İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR452 Mezuniyet Projesi II 4 Bahar 8 2+0+0 2 16
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahmet FUTTU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahmet FUTTU A-Z01 [email protected] 7485 Perşembe
08:30 / 10:30
Dersin İçeriği
Ders; öğrencinin bir grafik tasarımı problemi ortaya koyarak; problemi projelendirmesi, geliştirmesi ve uygulamasını kapsar.
Dersin Amacı
Öğrencinin, bir grafik tasarımı problemi ortaya koyarak problemi araştırması, yol haritası geliştirmesi, tasarlaması ve uygulamasını istenir. Proje sonucunda ortaya çıkan konsept, ürün ve medya planlamasını savunması ve sunmasını hedeflenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 5
P7 G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. 5
P9 I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. P.4.4 7
Ö2 Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. P.4.9 7
Ö3 İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. P.7.1 5
Ö4 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. P.7.2 7
Ö5 Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. P.9.1 7
Ö6 Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve grafiksel unsurlarla yorumlanması becerisi. P.9.4 5,7
Ö7 Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. P.9.5 5,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Grafik tasarımı problemi içeren bir proje konusunun belirlenmesi
2 Literatür taraması, arka plan araştırması yapılması, problemin sınırlandırılması
3 Yol haritasının oluşturulması
4 Yaratıcı fikir ve strateji belirlenmesi
5 Yaratıcı brief hazırlanması
6 Projenin çerçevesinin oluşturulması
7 Görsel materyallerin hazırlanması
8 Medya seçimi
9 Proje uygulama çalışmalarının başlatılması
10 Proje uygulama
11 Proje uygulama
12 Proje uygulama
13 Geri bildirimler
14 Projenin tamamlanması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Conover, E. T. Graphic Communication Today. USA: West Pub. Co 1985
Haley, A. "ABC's of Type. New York"Watson-Guptill Publications., 1990
Nelson, R.P. "Publication Design. Iowa"WM. C. Brown Publishers, 1987
Solomon, M. The Art of Typography. New York: Watson-Guptill Publications., 1990
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 10 140
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 10 10 100
Laboratuvar 0 0 0
Proje 10 10 100
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 10 10 100
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 483
Toplam Yük / 30 16,10
Dersin AKTS Kredisi: 16
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P7 P9
Ö1 Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. 5 - -
Ö2 Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. 5 - -
Ö3 İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. - 5 -
Ö4 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. - 5 -
Ö5 Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. - - 5
Ö6 Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve grafiksel unsurlarla yorumlanması becerisi. - - 5
Ö7 Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. - - 5