İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR156 Genel Sanat Tarihi II 1 Bahar 2 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Çağrı GÜMÜŞ A-Z08 [email protected] 7455 Salı
09:00-10:00
Dersin İçeriği
Sanatın gelişimine ilişkin tarihsel bir perspektif kazanmalarını sağlama, sanat kavramlarını verebilme, dönem ve akımlara ait uslup özelliklerini kavratma, dönemlerin birbirine olan etkilerini ve yönlendirici yanlarını belirleme konularını içerir.
Dersin Amacı
Sanat ve sanat tarihi kavramlarını edinme sanat tarihinin alanlarının ve dönemlerin incelenmesi. Sanat ürünlerinin tarihsel gelişimi ve termonoloji bilgilerinin edinilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 4
P2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. 3
P9 I Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. Tasarım alanında dün, bugün ve yarın ilişkisini kurabilme ve bunu yorumlayabilme becerisi. 4
P13 M Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi. 5
P14 N Sanat kültürü ve estetik, sanat ve bilim etiği konularına ilişkin bilgi kazanma becerisi. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme P.1.2 1
Ö2 Derse ilişkin kuramsal bilgileri analiz etme becerisi. P.2.6 1
Ö3 Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. P.9.1 1
Ö4 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında yorumlayarak yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. P.9.2 1
Ö5 Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. P.13.1 1
Ö6 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir P.14.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yunan sanatı
2 Roma sanatı
3 Bizans Sanatı (Sivil ve dini mimari)
4 Bizans Sanatı (anıtsal resim ve küçük el sanatları
5 Orta Asya Türk Sanatı
6 İslam Sanatı
7 Selçuklu Sanatı sivil mimari
8 Selçuklu Sanatı dini mimari
9 Selçuklu Sanatı süsleme sanatı
10 Osmanlı sanatı
11 Osmanlı sanatı
12 Ortaçağ Avrupa sanatına genel bakış
13 Çağdaş türk sanatı
14 Çağdaş türk sanatı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Aslanapa, Oktay ,Türk Sanatı, İstanbul 1984.
Gombrich E. H. Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Kitabevi. 1986
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 1 10
Ara Sınav 1 11 11
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 11 11
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P9 P13 P14
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme 4 - - - -
Ö2 Derse ilişkin kuramsal bilgileri analiz etme becerisi. - 3 - - -
Ö3 Toplumun, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. - - 4 - -
Ö4 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında yorumlayarak yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. - - 4 - -
Ö5 Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. - - - 5 -
Ö6 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir - - - - 4