İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Grafik Tasarım Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
GR151 Temel Tasarım Eğitimi I 1 Güz 1 4+2+0 5 7
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma ve Proje Uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hülya KAROĞLU A-Z12 [email protected] 7433 Çarşamba
13:00-14:00
Dersin İçeriği
Tasarım prensiplerinin kavranarak görsel duyarlılık ve iki boyutlu tasarım becerisinin kazanılması. Tasarım elemanlarının verimli şekilde kullanılarak görsel anlatım becerisi kazanılması. Tasarım eğitiminde kullanılan malzemelerle tanışıklık kazanılması.
Dersin Amacı
Plastik sanatların temel ilkelerini gözleme, araştırmaya, görsel düşünme mantığına, seçmeci dikkat ve bilinçli algıya, sezgisel güce, soyutlamaya dayalı olarak kavratmak; özgün anlatım dillerini özgür bir ortam içinde geliştirmelerini sağlamak, temel anlamda imgelem gücü ve yaratıcılığa dayalı gerekli deneyim ve güven duygusunu kazandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 A Tasarım ilke ve elemanları hakkında doğru bilgileri kazanabilme, sanat ve tasarım alanında kuram ve kuramcıları açıklayabilme. 5
P2 B Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini planlayabilme ve yönetme becerisi. 4
P6 F İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 3
P8 H Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme becerisi. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme P.1.1 1,3,7
Ö2 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme P.1.2 1,3,7
Ö3 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. P.1.3 3,7
Ö4 Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. P.1.4 3,7
Ö5 Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarında ki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi. P.2.5 3,7
Ö6 İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. P.6.2 3,7
Ö7 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. P.8.3 3,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş
2 Işık
3 Nokta
4 Çizgi
5 Uygulama çalışmaları
6 Negatif-Pozitif, Yüzey-Kütle
7 Doku, hacimli doku
8 Tekrar
9 Hacim, derinlik
10 Uygulama çalışmaları
11 Obje etüdleri
12 Harflerle doku-leke çalışmaları
13 Uygulama çalışmaları
14 Optik göz yanılgısı uygulamaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Görsel İletişimde Temel Tasarım. Tibyan Yayıncılık, İstanbul.
Işıngör, M., Eti, E., Aslıer, M., Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri, Ankara, Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Yayınları, 1986.
Südor, G., 2006. Temel Sanat Eğitimi. Tiglat Matbaacılık. İstanbul. Öztuna, Y., 2007.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 210
Toplam Yük / 30 7
Dersin AKTS Kredisi: 7
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P6 P8
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme 5 - - -
Ö2 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme 5 - - -
Ö3 Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi. 5 - - -
Ö4 Gördüklerini çizgi ile ifade edebilme becerisi. 5 - - -
Ö5 Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarında ki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi. - 4 - -
Ö6 İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. - - 3 -
Ö7 Özgün ve yaratıcı uygulama yapma becerisi. - - - 4