İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR164 Tipografiye Giriş 1 Bahar 2 2+2+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ahunur BÜYÜKÇAKILCI A-Z03 [email protected] 7432
Dersin İçeriği
Tipografinin temel yapı taşı olan harfi, tasarımın temel öğeleriyle birlikte kullanabilmesi, yazı karakterlerinin çeşitliliğini ve bu çeşitliliğin tasarımda anlatılmak istenenle birebir örtüştüğünün bilincine varmış olması, verilen projelere edindiği bilgiler doğrultusunda yaratıcı çözüm üretebilmesi, projeleri zamanında ve eksiksiz olarak bitirebilmesi ve sunuma doğru bir şekilde hazırlayabilmesi
Dersin Amacı
Grafik Tasarımın temel öğelerinden olan tipografiye giriş yapmak ve daha sonraki dönemlerde devam edecek olan tipografi dersleri için bir alt yapı oluşturmak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. 5
P8 H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. P.2.1 1,7
Ö2 Analiz sonucu ortaya çıkan biçimlerle sentezleme becerisi (Sorunlara çözüm getirebilme becerisi). P.2.2 1,3,4
Ö3 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. P.2.3 3,4
Ö4 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini yansıtabilme becerisi. P.2.4 7
Ö5 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. P.8.1 3,7
Ö6 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. P.8.3 5,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Proje I:Temel tasarım öğelerinden `desen, renk, ritim, tekrar kullanılarak kelimenin anlamının üzerinde gösterilmesi
2 Kritik ve Proje I'e devam
3 Kritik ve Proje I'in sonlandırılması
4 Proje II: Kelimeyi, nokta, çizgi, leke, doku gibi temel tasarım öğeleri kullanarak deforme ederek anlamını üzerinde gösterme.
5 Kritik ve Proje II'ye devam
6 Kritik ve Proje II'in sonlandırılması
7 Proje III: Temel tasarım öğelerinden mekan, perspektif kullanılarak metnin görselle birlikte yapılandırılması. Görselin metne etkisi. Metin görsel ilişkisi.
8 Kritik ve Proje III'e devam
9 Kritik ve Proje III'e devam
10 Kritik ve Proje III'ün sonlandırılması
11 Project IV: Temel tasarım öğelerinden `denge, negatif-pozitif/zıtlıklar kullanılarak bir kavramın metinle görselleştirilmesi.
12 Kritik ve Proje IV'e devam
13 Kritik ve Proje IV'e devam
14 Kritik ve Proje IV sonlandırılması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar BECER, E., Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Dost Kitabevi Yayınları, 2007, Ankara.
LUPTON, E. and Cole Phillips, J., Graphic Design: The New Basics, Princeton Architectural Press, New York and Maryland Institute College of Art, Baltimore
PIPES, A., Foundations of Art and Design, Laurence King Publishing
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 3 6
Uygulama 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P8
Ö1 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. 5 -
Ö2 Analiz sonucu ortaya çıkan biçimlerle sentezleme becerisi (Sorunlara çözüm getirebilme becerisi). 5 -
Ö3 Belirli bir konsept dâhilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi. 5 -
Ö4 Tasarım kavramı içerisinde bir olgunun görsel yolla ana fikrini yansıtabilme becerisi. 5 -
Ö5 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. - 5
Ö6 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. - 5