İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR252 Grafik Tasarım II 2 Bahar 4 4+2+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ A-Z08 [email protected] 7455 Salı
09:00-10:00
Dersin İçeriği
Bir kurum, hizmet, ürün, etkinlik ve diğerlerinin görsel kimliğini yaratmak için yeni grafik problem tanımları geliştirmek ve farklı grafik çözümleri üretmek
Dersin Amacı
Deneysel tasarım dersinde, grafik ve tipografik tasarımda yaratıcı olmanın yolları , yaratıcı fikirler bulmanın yöntemleri araştırılır. Sınırları genişletilmiş bir deneysel ortam içinde öğrencinin, tasarımcı olarak düşünme, araştırma, iletişim sorunlarını anlama ve tanımlama, çözüme yönelik etkili fikirler bulma ve fikirleri görsel yöntemlerle ifade etme yeteneklerini geliştirmeye çalışır. Görsel iletişim tasarımı disiplininin unsurları olan metin, görüntü, mekan, hareket, ses ve etkileşim arasındaki ilişkileri inceler. Bir gün içinde başlayıp sonuçlandırılan projeler yoluyla, profesyonel yaşamdaki gibi hızlı düşünme, çabuk fikir bulma ve çözümleri kısa sure içinde görselliğe dönüştürme denemeleri gerçekleştirilir. Hızlı geliştirilen projelerde, görsel fikirleri iyi ifade edecek taslak yapma teknikleri öğretilir. Deneysel tasarım dersi projeleri, profesyonel yaşamda sık karşılaşılan, ürün ve hizmet ağırlıklı konulardan farklı olarak, kavramların irdelenmesine dayanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. 5
P5 E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. 5
P7 G Etkin iletişim kurma, kendini ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. 5
P8 H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. P.2.3 3,7
Ö2 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi P.5.7 3,7
Ö3 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. P.7.2 1,3,7
Ö4 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. P.8.1 3,7
Ö5 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. P.8.3 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Görsel sunum
2 Yeni grafik problemler için her türlü malzemenin kullanımına açık denemelerle özgün grafik
3 İç ve dış mekanlarda uygulanması düşünülen deneysel içerikli bir tipografik tasarım çalışması (Afiş, billboard ve iç mekan için uygulama)
4 Yeni grafik problemler için her türlü malzemenin kullanımına açık denemelerle özgün grafik
5 İç ve dış mekanlarda uygulanması düşünülen deneysel içerikli bir tipografik tasarım çalışması (Afiş, billboard ve iç mekan için uygulama)
6 Yeni grafik problemler için her türlü malzemenin kullanımına açık denemelerle özgün grafik
7 İç ve dış mekanlarda uygulanması düşünülen deneysel içerikli bir tipografik tasarım çalışması (Afiş, billboard ve iç mekan için uygulama)
8 İç ve dış mekanlarda uygulanması düşünülen deneysel içerikli bir tipografik tasarım çalışması (Afiş, billboard ve iç mekan için uygulama)
9 Daha nitelikli bir yaşam var edebilmek için pratik tasarım olgusuna ait çıktıların üretilmesi.
10 Daha nitelikli bir yaşam var edebilmek için pratik tasarım olgusuna ait çıktıların üretilmesi.
11 Daha nitelikli bir yaşam var edebilmek için pratik tasarım olgusuna ait çıktıların üretilmesi.
12 Daha nitelikli bir yaşam var edebilmek için pratik tasarım olgusuna ait çıktıların üretilmesi.
13 Daha nitelikli bir yaşam var edebilmek için pratik tasarım olgusuna ait çıktıların üretilmesi.
14 Genel tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Becer, E., İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara, Dost Kitabevi, 2002.
James Craig, Working with Graphic Designers, 1989.
Landa, R., Graphic Design Solutions, U.S.A., Delmar Publishers, 1996.
Uçar, T. F., Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İstanbul, İnkılap Kitabevi, 200
Yasaburo Kuwayama, Trade Marks&Symbols (I-II), 1973
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 4 4 16
Uygulama 3 5 15
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 152
Toplam Yük / 30 5,07
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P5 P7 P8
Ö1 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. 5 - - -
Ö2 Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi 5 - - -
Ö3 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. - 5 - -
Ö4 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. - - 5 -
Ö5 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. - - - 5