Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GR367 | Ambalaj Tasarımı | 3 | Güz | 5 | 2+2+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Öğrenci, bir ürün ya da kuruluş için doğru ambalaj tasarımı yaklaşımı geliştirir, belirli bir konsepti farklı tasarım ögelerine yayar, bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet için görsel iletişim tasarımı adına yaratıcı ve doğru çözümler üretir ve yaratıcı üretim süreci içerisinde tasarım yönetimi becerileri edinmesi,
Dersin Amacı
Ambalaj tasarımı, öğrencilerin yaratıcılıklarını, iki boyutlu tasarımların yanı sıra üç boyutlu tasarımlar yaparak da geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. | 5 |
| P3 | C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. | 5 |
| P5 | E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. | 5 |
| P6 | F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 5 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 5 |
| P10 | J Tasarım alanındaki teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. | P.2.3 | 4,7 |
| Ö2 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. | P.3.5 | 5 |
| Ö3 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi | P.5.7 | 4,7 |
| Ö4 | İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. | P.6.1 | 7 |
| Ö5 | İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. | P.6.2 | 4,7 |
| Ö6 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | P.8.3 | 4 |
| Ö7 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. | P.10.6 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İlk projeye giriş ve ders hakkında genel bilgi ve seminer konusu |
| 2 | İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
| 3 | Maket üzerinde çalışmaların sunumu |
| 4 | Maket üzerinde çalışmaların devamı |
| 5 | Projenin sonuçlandırılması |
| 6 | İkinci projeye giriş ve seminer konusu |
| 7 | İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Maket üzerinde çalışmaların sunumu |
| 10 | Maket üzerinde çalışmaların devamı |
| 11 | Maket üzerinde çalışmaların devamı |
| 12 | Maket üzerinde çalışmaların devamı |
| 13 | Projenin sonuçlandırılması |
| 14 | Projenin sonuçlandırılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | S. A. Packaging Design: Successful Product Branding from Concept to Shelf |
| KİMCHUK, M. R; KRASOVEC, S. A. Packaging Design: Successful Product Branding from Concept to Shelf, Wiley, 2006. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 94 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P5 | P6 | P8 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö3 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö4 | İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö5 | İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö6 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö7 | Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. | - | - | - | - | - | 5 |
