İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR367 Ambalaj Tasarımı 3 Güz 5 2+2+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI - [email protected]
Dersin İçeriği
Öğrenci, bir ürün ya da kuruluş için doğru ambalaj tasarımı yaklaşımı geliştirir, belirli bir konsepti farklı tasarım ögelerine yayar, bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet için görsel iletişim tasarımı adına yaratıcı ve doğru çözümler üretir ve yaratıcı üretim süreci içerisinde tasarım yönetimi becerileri edinmesi,
Dersin Amacı
Ambalaj tasarımı, öğrencilerin yaratıcılıklarını, iki boyutlu tasarımların yanı sıra üç boyutlu tasarımlar yaparak da geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. 5
P3 C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. 5
P5 E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. 5
P6 F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 5
P8 H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. 5
P10 J Tasarım alanındaki teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. P.2.3 4,7
Ö2 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. P.3.5 5
Ö3 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi P.5.7 4,7
Ö4 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. P.6.1 7
Ö5 İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. P.6.2 4,7
Ö6 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. P.8.3 4
Ö7 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. P.10.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İlk projeye giriş ve ders hakkında genel bilgi ve seminer konusu
2 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
3 Maket üzerinde çalışmaların sunumu
4 Maket üzerinde çalışmaların devamı
5 Projenin sonuçlandırılması
6 İkinci projeye giriş ve seminer konusu
7 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
8 Ara Sınav
9 Maket üzerinde çalışmaların sunumu
10 Maket üzerinde çalışmaların devamı
11 Maket üzerinde çalışmaların devamı
12 Maket üzerinde çalışmaların devamı
13 Projenin sonuçlandırılması
14 Projenin sonuçlandırılması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar S. A. Packaging Design: Successful Product Branding from Concept to Shelf
KİMCHUK, M. R; KRASOVEC, S. A. Packaging Design: Successful Product Branding from Concept to Shelf, Wiley, 2006.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 94
Toplam Yük / 30 3,13
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3 P5 P6 P8 P10
Ö1 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. 5 - - - - -
Ö2 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. - 5 - - - -
Ö3 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi - - 5 - - -
Ö4 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. - - - 5 - -
Ö5 İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. - - - 5 - -
Ö6 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. - - - - 5 -
Ö7 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. - - - - - 5