Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GR463 | İnteraktif Grafik Tasarım I | 4 | Güz | 7 | 2+2+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma ve Proje Uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-Z08 | [email protected] | 7455 | Salı 09:00-10:00 |
Dersin İçeriği
İnternetin tarihi, gelişimi ve günümüz internetinin nasıl çalıştığına dair genel bilgilerin verilmesi ile kullanılan teknolojinin nasıl çalıştığına dair fikir sahibi olunması, Adobe Dreamweaver programına giriş ile aracın kullanımının öğrenilmesi, HTML (Hypertext Markup Language) dilinin yapısı ve bu dil ile ilgili temel bilgilerin verilmesi ile öğrencinin web sayfası oluşturabilecek veya üzerinde değişiklik yapabilecek düzeye gelmesinin sağlanması, Cascade Style Sheet (CSS) yardımcı biriminin yapısı ve bu teknoloji ile ilgili temel bilgilerin verilmesi ile stil dosyası oluşturmalarının sağlanması, AdoAdobe Photoshop programı ile hazırlanmış durağan görsellerin Adobe Dreamweaver ile web sayfalarına dönüştürülmesi için gerekli bilgilerin ve uygulama örneklerinin verilmesi ile web sayfaları oluşturmalarının sağlanması, Adobe Muse programına giriş ile daha etkileşimli web sayfaları yaratmalarının sağlanması
Dersin Amacı
Adobe Dreamweaver ve Adobe Muse programlarını web site tasarımında birer araç olarak kullanılmasını sağlamak, bir web sitesinin prodüksiyonundaki evreleri öğrenmek ve yıl sonunda öğrencilerin kendi kişisel sitelerini hazırlamalarını sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. | 5 |
| P3 | C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. | 5 |
| P4 | D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 5 |
| P9 | I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi. | 5 |
| P10 | J Tasarım alanındaki teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. | P.2.3 | 3,7 |
| Ö2 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | P.3.1 | 3,7 |
| Ö3 | Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi edinir ve kendi çalışmalarını sorgular | P.4.2 | 3,7 |
| Ö4 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. | P.10.1 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İnternet Nedir Nasıl Çalışır Seminer |
| 2 | HTML Nedir Seminer |
| 3 | CSS Nedir Seminer |
| 4 | Adobe Dreamweaver Programının Temelleri Seminer |
| 5 | Durağan Görsellerin Adobe Dreamweaver ile Web Sayfalarına Dönüştürülmesi Seminer |
| 6 | Durağan Görsellerin Adobe Dreamweaver ile Web Sayfalarına Dönüştürülmesi Seminer |
| 7 | Durağan Görsellerin Adobe Dreamweaver ile Web Sayfalarına Dönüştürülmesi Seminer |
| 8 | Durağan Görsellerin Adobe Dreamweaver ile Web Sayfalarına Dönüştürülmesi Seminer |
| 9 | Adobe Muse Programının Temelleri Seminer |
| 10 | Adobe Muse Programının Temelleri Seminer |
| 11 | Proje ödevi |
| 12 | Proje ödevi |
| 13 | Proje Değerlendirmesi Genel Görüşme |
| 14 | Final değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | About Face: The Essentials of Interaction Design by Alan Cooper, Robert Reimann, David Cronin, & Christopher Noessel |
| Designing Interfaces by Jennifer Tidwell. | |
| Mobile Design Pattern Gallery: UI Patterns for Smartphones by Theresa Neil. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 4 | 2 | 8 |
| Uygulama | 10 | 1 | 10 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P4 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | - | 5 | - | - |
| Ö3 | Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi edinir ve kendi çalışmalarını sorgular | - | - | 5 | - |
| Ö4 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. | - | - | - | 5 |
