İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR463 İnteraktif Grafik Tasarım I 4 Güz 7 2+2+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma ve Proje Uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ A-Z08 [email protected] 7455 Salı
09:00-10:00
Dersin İçeriği
İnternetin tarihi, gelişimi ve günümüz internetinin nasıl çalıştığına dair genel bilgilerin verilmesi ile kullanılan teknolojinin nasıl çalıştığına dair fikir sahibi olunması, Adobe Dreamweaver programına giriş ile aracın kullanımının öğrenilmesi, HTML (Hypertext Markup Language) dilinin yapısı ve bu dil ile ilgili temel bilgilerin verilmesi ile öğrencinin web sayfası oluşturabilecek veya üzerinde değişiklik yapabilecek düzeye gelmesinin sağlanması, Cascade Style Sheet (CSS) yardımcı biriminin yapısı ve bu teknoloji ile ilgili temel bilgilerin verilmesi ile stil dosyası oluşturmalarının sağlanması, AdoAdobe Photoshop programı ile hazırlanmış durağan görsellerin Adobe Dreamweaver ile web sayfalarına dönüştürülmesi için gerekli bilgilerin ve uygulama örneklerinin verilmesi ile web sayfaları oluşturmalarının sağlanması, Adobe Muse programına giriş ile daha etkileşimli web sayfaları yaratmalarının sağlanması
Dersin Amacı
Adobe Dreamweaver ve Adobe Muse programlarını web site tasarımında birer araç olarak kullanılmasını sağlamak, bir web sitesinin prodüksiyonundaki evreleri öğrenmek ve yıl sonunda öğrencilerin kendi kişisel sitelerini hazırlamalarını sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. 5
P3 C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. 5
P4 D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 5
P9 I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi. 5
P10 J Tasarım alanındaki teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. P.2.3 3,7
Ö2 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. P.3.1 3,7
Ö3 Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi edinir ve kendi çalışmalarını sorgular P.4.2 3,7
Ö4 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. P.10.1 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İnternet Nedir Nasıl Çalışır Seminer
2 HTML Nedir Seminer
3 CSS Nedir Seminer
4 Adobe Dreamweaver Programının Temelleri Seminer
5 Durağan Görsellerin Adobe Dreamweaver ile Web Sayfalarına Dönüştürülmesi Seminer
6 Durağan Görsellerin Adobe Dreamweaver ile Web Sayfalarına Dönüştürülmesi Seminer
7 Durağan Görsellerin Adobe Dreamweaver ile Web Sayfalarına Dönüştürülmesi Seminer
8 Durağan Görsellerin Adobe Dreamweaver ile Web Sayfalarına Dönüştürülmesi Seminer
9 Adobe Muse Programının Temelleri Seminer
10 Adobe Muse Programının Temelleri Seminer
11 Proje ödevi
12 Proje ödevi
13 Proje Değerlendirmesi Genel Görüşme
14 Final değerlendirmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar About Face: The Essentials of Interaction Design by Alan Cooper, Robert Reimann, David Cronin, & Christopher Noessel
Designing Interfaces by Jennifer Tidwell.
Mobile Design Pattern Gallery: UI Patterns for Smartphones by Theresa Neil.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 12 1 12
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 4 2 8
Uygulama 10 1 10
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3 P4 P10
Ö1 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. 5 - - -
Ö2 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. - 5 - -
Ö3 Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi edinir ve kendi çalışmalarını sorgular - - 5 -
Ö4 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. - - - 5