İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR153 Desen I 1 Güz 1 2+2+0 3 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU A-AZ06 [email protected] 7576
Dersin İçeriği
İki boyuttan iki boyuta ölçülü aktarma çalışmaları ve ton farklılıklarını aktarma çalışmaları yapılır..
Dersin Amacı
Öğrencilerin görsel algılama yeteneklerini geliştirmek, temel kompozisyon, çizim, ölçü, perspektif alıştırmaları yardımıyla ihtiyaçları çerçevesinde kendi kişisel anlatımlarını oluşturabilmeleri için desen becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. 5
P5 E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. 4
P6 F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 5
P12 L Alan malzemelerinin yapısı, aletleri ve makinaları hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. 4
P13 M Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi. 5
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Açılış dersi ve Desen kavramının ve ilişkili kavramların genel açıklaması
2 Temel kompozisyon, kağıda yerleştirme, ölçü alma ve oranlama
3 Eskiz, etüd, kroki, desen kavramlarının açıklanması ve uygulamalara cansız
4 Desende çizgi değerlerinin ustalardan örneklerle anlatılması ve çizgi
5 Cansız modelden oluşan bir kompozisyonun çalışması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi
6 Cansız modelden kompozisyon çalışması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi
7 Serbest perspektif, tek kaçış noktalı perspektif ve çift kaçış noktalı perspektifin anlatılması ve
8 Cansız modelden perspektif çalışmalarına devam edilmesi
9 Cansız modelden işlenen bütün konuları kapsayacak desen uygulaması
10 Canlı modelden desen çalışması için ön bilgilerin verilmesi ve canlı modelden hızlı etüdler
11 Canlı modelden desen çalışmasının devamı
12 Canlı modelden el, ayak, portre etüdleri, inceleme ve eleştiri
13 Canlı modelden el, ayak, portre etüdleri, inceleme ve eleştiri
14 Canlı modelden el, ayak, portre etüdleri, inceleme ve eleştiri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar McCorquodale, Charles, The renaissance : European painting 1400-1600, Studio Editions, 1994
Raynes, John, Figure drawing and anatomy for the artist, M.Beazley, 1993
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 3 6
Uygulama 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 122
Toplam Yük / 30 4,07
Dersin AKTS Kredisi: 4