Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GR258 | İllustrasyon II | 2 | Bahar | 4 | 2+2+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Kağıt üzerine çeşitli tekniklerle ve dijital teknikler kullanarak illüstrasyon uygulamaları yapar
Dersin Amacı
Öğrencilerin disiplinli bir gözlem yolu ile yapıcı ve yaratıcı güçlerini, yaratıcılığın temeli olan sezgi gücünü geliştirmek; nesneler arasındaki ilişkileri yorumlayabilme yeteneğini edindirmek, sanatın doğasını ve mantığını sezdirecek gerekli kültürü kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 5 |
| P3 | C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. | 5 |
| P7 | G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. | P.1.3 | |
| Ö2 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | P.3.1 | |
| Ö3 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. | P.7.3 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının anlatılması, illüstrasyon nedir, tanımı ve yapılan araştırmalar |
| 2 | Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının anlatılması, illüstrasyon nedir, tanımı ve yapılan araştırmalar |
| 3 | İllüstrasyon ve sayfa tasarımı, temel tasarım elemanları, cd kapağı tasarımı |
| 4 | Cd kapağı tasarımı seçilen sanatçı örneklerinden seçim yapılması |
| 5 | Cd kapağı |
| 6 | Kitap kapağı |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Kitap kapağı |
| 9 | Tiyatro afişi |
| 10 | Tiyatro afişi |
| 11 | Tıp illüstrasyonu |
| 12 | Tıp illüstrasyonu |
| 13 | (final projesi: moda illüstrasyonu) |
| 14 | final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Gikow, Jacqueline. Graphic Illustration in Black and White. New York: Design Press 1991. |
| Nicolas, Y., Gonzales, A., Zanchetta, A., The Source book of Contemporary Illustration, 2009. | |
| Parramon, Jose Maria, Çizim ve Resim Sanatı : tarihsel gelişim, malzemeler, teknikler ve uygulama, Remzi Kitabevi, 1995. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 12 | 3 | 36 |
| Uygulama | 6 | 2 | 12 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü: | 140 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,67 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P7 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. | 5 | - | - |
| Ö2 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | - | 5 | - |
| Ö3 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. | - | - | 5 |
