Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GR163 | Görsel Düşünme | 1 | Güz | 1 | 2+2+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | A-Z06 | [email protected] | 7576 |
Dersin İçeriği
Grafik tasarımın tanımını ve kapsamını bilmesi ile öğrenci anlamı kontrol edebilmeleri için görseller üzerinde doğru kadraj uygular, Gestald ilkelerini bilir, simgeleri ve simgesel anlatımı doğru bir biçime kullanır ve görselleştirmede biçim ve kadraj değişimleri ile anlam arasındaki ilişkiyi yönetebilir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin grafik tasarımını tanıması ve konumlandırması, çeşitli yöntem ve teknikleri kullanarak verilen konular bağlamında akılda kalıcı/ dikkat çekici görseller oluşturabilmesini sağlamaktır. Grafik Tasarıma giriş olarak kurgulanan derste fotoğraf ve görüntü üzerine amlam çalışmaları yapılacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. | 5 |
| P4 | D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 4 |
| P5 | E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | P.3.1 | 1 |
| Ö2 | Bir bağlam içinde düşünme becerisi. | P.3.4 | 3,7 |
| Ö3 | Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi. | P.4.1 | 3,7 |
| Ö4 | Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını bir araya getirme becerisi. | P.5.4 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş, tasarım öğrenciliği, üniversite ve meslek üzerine tartışmalar. |
| 2 | Grafik tasarımın oluşumu, gelişimi ve temele tanımları. |
| 3 | Göstergebilim ve göstergeler. Proje 01: Sembollerle İfade, Eskizleme çalışmaları. |
| 4 | Proje 01, Eskizler üzerine görüşmeler. |
| 5 | Proje 01, Eskizler üzerine görüşmeler. |
| 6 | Proje 01, Görsellerin oluşturulmasını kararlaştırmak. Sunuş bilgilendirmesi. |
| 7 | Proje 01, Sunuş ve Kritik. Proje 02: Göstergelerle İfade, Konuya giriş. |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Proje 02, Eskizler üzerine görüşmeler. |
| 10 | Proje 02, Görsellerin oluşturulmasını kararlaştırmak. Sunuş bilgilendirmesi. |
| 11 | Proje 02, Sunuş ve Kritik. Proje 03: Hayal ve Gerçek Birleşimi, Konuya giriş |
| 12 | Proje 03, Eskizler üzerine görüşmeler. |
| 13 | Proje 03, Eskizler üzerine görüşmeler. |
| 14 | Proje 03, Görsellerin oluşturulmasını kararlaştırmak. Sunuş bilgilendirmesi. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Rudolf, A., "Görsel Düşünme", (Çev. R. Öğdül), Metis Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 3 | 6 |
| Uygulama | 3 | 1 | 3 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 88 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | 5 | - | - |
| Ö2 | Bir bağlam içinde düşünme becerisi. | 5 | - | - |
| Ö3 | Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi. | - | 4 | - |
| Ö4 | Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını bir araya getirme becerisi. | - | - | 5 |
