Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GR352 | Grafik Tasarım IV | 3 | Bahar | 6 | 4+2+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma ve Proje Uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ | A-Z08 | [email protected] | 7433 | Salı 09:00-10:00 |
Dersin İçeriği
Öğrenci, Sosyal ve kültürel bir etkinlik için doğru tanıtım stratejisini ve yaklaşımını geliştirebilir, belirli bir konsepti farklı tasarım ögelerine yayabilir, bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet için grafik tasarımı adına yaratıcı ve doğru çözümler üretebilir ve yaratıcı üretim süreci içerisinde tasarım yönetimi becerileri edinebilir.
Dersin Amacı
Doğru mecra için doğru yaklaşımı belirlemek; görsel iletişim tasarımında imajın gücün kavramak ve doğru kullanmak; tasarımda ve mesajı iletmede sürdürülebilirliği sağlamak. Ürün kimliği, ambalaj kimliği, kurum kimliği vb. kimlik yapılanmalarında yaratıcı bir tasarım yaklaşımı geliştirmek. Markalaşma ve görsel kimlik tasarımı ilişkisini kavrayabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. | 5 |
| P5 | E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. | 5 |
| P7 | G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 5 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. | P.2.3 | 3,7 |
| Ö2 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi | P.5.7 | 1,3,7 |
| Ö3 | Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. | P.7.2 | 1,3,7 |
| Ö4 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | P.8.3 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders program hakkında bilgi |
| 2 | Proje 1: Sosyal/Kültürel Afiş Tasarımı-Bilgi |
| 3 | Proje 1-Taslak değerlendirme |
| 4 | Proje 1-Final |
| 5 | Proje 2: Mesaj/İmaj-Bilgi |
| 6 | Proje 2-Taslak değerlendirme |
| 7 | Proje 2-Final |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Proje 3-Festival/Etkinlik Görsel Kimliği-Bilgi |
| 10 | Proje 3-Taslak değerlendirme |
| 11 | Proje 3-Taslak değerlendirme |
| 12 | Proje 3-Taslak değerlendirme |
| 13 | Proje 3-Final |
| 14 | Proje 3-Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Armstrong H., Grafik Tasarım Kuramı. İstanbul: Espas Kuram Sanat Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 4 | 4 | 16 |
| Uygulama | 3 | 5 | 15 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 152 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi | - | 5 | - | - |
| Ö3 | Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. | - | - | 5 | - |
| Ö4 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | - | - | - | 5 |
