İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR261 Grafik Tasarım Tarihi 2 Güz 3 2+2+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU A-Z06 [email protected] 7576
Dersin İçeriği
Sanatın özet tarihi, grafik sanatların tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş, modernizmi hazırlayan sanat hareketleri, 20.yy başında avrupada sanat ve tasarımı yönlendiren modern hareketleri, amerikada modern sanat hareketlerinin gelişimi, kurumsal kimlik ve görsel sistemler, Türkiye'de grafik tasarım tarihi
Dersin Amacı
Bu derste, toplumsal değişimlerle beraber gelişen grafik tasarım tarihi ilk çağlardan günümüze kadar olan süreçte ele alınmaktadır. Sanayi Devrimi'nden Bauhaus Okulu'na kadar, sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel dinamikler çerçevesinde, grafik tasarımın gelişimi incelenir. Önde gelen grafik tasarım ürünleri ile ilgili görsel dokümanlar ele alınıp tasarım okumaları yapılır. Sanat ve tasarım ile ilgili gösterilen belgesel filmler, öğrencilerin dönemi daha yakından ve canlı olarak tanımalarında katkıda bulunur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P9 I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi. 5
P13 M Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. P.9.1
Ö2 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında yorumlayarak yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. P.9.2
Ö3 Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve grafiksel unsurlarla yorumlanması becerisi. P.9.4
Ö4 Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık) P.9.7
Ö5 Eleştirel düşünme becerisi. P.9.8
Ö6 Tasarım alanında geçmişi araştırma becerisi. P.9.9
Ö7 Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. P.13.1
Ö8 Dönemler arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi (Farkındalık). P.13.4
Ö9 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında olabilme becerisi P.13.5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin içeriği hakkında genel bilgi.
2 Sanatın Özet Tarihi ve Sanatın Sınıflandırması .
3 Grafik sanatlar da tasarım, tasarımın dalları
4 Grafik sanatlar tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş-Paleolitik devir Anadolu ve Mezopotamya
5 Grafik sanatlar tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş sümerler
6 Grafik sanatlar tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş Mısır-Çin
7 Vize
8 İlk alfabe yunan ve latin alfabeleri, roma imparatorluğunda grafik iletişim, ortaçağ el yazmaları, tipografinin bulunuşu
9 tipografinin bulunuşu Rönesans döneminde grafik tasarım
10 litografinin bulunuşu, sanayi devrimi,
11 art and craft, art nouveau,
12 Glasgow okulu, amerikada art nouveau, modern sanat ve tasarım akımları, kübizm Dadaizm sürrealizm
13 modern sanat ve tasarım akımları, kübizm Dadaizm sürrealizm
14 final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bektaş, D., Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, Yapı Kredi Yayınları Ltd. Şti., 1992.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P9 P13
Ö1 Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. 5 -
Ö2 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında yorumlayarak yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. 5 -
Ö3 Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve grafiksel unsurlarla yorumlanması becerisi. 5 -
Ö4 Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık) 5 -
Ö5 Eleştirel düşünme becerisi. 5 -
Ö6 Tasarım alanında geçmişi araştırma becerisi. 5 -
Ö7 Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. - 5
Ö8 Dönemler arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi (Farkındalık). - 5
Ö9 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında olabilme becerisi - 5