İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR258 İllustrasyon II 2 Bahar 4 2+2+0 3 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU - [email protected]
Dersin İçeriği
Kağıt üzerine çeşitli tekniklerle ve dijital teknikler kullanarak illüstrasyon uygulamaları yapar
Dersin Amacı
Öğrencilerin disiplinli bir gözlem yolu ile yapıcı ve yaratıcı güçlerini, yaratıcılığın temeli olan sezgi gücünü geliştirmek; nesneler arasındaki ilişkileri yorumlayabilme yeteneğini edindirmek, sanatın doğasını ve mantığını sezdirecek gerekli kültürü kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 5
P3 C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. 5
P7 G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. P.1.3
Ö2 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. P.3.1
Ö3 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. P.7.3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının anlatılması, illüstrasyon nedir, tanımı ve yapılan araştırmalar
2 Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının anlatılması, illüstrasyon nedir, tanımı ve yapılan araştırmalar
3 İllüstrasyon ve sayfa tasarımı, temel tasarım elemanları, cd kapağı tasarımı
4 Cd kapağı tasarımı seçilen sanatçı örneklerinden seçim yapılması
5 Cd kapağı
6 Kitap kapağı
7 Ara sınav
8 Kitap kapağı
9 Tiyatro afişi
10 Tiyatro afişi
11 Tıp illüstrasyonu
12 Tıp illüstrasyonu
13 (final projesi: moda illüstrasyonu)
14 final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Gikow, Jacqueline. Graphic Illustration in Black and White. New York: Design Press 1991.
Nicolas, Y., Gonzales, A., Zanchetta, A., The Source book of Contemporary Illustration, 2009.
Parramon, Jose Maria, Çizim ve Resim Sanatı : tarihsel gelişim, malzemeler, teknikler ve uygulama, Remzi Kitabevi, 1995.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 12 3 36
Uygulama 6 2 12
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 1 4 4
Toplam İş Yükü: 140
Toplam Yük / 30 4,67
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P7
Ö1 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. 5 - -
Ö2 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. - 5 -
Ö3 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla uzman olan yada olmayan kişilere aktarabilme becerisi. - - 5