Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GR164 | Tipografiye Giriş | 1 | Bahar | 2 | 2+2+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI | A-Z03 | [email protected] | 7432 |
Dersin İçeriği
Tipografinin temel yapı taşı olan harfi, tasarımın temel öğeleriyle birlikte kullanabilmesi, yazı karakterlerinin çeşitliliğini ve bu çeşitliliğin tasarımda anlatılmak istenenle birebir örtüştüğünün bilincine varmış olması, verilen projelere edindiği bilgiler doğrultusunda yaratıcı çözüm üretebilmesi, projeleri zamanında ve eksiksiz olarak bitirebilmesi ve sunuma doğru bir şekilde hazırlayabilmesi
Dersin Amacı
Grafik Tasarımın temel öğelerinden olan tipografiye giriş yapmak ve daha sonraki dönemlerde devam edecek olan tipografi dersleri için bir alt yapı oluşturmak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. | 5 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. | P.2.1 | 1,7 |
| Ö2 | Analiz sonucu ortaya çıkan biçimlerle sentezleme becerisi (Sorunlara çözüm getirebilme becerisi). | P.2.2 | 1,3,4 |
| Ö3 | Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. | P.2.3 | 3,4 |
| Ö4 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini yansıtabilme becerisi. | P.2.4 | 7 |
| Ö5 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | P.8.1 | 3,7 |
| Ö6 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | P.8.3 | 5,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Proje I:Temel tasarım öğelerinden `desen, renk, ritim, tekrar kullanılarak kelimenin anlamının üzerinde gösterilmesi |
| 2 | Kritik ve Proje I'e devam |
| 3 | Kritik ve Proje I'in sonlandırılması |
| 4 | Proje II: Kelimeyi, nokta, çizgi, leke, doku gibi temel tasarım öğeleri kullanarak deforme ederek anlamını üzerinde gösterme. |
| 5 | Kritik ve Proje II'ye devam |
| 6 | Kritik ve Proje II'in sonlandırılması |
| 7 | Proje III: Temel tasarım öğelerinden mekan, perspektif kullanılarak metnin görselle birlikte yapılandırılması. Görselin metne etkisi. Metin görsel ilişkisi. |
| 8 | Kritik ve Proje III'e devam |
| 9 | Kritik ve Proje III'e devam |
| 10 | Kritik ve Proje III'ün sonlandırılması |
| 11 | Project IV: Temel tasarım öğelerinden `denge, negatif-pozitif/zıtlıklar kullanılarak bir kavramın metinle görselleştirilmesi. |
| 12 | Kritik ve Proje IV'e devam |
| 13 | Kritik ve Proje IV'e devam |
| 14 | Kritik ve Proje IV sonlandırılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | BECER, E., Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Dost Kitabevi Yayınları, 2007, Ankara. |
| LUPTON, E. and Cole Phillips, J., Graphic Design: The New Basics, Princeton Architectural Press, New York and Maryland Institute College of Art, Baltimore | |
| PIPES, A., Foundations of Art and Design, Laurence King Publishing |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 3 | 6 |
| Uygulama | 1 | 5 | 5 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P8 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. | 5 | - |
| Ö2 | Analiz sonucu ortaya çıkan biçimlerle sentezleme becerisi (Sorunlara çözüm getirebilme becerisi). | 5 | - |
| Ö3 | Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. | 5 | - |
| Ö4 | Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini yansıtabilme becerisi. | 5 | - |
| Ö5 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | - | 5 |
| Ö6 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | - | 5 |
