İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR351 Grafik Tasarım III 3 Güz 5 3+2+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma ve Proje Uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ A-Z08 [email protected] 7455 Salı
09:00-10:00
Dersin İçeriği
Öğrenci görüntülerin bağlam odağında doğru kadrajlamalar yapabilir, simgeleri ve simgesel anlatımı doğru bir biçime kullanabilir, Görme ve algılama üzerinde nitelikli bakış açısına sahip olur, Eskizlemeyle başladığı çalışmaları final noktasına kadar taşıyabilir ve çalışmasını anlatır ve sunar.
Dersin Amacı
Ürün kimliği, ambalaj kimliği, kurum kimliği vb. kimlik yapılanmalarında yaratıcı bir tasarım yaklaşımı geliştirmek. Markalaşma ve görsel kimlik tasarımı ilişkisini kavrayabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. 5
P5 E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. 5
P7 G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. 5
P8 H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. P.2.3 3,7
Ö2 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi P.5.7 3,7
Ö3 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. P.7.2 3,7
Ö4 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. P.8.3 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentiler. 1. projenin verilmesi
2 Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
3 Proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline geliştirilmesi ve rafine edilmesi
4 Projenin teslim edilmesi ve sunumu. 2. projenin verilmesi
5 Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
6 Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
7 Proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirilmesi ve rafine edilmesi. Proje ile ilgili taslakların son şekline alması.
8 Ara Sınav
9 Projenin teslim edilmesi ve sunumu. 3. projenin verilmesi
10 Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
11 Proje ile ilgili eskizlerin geliştirilerek taslak şekline getirilmesi ve rafine edilmesi
12 Projenin teslim edilmesi.
13 Projenin sunumu
14 Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Gavin A. , Paul H. Grafik Tasarımın Temelleri. İstanbul: Literatür Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 4 3 12
Uygulama 3 5 15
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 6 6
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P5 P7 P8
Ö1 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. 5 - - -
Ö2 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi - 5 - -
Ö3 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. - - 5 -
Ö4 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. - - - 5