Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GR261 | Grafik Tasarım Tarihi | 2 | Güz | 3 | 2+2+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | A-Z06 | [email protected] | 7576 |
Dersin İçeriği
Sanatın özet tarihi, grafik sanatların tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş, modernizmi hazırlayan sanat hareketleri, 20.yy başında avrupada sanat ve tasarımı yönlendiren modern hareketleri, amerikada modern sanat hareketlerinin gelişimi, kurumsal kimlik ve görsel sistemler, Türkiye'de grafik tasarım tarihi
Dersin Amacı
Bu derste, toplumsal değişimlerle beraber gelişen grafik tasarım tarihi ilk çağlardan günümüze kadar olan süreçte ele alınmaktadır. Sanayi Devrimi'nden Bauhaus Okulu'na kadar, sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel dinamikler çerçevesinde, grafik tasarımın gelişimi incelenir. Önde gelen grafik tasarım ürünleri ile ilgili görsel dokümanlar ele alınıp tasarım okumaları yapılır. Sanat ve tasarım ile ilgili gösterilen belgesel filmler, öğrencilerin dönemi daha yakından ve canlı olarak tanımalarında katkıda bulunur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P9 | I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi. | 5 |
| P13 | M Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. | P.9.1 | |
| Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında yorumlayarak yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | P.9.2 | |
| Ö3 | Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve grafiksel unsurlarla yorumlanması becerisi. | P.9.4 | |
| Ö4 | Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık) | P.9.7 | |
| Ö5 | Eleştirel düşünme becerisi. | P.9.8 | |
| Ö6 | Tasarım alanında geçmişi araştırma becerisi. | P.9.9 | |
| Ö7 | Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. | P.13.1 | |
| Ö8 | Dönemler arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi (Farkındalık). | P.13.4 | |
| Ö9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında olabilme becerisi | P.13.5 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin içeriği hakkında genel bilgi. |
| 2 | Sanatın Özet Tarihi ve Sanatın Sınıflandırması . |
| 3 | Grafik sanatlar da tasarım, tasarımın dalları |
| 4 | Grafik sanatlar tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş-Paleolitik devir Anadolu ve Mezopotamya |
| 5 | Grafik sanatlar tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş sümerler |
| 6 | Grafik sanatlar tanımı ve grafik sanatlar tarihine giriş Mısır-Çin |
| 7 | Vize |
| 8 | İlk alfabe yunan ve latin alfabeleri, roma imparatorluğunda grafik iletişim, ortaçağ el yazmaları, tipografinin bulunuşu |
| 9 | tipografinin bulunuşu Rönesans döneminde grafik tasarım |
| 10 | litografinin bulunuşu, sanayi devrimi, |
| 11 | art and craft, art nouveau, |
| 12 | Glasgow okulu, amerikada art nouveau, modern sanat ve tasarım akımları, kübizm Dadaizm sürrealizm |
| 13 | modern sanat ve tasarım akımları, kübizm Dadaizm sürrealizm |
| 14 | final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bektaş, D., Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, Yapı Kredi Yayınları Ltd. Şti., 1992. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P9 | P13 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. | 5 | - |
| Ö2 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında yorumlayarak yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | 5 | - |
| Ö3 | Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve grafiksel unsurlarla yorumlanması becerisi. | 5 | - |
| Ö4 | Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık) | 5 | - |
| Ö5 | Eleştirel düşünme becerisi. | 5 | - |
| Ö6 | Tasarım alanında geçmişi araştırma becerisi. | 5 | - |
| Ö7 | Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. | - | 5 |
| Ö8 | Dönemler arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi (Farkındalık). | - | 5 |
| Ö9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında olabilme becerisi | - | 5 |
