İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR154 Desen II 1 Bahar 2 2+2+0 3 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Gösterme, Uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Desen 1
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU A-Z06 [email protected] 7576
Dersin İçeriği
İki boyuttan iki boyuta ölçülü aktarma çalışmaları ve ton farklılıklarını aktarma çalışmaları yapılır..
Dersin Amacı
Öğrencilerin görsel algılama yeteneklerini geliştirmek, temel kompozisyon, çizim, ölçü, perspektif alıştırmaları yardımıyla ihtiyaçları çerçevesinde kendi kişisel anlatımlarını oluşturabilmeleri için desen becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. 5
P5 E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. 4
P6 F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 5
P12 L Alan malzemelerinin yapısı, aletleri ve makinaları hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. 4
P13 M Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. P.1.4 3,7
Ö2 Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. P.1.5 3,7
Ö3 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. P.2.1 3,7
Ö4 Analiz sonucu ortaya çıkan biçimlerle sentezleme becerisi (Sorunlara çözüm getirebilme becerisi). P.2.2 3,7
Ö5 Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarında ki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi. P.2.5 3,7
Ö6 Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını kazanma becerisi. P.5.1 3,7
Ö7 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. P.6.1 3,7
Ö8 İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. P.6.2 3,7
Ö9 Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi. P.6.3 3,7
Ö10 Üç boyutlu nesnelerin yanal yüzeylerini (yan,ön,alt,üst vb.) iki boyutlu çizgi ile ifade edebilme becerisi. P.6.6 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Açılış dersi ve Desen 1 dersinde öğrenilen kavramların tekrarı ve çizim alıştırmaları
2 Desende hacim ve derinlik anlayışının tartışılması ve klasik örneklerle pekiştirilmesi
3 Hacim ve derinlik etkisi için ustaların kullandıkları farklı tekniklerin incelenmesi ve cansız modelden alıştırmalar
4 Işık-gölge ve koyu-açık kavramlarının desendeki öneminin anlatılması, örneklenmesi ve cansız modelden alıştırmalar
5 Cansız modelden oluşan bir kompozisyonun çalışması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi
6 Canlı modelden kompozisyon çalışması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi
7 Canlı modelden kompozisyon çalışması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi
8 Desende füzen ve pastel boya kullanımının anlatılması ve ustalardan örnekler gösterilmesi, alıştırma yapılması
9 Canlı modelden füzen ve pastel boya ile hızlı çizim çalışmalarının yapılması
10 Canlı modelden füzen ve pastel boya ile hızlı çizim çalışmalarının yapılması
11 Canlı modelden füzen ve pastel boya ile desen çalışması
12 Açık havada füzen ve pastel boya ile çizim çalışmalarının yapılması
13 Öğrencilerin canlı model, obje ve mekanı içeren bir kompozisyonu yorumlayarak çalışmaları
14 Öğrencilerin canlı model, obje ve mekanı içeren bir kompozisyonu yorumlayarak çalışmaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar McCorquodale, Charles, The renaissance : European painting 1400-1600, Studio Editions, 1994
Parramon, José M., Işık Gölge, Remzi Kitabevi, 1997
Raynes, John, Figure drawing and anatomy for the artist, M.Beazley, 1993
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 3 6
Uygulama 3 5 15
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 123
Toplam Yük / 30 4,10
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P5 P6
Ö1 Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. 5 - - 5
Ö2 Tasarımlarını uygulayabilme becerisi. 5 - - -
Ö3 Tasarımın işlevsel ve görsel analizlerini yapma, sorunları saptama ve değerlendirme becerisi. 5 - - -
Ö4 Analiz sonucu ortaya çıkan biçimlerle sentezleme becerisi (Sorunlara çözüm getirebilme becerisi). - - - 5
Ö5 Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarında ki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi. - - 5 -
Ö6 Tasarımda kullanılan malzemenin doku ve renk uyumlarını kazanma becerisi. - - - 4
Ö7 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. - - 5 -
Ö8 İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. 5 - - -
Ö9 Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi. - - - -
Ö10 Üç boyutlu nesnelerin yanal yüzeylerini (yan,ön,alt,üst vb.) iki boyutlu çizgi ile ifade edebilme becerisi. - 5 - -