Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00581082 | Tekstilde Konservasyon ve Restorasyon | 4 | Bahar | 8 | 2+2+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Tekstilde Konservasyon ve Restorasyon kavramlarının tanımı ve anlaşılması
Dersin Amacı
Tekstilde Konservasyon ve Restorasyon kavramlarının tanımı ve anlaşılması, organik ve inorganik malzeme gruplarının tanımlanarak farklı özelliklere sahip bu malzemelerin bozulma nedenlerinin ve alınması gereken önlemlerin kavratılması konularını kapsar. Tekstil alanında konservasyon ve restorasyonun öneminin kavratılması, korumacılık, restorasyon ve onarımın temel kavramları, tekstillerin bozulmaya karşı korunması ve bozulmaya sebep olan nem, sıcaklık, ışık, hava kirliliği ve biyolojik etmenlerin tanımı, denetimi, ölçümü konuklarında temel bilgiler verilir. Dünya da ve Türkiye de restorasyonun önemi, gelişimi, restorasyon ile ilgili kuruluşlar ve çalışma biçimleri incelenir. Bu bilgiler ışığında tekstil örneği üzerinde konservasyon ve restorasyonda kullanılan bazı teknikler ile küçük çapta uygulamalar yapılması ve teorik bilgilerin pekiştirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tekstilde Konservasyon ve Restorasyon kavramlarının tanımı ve anlaşılması |
| 2 | Tarihi tekstillerin korunma biçimlerinin kavratılması, geliştirilen yöntemler |
| 3 | Tarihi tekstillerin temizliğinde kullanılması gereken malzemelerin öğretilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Öztürk İsmail, Koruma Kültürü ve Geleneksel Tekstillerin Korunması |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
