İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR163 Görsel Düşünme 1 Güz 1 2+2+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU A-Z06 [email protected] 7576
Dersin İçeriği
Grafik tasarımın tanımını ve kapsamını bilmesi ile öğrenci anlamı kontrol edebilmeleri için görseller üzerinde doğru kadraj uygular, Gestald ilkelerini bilir, simgeleri ve simgesel anlatımı doğru bir biçime kullanır ve görselleştirmede biçim ve kadraj değişimleri ile anlam arasındaki ilişkiyi yönetebilir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin grafik tasarımını tanıması ve konumlandırması, çeşitli yöntem ve teknikleri kullanarak verilen konular bağlamında akılda kalıcı/ dikkat çekici görseller oluşturabilmesini sağlamaktır. Grafik Tasarıma giriş olarak kurgulanan derste fotoğraf ve görüntü üzerine amlam çalışmaları yapılacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. 5
P4 D Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde ve/veya ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 4
P5 E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. P.3.1 1
Ö2 Bir bağlam içinde düşünme becerisi. P.3.4 3,7
Ö3 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi. P.4.1 3,7
Ö4 Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını bir araya getirme becerisi. P.5.4 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş, tasarım öğrenciliği, üniversite ve meslek üzerine tartışmalar.
2 Grafik tasarımın oluşumu, gelişimi ve temele tanımları.
3 Göstergebilim ve göstergeler. Proje 01: Sembollerle İfade, Eskizleme çalışmaları.
4 Proje 01, Eskizler üzerine görüşmeler.
5 Proje 01, Eskizler üzerine görüşmeler.
6 Proje 01, Görsellerin oluşturulmasını kararlaştırmak. Sunuş bilgilendirmesi.
7 Proje 01, Sunuş ve Kritik. Proje 02: Göstergelerle İfade, Konuya giriş.
8 Ara Sınav
9 Proje 02, Eskizler üzerine görüşmeler.
10 Proje 02, Görsellerin oluşturulmasını kararlaştırmak. Sunuş bilgilendirmesi.
11 Proje 02, Sunuş ve Kritik. Proje 03: Hayal ve Gerçek Birleşimi, Konuya giriş
12 Proje 03, Eskizler üzerine görüşmeler.
13 Proje 03, Eskizler üzerine görüşmeler.
14 Proje 03, Görsellerin oluşturulmasını kararlaştırmak. Sunuş bilgilendirmesi.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Rudolf, A., "Görsel Düşünme", (Çev. R. Öğdül), Metis Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 3 6
Uygulama 3 1 3
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 88
Toplam Yük / 30 2,93
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P5
Ö1 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. 5 - -
Ö2 Bir bağlam içinde düşünme becerisi. 5 - -
Ö3 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi. - 4 -
Ö4 Etkili bir sunum için gerekli olan, grafik tasarım unsurlarını bir araya getirme becerisi. - - 5