Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GR153 | Desen I | 1 | Güz | 1 | 2+2+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Özlem TEKDEMİR DÖKEROĞLU | A-AZ06 | [email protected] | 7576 |
Dersin İçeriği
İki boyuttan iki boyuta ölçülü aktarma çalışmaları ve ton farklılıklarını aktarma çalışmaları yapılır..
Dersin Amacı
Öğrencilerin görsel algılama yeteneklerini geliştirmek, temel kompozisyon, çizim, ölçü, perspektif alıştırmaları yardımıyla ihtiyaçları çerçevesinde kendi kişisel anlatımlarını oluşturabilmeleri için desen becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | C Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerdeki tasarımları gerçekleştirebilme becerisi. | 5 |
| P5 | E Çözümleyici ve eleştirel düşünebilme becerisi. Kazanmış olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi. | 4 |
| P6 | F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 5 |
| P12 | L Alan malzemelerinin yapısı, aletleri ve makinaları hakkında doğru bilgi kazanma ve bunları kullanabilme becerisi. | 4 |
| P13 | M Sanat tarihi hakkında bilgi sahibi olma ve tarihi eserlerle çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi. Alanla ilgili tarihsel bilgi edinme yollarını kazanma becerisi. | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Açılış dersi ve Desen kavramının ve ilişkili kavramların genel açıklaması |
| 2 | Temel kompozisyon, kağıda yerleştirme, ölçü alma ve oranlama |
| 3 | Eskiz, etüd, kroki, desen kavramlarının açıklanması ve uygulamalara cansız |
| 4 | Desende çizgi değerlerinin ustalardan örneklerle anlatılması ve çizgi |
| 5 | Cansız modelden oluşan bir kompozisyonun çalışması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi |
| 6 | Cansız modelden kompozisyon çalışması ve ardından öğrencilerin de katılımıyla çalışmaların ortaklaşa incelenmesi ve eleştirilmesi |
| 7 | Serbest perspektif, tek kaçış noktalı perspektif ve çift kaçış noktalı perspektifin anlatılması ve |
| 8 | Cansız modelden perspektif çalışmalarına devam edilmesi |
| 9 | Cansız modelden işlenen bütün konuları kapsayacak desen uygulaması |
| 10 | Canlı modelden desen çalışması için ön bilgilerin verilmesi ve canlı modelden hızlı etüdler |
| 11 | Canlı modelden desen çalışmasının devamı |
| 12 | Canlı modelden el, ayak, portre etüdleri, inceleme ve eleştiri |
| 13 | Canlı modelden el, ayak, portre etüdleri, inceleme ve eleştiri |
| 14 | Canlı modelden el, ayak, portre etüdleri, inceleme ve eleştiri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | McCorquodale, Charles, The renaissance : European painting 1400-1600, Studio Editions, 1994 |
| Raynes, John, Figure drawing and anatomy for the artist, M.Beazley, 1993 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 3 | 6 |
| Uygulama | 3 | 3 | 9 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 122 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
