Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GR369 | Tipografi III | 3 | Güz | 5 | 2+2+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI | A-Z03 | [email protected] | 7432 |
Dersin İçeriği
Tarihi bilgisini, tasarımlarında nasıl kullanabileceğini kavramış olması, bitirmiş olduğu projeleri doğru ve beklenmedik bir şekilde sunuma hazırlayabilmesi Günümüz çağdaş tasarımcılarını takip edebilmesi Tasarımlarında yaratıcı çözümler üretebilmek için çağdaş tasarımcıların tasarım anlayışlarını kavrayabilmesi Tasarımlarını zamanında bitirebilmesi ve yaratıcı ve beklenmedik bir şekilde sunabilmesi
Dersin Amacı
Öğrencinin Modernizm'den günümüze Sanat akımlarının, tasarımlarını oluşturmada ne kadar etkili olabileceğini öğrenmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda öğrencilerin Kitap tasarımı, Afiş ve Dergi Tasarımcılarını tanımaları üzerine odaklanılır ve bu yönde çalışmalar üretirken bu mecraları nasıl tasarlayacaklarını öğrenmeleri dersin amaçlarındandır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. | 5 |
| P3 | C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. | 5 |
| P4 | D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. | P.2.1 | 1,5 |
| Ö2 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini yansıtabilme becerisi. | P.2.4 | 1 |
| Ö3 | Bir bağlam içinde düşünme becerisi. | P.3.4 | 1 |
| Ö4 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. | P.3.5 | 1 |
| Ö5 | Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. | P.4.4 | 1,5 |
| Ö6 | Grafik tasarımı bir grup etkinliği olarak gerçekleştirme becerisi. | P.4.6 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bir tasarımcı tarzı örnek alınarak bir afiş tasarlanması beklenir |
| 2 | Eskizler üzerinden kritik. |
| 3 | Seçilen eskizlerin bilgisayara aktarılması. |
| 4 | Seçilen çalışmanın sonlandırılması. |
| 5 | İş teslimi ve kritik |
| 6 | Seçilen bir kitabın yeniden tasarlanması.. |
| 7 | Çağdaş kitap tasarımcıları örnekler üzerinden anlatılır. Öğrencilerinde bulduğu kitap tasarımcıları üzerinde konuşulup tartışılır. Kitap tasarımında yeni yaklaşımlar üretmek üzere bir proje verilir. |
| 8 | Bir kitabın ilk 30 sayfasının yeniden düzenlenmesi / Bir şiir kitabının yeniden düzenlenmesi |
| 9 | Seçilen eskizlerin bilgisayara aktarılması. |
| 10 | Proje teslimi ve kritik. |
| 11 | Seçilen bir derginin yeniden tasarlanması |
| 12 | Çağdaş dergi tasarımcıları örnekler üzerinden anlatılır. Öğrencilerinde bulduğu dergi tasarımcıları üzerinde konuşulup tartışılır. Dergi tasarımında yeni yaklaşımlar üretmek üzere bir proje verilir. |
| 13 | Eskizler üzerinden kritik. Seçilen eskizlerin bilgisayara aktarılması. |
| 14 | Seçilen çalışmanın sonlandırılması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | BECER, E., Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara. |
| SARIKAVAK, N. K., Sayısal Tipografi: Batı da ve Ülkemizde Sayısal Harf/Font Tasarımcıları, Başkent Üniversitesi Yayınları | |
| SARIKAVAK, N. K., Tipografinin Temelleri, Doruk Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 94 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P4 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. | 5 | - | - |
| Ö2 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini yansıtabilme becerisi. | 5 | - | - |
| Ö3 | Bir bağlam içinde düşünme becerisi. | - | 5 | - |
| Ö4 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. | - | 5 | - |
| Ö5 | Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. | - | - | 5 |
| Ö6 | Grafik tasarımı bir grup etkinliği olarak gerçekleştirme becerisi. | - | - | 5 |
