock Press. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 4 | 4 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Uygulama | 2 | 30 | 60 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 2 | 20 | 40 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 186 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını kazanma becerisi. | - | 5 | - | - |
| Ö3 | İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. | - | - | 5 | - |
| Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | - | - | - | 5 |
