Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GR462 | Sanat Felsefesi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 2 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Sanat kültürü, estetik estetiğin parçaları, obje, değer, yargı, varlık tarzı bakımından sanat eseri ve obje plastik sanatlar açısından estetik kavramı irdelenir.
Dersin Amacı
Sanat olayını ayrıntısıyla inceleyebilmek, çözümleyebilmek. Sanat olgusunu değerlendirebilmek, eleştirel yargılarda bulunabilmek. Sanat yapıtını ontolojik yönden araştırabilmek, estetik konusunda edinilen bilgiyi yeni durumlara uyarlayabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P13 | M Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi. | 5 |
| P14 | N Sanat kültürü ve estetik, sanat ve bilim etiği konularına ilişkin bilgi kazanma becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. | P.13.1 | |
| Ö2 | Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel) becerisi. | P.13.2 | |
| Ö3 | Estetik farkındalığa sahiptir | P.14.1 | |
| Ö4 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir | P.14.2 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bir felsefe disiplini olarak "Estetik"nedir? |
| 2 | Estetik ‘in temel problemleri ve temel kavramları |
| 3 | Estetik süje ne demektir? |
| 4 | Estetik süje ne demektir? |
| 5 | Estetik değer ne demektir? |
| 6 | Estetik değer ne demektir? |
| 7 | Estetik nedir, estetiğin temel problemleri ve kavramları süje, obje, değer ve yargı hakkında değerlendirme |
| 8 | Estetik obje analizi. |
| 9 | Estetik bir kavram olarak objektivation. |
| 10 | Varlık tarzı bakımından sanat eseri veya estetik obje. |
| 11 | Varlık tarzlarının verilişi. |
| 12 | Sanat eserlerinde varlık tabakaları. |
| 13 | Edebiyat eserinde ver resimde varlık tabakaları. Plastik'te, yapı eserinde, müzik eserinde varlık tabakaları. |
| 14 | Sanat eserinin antik yapısı ve estetik değer. Somut sanat yapıtları üzerinde |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Tunalı, İsmail. Felsefenin Işığında Modern Resim. İstanbul: Remzi Kitapevi, 2008. |
| Tunalı, İsmail. Sanat Antolojisi, İstanbul: İnkılap Kitabevi,2011. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 2 | 2 | 4 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 94 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P13 | P14 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. | 5 | - |
| Ö2 | Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel) becerisi. | 5 | - |
| Ö3 | Estetik farkındalığa sahiptir | - | 5 |
| Ö4 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir | - | 4 |
