Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GR452 | Mezuniyet Projesi II | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 2 | 16 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahmet FUTTU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahmet FUTTU | A-Z01 | [email protected] | 7485 | Perşembe 08:30 / 10:30 |
Dersin İçeriği
Ders; öğrencinin bir grafik tasarımı problemi ortaya koyarak; problemi projelendirmesi, geliştirmesi ve uygulamasını kapsar.
Dersin Amacı
Öğrencinin, bir grafik tasarımı problemi ortaya koyarak problemi araştırması, yol haritası geliştirmesi, tasarlaması ve uygulamasını istenir. Proje sonucunda ortaya çıkan konsept, ürün ve medya planlamasını savunması ve sunmasını hedeflenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 5 |
| P7 | G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 5 |
| P9 | I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. | P.4.4 | 7 |
| Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | P.4.9 | 7 |
| Ö3 | İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. | P.7.1 | 5 |
| Ö4 | Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. | P.7.2 | 7 |
| Ö5 | Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. | P.9.1 | 7 |
| Ö6 | Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve grafiksel unsurlarla yorumlanması becerisi. | P.9.4 | 5,7 |
| Ö7 | Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. | P.9.5 | 5,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Grafik tasarımı problemi içeren bir proje konusunun belirlenmesi |
| 2 | Literatür taraması, arka plan araştırması yapılması, problemin sınırlandırılması |
| 3 | Yol haritasının oluşturulması |
| 4 | Yaratıcı fikir ve strateji belirlenmesi |
| 5 | Yaratıcı brief hazırlanması |
| 6 | Projenin çerçevesinin oluşturulması |
| 7 | Görsel materyallerin hazırlanması |
| 8 | Medya seçimi |
| 9 | Proje uygulama çalışmalarının başlatılması |
| 10 | Proje uygulama |
| 11 | Proje uygulama |
| 12 | Proje uygulama |
| 13 | Geri bildirimler |
| 14 | Projenin tamamlanması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Conover, E. T. Graphic Communication Today. USA: West Pub. Co 1985 |
| Haley, A. "ABC's of Type. New York"Watson-Guptill Publications., 1990 | |
| Nelson, R.P. "Publication Design. Iowa"WM. C. Brown Publishers, 1987 | |
| Solomon, M. The Art of Typography. New York: Watson-Guptill Publications., 1990 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 10 | 10 | 100 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 10 | 10 | 100 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 10 | 10 | 100 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 483 | ||
| Toplam Yük / 30 | 16,10 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 16 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P7 | P9 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. | 5 | - | - |
| Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | 5 | - | - |
| Ö3 | İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. | - | 5 | - |
| Ö4 | Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. | - | 5 | - |
| Ö5 | Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. | - | - | 5 |
| Ö6 | Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve grafiksel unsurlarla yorumlanması becerisi. | - | - | 5 |
| Ö7 | Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. | - | - | 5 |
