Grafik Tasarım
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| GR151 | Temel Tasarım Eğitimi I | 1 | Güz | 1 | 4+2+0 | 5 | 7 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma ve Proje Uygulama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU | A-Z12 | [email protected] | 7433 | Çarşamba 13:00-14:00 |
Dersin İçeriği
Tasarım prensiplerinin kavranarak görsel duyarlılık ve iki boyutlu tasarım becerisinin kazanılması. Tasarım elemanlarının verimli şekilde kullanılarak görsel anlatım becerisi kazanılması. Tasarım eğitiminde kullanılan malzemelerle tanışıklık kazanılması.
Dersin Amacı
Plastik sanatların temel ilkelerini gözleme, araştırmaya, görsel düşünme mantığına, seçmeci dikkat ve bilinçli algıya, sezgisel güce, soyutlamaya dayalı olarak kavratmak; özgün anlatım dillerini özgür bir ortam içinde geliştirmelerini sağlamak, temel anlamda imgelem gücü ve yaratıcılığa dayalı gerekli deneyim ve güven duygusunu kazandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. | 5 |
| P2 | B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. | 4 |
| P6 | F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 3 |
| P8 | H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme | P.1.1 | 1,3,7 |
| Ö2 | Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme | P.1.2 | 1,3,7 |
| Ö3 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. | P.1.3 | 3,7 |
| Ö4 | Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. | P.1.4 | 3,7 |
| Ö5 | Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarında ki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi. | P.2.5 | 3,7 |
| Ö6 | İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. | P.6.2 | 3,7 |
| Ö7 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | P.8.3 | 3,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş |
| 2 | Işık |
| 3 | Nokta |
| 4 | Çizgi |
| 5 | Uygulama çalışmaları |
| 6 | Negatif-Pozitif, Yüzey-Kütle |
| 7 | Doku, hacimli doku |
| 8 | Tekrar |
| 9 | Hacim, derinlik |
| 10 | Uygulama çalışmaları |
| 11 | Obje etüdleri |
| 12 | Harflerle doku-leke çalışmaları |
| 13 | Uygulama çalışmaları |
| 14 | Optik göz yanılgısı uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Görsel İletişimde Temel Tasarım. Tibyan Yayıncılık, İstanbul. |
| Işıngör, M., Eti, E., Aslıer, M., Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri, Ankara, Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları, 1986. | |
| Südor, G., 2006. Temel Sanat Eğitimi. Tiglat Matbaacılık. İstanbul. Öztuna, Y., 2007. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 8 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 210 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P6 | P8 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. | 5 | - | - | - |
| Ö5 | Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarında ki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi. | - | 4 | - | - |
| Ö6 | İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. | - | - | 3 | - |
| Ö7 | Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. | - | - | - | 4 |
