İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR255 Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım I 2 Güz 3 2+2+0 2 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahmet FUTTU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahmet FUTTU A-Z01 [email protected] 7485 Perşembe
08:30 / 10:30
Dersin İçeriği
Bilgisayar destekli tasarımın temel ilke ve öğelerinin; gözlem, araştırma, görsel düşünme, algıda seçicilik ve soyutlamaya dayalı olarak kavratılması; özgün tasarım dillerinin geliştirilmesi, imgelem gücü ve yaratıcılığa dayalı uygulamaların yaptırılması.
Dersin Amacı
Bu derste, öğrencilere bilgisayar destekli tasarımın ilke ve öğelerinin öğretilmesi, programın genel özellikleri ve kullanım alanları, araç paneli ve menülerin kullanımlarının öğretilmesi amaçlanır. Özgün ve yaratıcı tasarım geliştirmesi ve uygulaması hedeflenir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. 5
P10 J Tasarım alanındaki teknolojileri, teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi. Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. P.2.1 4,7
Ö2 Analiz sonucu ortaya çıkan biçimlerle sentezleme becerisi (Sorunlara çözüm getirebilme becerisi). P.2.2 3,7
Ö3 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. P.2.3 4,7
Ö4 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini yansıtabilme becerisi. P.2.4 4,7
Ö5 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. P.10.6 4,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Proje 1
2 Logo
3 Logo
4 Kurumsal kimlik
5 Kurumsal kimlik
6 Kurumsal kimlik
7 vize
8 Kurumsal kimlik
9 Üç seri poster tasarımı
10 Üç seri poster tasarımı
11 Üç seri poster tasarımı
12 Promosyon ürünleri
13 Promosyon ürünleri
14 final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Barber, B. (2007). Çizimin Sırları; İleri Karakalem Teknikleri, Mira Yayıncılık.
Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir?. İstanbul: Yem Yayın.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 3 6
Uygulama 3 1 3
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 88
Toplam Yük / 30 2,93
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P10
Ö1 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. 5 -
Ö2 Analiz sonucu ortaya çıkan biçimlerle sentezleme becerisi (Sorunlara çözüm getirebilme becerisi). 5 -
Ö3 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. 5 -
Ö4 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini yansıtabilme becerisi. 5 -
Ö5 Tasarım için ilgili bilgisayar yazılımlarını ve bilişim, iletişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi. - 5