İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR371 Görsel İletişim ve Reklam 3 Güz 5 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım ve Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Öğrenci, bu derste, reklam tasarımının temel kavramları hakkında bilgi sahibi olması, reklam tasarımına başlayabilmek için gereken bilgiye sahip olur, incelediği reklam çalışmalarını içerik ve görsel yönden analiz eder ve reklamlardaki başarıyı derinlemesine görebilir.
Dersin Amacı
Reklam ve tasarımının temel kavramları hakkında bilgi vermek. Uygulamalı örnekler üzerinde incelemeler ve reklam süreci hakkında çalışma yapmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. 5
P5 E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. 5
P7 G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. 5
P8 H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. P.2.1 1
Ö2 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi P.5.7 1
Ö3 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. P.7.3 1
Ö4 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. P.8.3 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Reklamın tanımı ve kapsamı. Reklamın doğuşu ve gelişmesini sağlayan şartlar.
2 Reklamın amacı. Çeşitli reklamcıların yorumları. Kısa vadeli ve uzun vadeli reklam stratejileri.
3 Reklamda hedef kitle.
4 Reklamda reklamveren faktörü
5 Reklamda sürecinin işleyişi
6 Reklam sürecinde yer alan ekip ve görev dağılımı
7 Reklamda görsel denge ve hiyerarşi
8 Ara Sınav
9 Reklamda farkındalık
10 Örnek çalışmalar üzerinden incelemeler
11 Örnek çalışmalar üzerinden incelemeler
12 Örnek çalışmalar üzerinden incelemeler
13 Örnek çalışmalar üzerinden incelemeler
14 Örnek çalışmalar üzerinden incelemeler
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ELDEN, M. Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 2 20
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 6 6
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P5 P7 P8
Ö1 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. 5 - - -
Ö2 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi - 5 - -
Ö3 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. - - 5 -
Ö4 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. - - - 5