Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GR366 | Bilgisayar Destekli Yazı Karakteri Tasarım | 3 | Bahar | 6 | 2+2+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI | - | [email protected] | ||
| Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI | A-Z03 | [email protected] | 7432 |
Dersin İçeriği
Bir yazı karakteri tasarlamak, üretmek ve pazarlayabilmek için gerekli olan bilgiye sahip olabilmesi ve pratikte kullanabilmesi, Günümüz çağdaş yazı karakteri tasarımcılarını ve tasarladıkları karakterleri takip edebilmesi Yazı karakterini gerçekleştirebilecek yazılım bilgisine sahip olması ve kullanabilmesi Tasarımlarını zamanında bitirebilmesi ve beklenmedik ve yaratıcı bir şekilde sunabilmesi
Dersin Amacı
Öğrencinin bir yazı karakteri oluşturmada uygulanabilecek en basit modüler yapıdan, bilgisayar ortamında gerçekleştirilmesine kadar olan prosesi öğrenmesi dersin öncelikli amaçlarındandır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 5 |
| P7 | G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 5 |
| P9 | I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. | P.4.4 | 1,5 |
| Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | P.4.9 | 1 |
| Ö3 | İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. | P.7.1 | 1,5 |
| Ö4 | Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. | P.7.2 | 1,7 |
| Ö5 | Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. | P.9.1 | 1,5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Örnek modüler font tasarımı bulmak ve bir sonraki derse getirmek. Yazı Tasarımcıları ve Foundry ler üzerinden Bir yazı karakteri nasıl oluşur ve pazarlanır Karakter tasarımları üzerinden örneklerle anlatım. Modüler font tasarımı nedir Örnekler üzerinden anlatım. |
| 2 | Modüler font tasarımı. Öğrencilerin getirdikleri yazı karakterleri üzerinden tartışma ve uygulama projesinin verilmesi. |
| 3 | Modüler font tasarımı Eskizler yada görseller üzerinden kritik. |
| 4 | Modüler font tasarımı Eskizler yada görseller üzerinden kritik. |
| 5 | Modüler font tasarımı seçilen eskizlerin yada görsellerin bilgisayara aktarılması yada 3B olarak gerçekleştirilmesi. |
| 6 | Modüler font tasarımı Seçilen çalışmanın sonlandırılması. İş Teslimi ve kritik. |
| 7 | Buluntu Font tasarlamak Buluntu Font tasarımı nedir ve nasıl oluşturulur örnekler üzerinden tartışılması ve uygulama projesinin verilmesi. |
| 8 | Buluntu Font tasarlamak Eskizler yada görseller üzerinden kritik. |
| 9 | Buluntu Font tasarlamak Seçilen eskizlerin yada görsellerin bilgisayara aktarılması yada 3B olarak gerçekleştirilmesi. |
| 10 | İş teslimi ve kritik. |
| 11 | Organik Font tasarlamak Organik Font tasarımı nedir ve nasıl oluşturulur örnekler üzerinden tartışılması ve uygulama projesinin verilmesi. |
| 12 | Organik Font tasarlamak Eskizler yada görseller üzerinden kritik. |
| 13 | Organik Font tasarlamak Bilgisayara aktarılan çalışmanın üzerinden kritik. |
| 14 | Organik Font tasarlamak Seçilen çalışmanın sonlandırılması. Dijital bir font olarak kullanılabiliyor olması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Haley, A. "ABC's of Type. New York"Watson-Guptill Publications., 1990 |
| Nelson, R.P. "Publication Design. Iowa"WM. C. Brown Publishers, 1987 | |
| Solomon, M. The Art of Typography. New York: Watson-Guptill Publications., 1990 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 4 | 2 | 8 |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 96 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P7 | P9 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Eleştirel ve çözümleyici düşünme becerisi. | 5 | - | - |
| Ö2 | Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | 5 | - | - |
| Ö3 | İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. | - | 5 | - |
| Ö4 | Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. | - | 5 | - |
| Ö5 | Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. | - | - | 3 |
