(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi.
P.1.1) Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. |
P.1.2) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme becerisi. |
P.1.3) "Yazı"kavramının madden ve manen önemi hakkında geniş bilgiye ve kültüre sahip olma becerisi |
P.1.4) Yazı çeşitlerine ve büyüklüklerine göre kalem hazırlayabilme becerisi. |
P.1.5) İslam yazılarının çeşitlerine, özelliklerine ve uygulandıkları alanlara vakıf olma becerisi. |
P.1.6) Önemli bir yazıyı büyültme ve kalıp çıkarma usûlüyle farklı ölçüdeki mekanlarda uygulayabilme becerisi. |
P.1.7) Hat sanatıyla ilgili kavramlara vakıf olma becerisi. |
P.1.8) Osmanlı Türkçesindeki harfleri tanıma ve çözme becerisi |
P.1.9) Arapça ve Farsça Kelimeleri okuma becerisi |
P.1.10) Kitabeleri tasnif edebilme becerisi |
P.1.11) Minyatür sanatının bütün teknik çözümlemelerini uygulayabilme becerisi |
P.1.12) Türk tezhip sanatı hakkında öğrenilen genel bilgiyi aktarabilme becerisi. |
P.1.13) Türk tezhip sanatı tarihsel gelişimi içinde halkarın yeri, gelişimi hakkında öğrenilen bilgiyi aktarabilme becerisi. |
P.1.14) Tekstil sanatıyla ilgili kavramlara vakıf olma becerisi. |
|
P2) P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi.
P.2.1) Yeni malzemeleri sınıflandırabilme becerisi |
P.2.2) Analiz ve değerlendirmeler sonucu ortaya çıkan sorunları ve çözüm yollarını bulup sentezleme becerisi.(Sorunlara çözüm getirme becerisi.) |
P.2.3) Hat sanatında meşk (eğitim) usullerini aktarabilme becerisi. |
P.2.4) Kalem ve Kalemtraş çeşitlerini tanıyabilme becerisi. |
P.2.5) Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi. |
P.2.6) Yazı çeşitlerine ve büyüklüklerine göre kalem hazırlayabilme becerisi. |
P.2.7) Günümüze kadar ulaşmış olan eski dönemlere ait dini mimari eserlerde ve el yazmalarda bulunan yazıyı tahlil ederek yazılmış olduğu dönemi nispeten saptayabilme becerisi. |
P.2.8) Ekolleri tanıyabilir ve yazı örneklerindeki uslûb farklılıkları çözebilme becerisi |
P.2.9) Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi |
P.2.10) Okutma işaretlerini(harekeleri) kavrama becerisi |
P.2.11) Arapça rakamları ve tarihleri kavrama ve ifade etme becerisi |
P.2.12) Tezhip Sanatı tarihi hakkında geniş bilgiye sahip olma becerisi |
P.2.13) Dokuma tezgahlarını tanıyabilme becerisi |
P.2.14) Kirkitli dokuma çeşitlerini sınıflandırabilme becerisi |
|
P3) P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi.
P.3.1) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. |
P.3.2) Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. |
P.3.3) Temel Sanat ve Tasarım becerileri ile ilgili diğer alanlarla ilişkili görme becerisi. ( Makro ölçekte görme becerisi.) |
P.3.4) Bir bağlam içinde düşünme becerisi. |
P.3.5) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. |
P.3.6) Tuğrayı ve gelişim aşamasını öğrenerek klasik formuyla birlikte günümüzde uygulayabilme becerisi |
P.3.7) 18. Yüzyıldan 20. Yüzyıla kadar olan dönemdeki yazının durumunu metin, istif, yazı-mekan ilişkisi ve uslûb açısından değerlendirebilme becerisi |
P.3.8) Hat sanatının madde ve mana yönüyle ilgili yorumlar yapabilme becerisi. |
P.3.9) Arapça ve Farsçada bulunan kalıpları çözümleme becerisi |
P.3.10) Osmanlı Türkçesi kitabeleri okuyabilme becerisi |
|
P4) P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi.
P.4.1) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi. |
P.4.2) Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi. |
P.4.3) İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, |
P.4.4) Eleştirel düşünme becerisi. |
P.4.5) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. |
P.4.6) Boyanan kağıdın yazı yazılabilecek kıvama gelmesi için aher işlemi yapabilme becerisi. |
P.4.7) 18. Yüzyıldan 20. Yüzyıla kadar olan dönemdeki yazı örneklerinin günümüz hattatları için önemi hakkında yorumlar yapabilme becerisi. |
P.4.8) Matbuu harfler ile el yazısını ayırt etme becerisi |
P.4.9) Osmanlı edebiyat eserlerini okuma ve anlama becerisi |
P.4.10) Kitabelerde kullanılan yazı çeşitlerini ayırt etme becerisi |
|
P5) P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi.
P.5.1) İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. |
P.5.2) İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. |
P.5.3) İki boyutlu düşünebilme vFormu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi.e ifadelendirme, |
P.5.4) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. |
P.5.5) Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. |
P.5.6) Üç boyutlu nesnelerin yanal yüzeylerini (yan,ön,alt,üst vb.) iki boyutlu çizgi ile ifade edebilme becerisi. |
P.5.7) Kullanılacak materyalleri tanır ve kullanma becerisi |
P.5.8) Yazı ve kalem ilişkisini kurarak yorumlar yapabilme becerisi |
P.5.9) Osmanlıca dilinin gelişim sürecini anlama becerisi |
|
P6) P.6. Özgün tasarımlar üretebilme becerisi.
P.6.1) Geleneksel verileri tasarım öğesine dönüştürerek özgün tasarımlar oluşturabilme becerisi. |
P.6.2) Estetik ve teknik ögeleri tasarıma uygulama becerisi |
P.6.3) İstif ve tasarım yapma becerisi |
P.6.4) Hat tedrisinde ilk ve temel yazı olarak kabul edilen rık'a yazıyı okuyabilme ve yazabilme becerisi |
P.6.5) Celi yazı ve özelliklerini öğrenerek yazı çeşidi, mekan ve manaya göre tasarımlar yapabilme becerisi. |
P.6.6) Osmanlıca matbu eserleri okur ve değerlendirme becerisi |
P.6.7) Kitabelerin devir ve üslup özelliklerini değerlendirme becerisi |
P.6.8) Yeni motif tasarlayabilme becerisi |
P.6.9) Tabiatta gördüğü figür, mekan ve objeleri stilize ederek kompozisyon oluşturabilme becerisi |
P.6.10) Türk Ebrusunun çeşitlerini uygulayabilme becerisi |
|
P7) P.7. Etkin iletişim kurma, uzmanlık düzeyindeki bilgileri yazılı ve sözlü ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi.
P.7.1) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. |
P.7.2) Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. |
P.7.3) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. |
P.7.4) Geleneğin görsel ve çizgisel incelenmesi, yorumlanması ve yeni tasarımlarda kullanabilme becerisi. |
P.7.5) O dönemlerde yazılmış olan elyazmaları inceleyerek yazılmış olduğu dönemdeki ilim ve bilim alanları hakkında yorum yapabilme becerisi. |
P.7.6) Minyatür sanatında kullanılacak araç gereç ve malzemeyi yetkinlikle kullanabilme becerisi. |
P.7.7) Türk Ebrusunda kullanılan alet ve malzemeyi üretebilme becerisi |
|
P8) P.8. Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanında ki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi.
P.8.1) Toplumun kültür, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. |
P.8.2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında yorumlayarak yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. |
P.8.3) Gelişen ve değişen teknoloji desteği ile toplumun geçmiş kültür ürünlerini inceleme ve günümüz anlayışına yorumlama becerisi. |
P.8.4) Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve yorumlama becerisi. |
P.8.5) Kültür varlıklarının geleneksel ve teknolojik yöntemlerle ölçülmesi, onarım önerileri sunabilme becerisi. |
P.8.6) Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi |
P.8.7) Medeniyetimizde sanatın önemini yorumlayabilme becerisi |
P.8.8) Günümüzde hukuk belgelerinde kullanılan dili anlama becerisi |
P.8.9) Türk Ebrusunun genel tarihçesi hakkında fikir sahibi olabilme becerisi |
|
P9) P.9. Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisi kurabilme, yorumlayabilme becerisi.
P.9.1) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. |
P.9.2) Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi. |
P.9.3) Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık) |
P.9.4) Eleştirel düşünme becerisi. |
P.9.5) 18. Yüzyıldan 20. Yüzyıla kadar olan dönem hattatlarının öne çıkan eserlerini taklid ve nakil yöntemiyle uygulamasını yaparak günümüze kazandırabilme becerisi. |
P.9.6) Yazı tashih etme ve eski, tahrip olmuş bir yazıyı onarma kabiliyetine sahip olabilme becerisi. |
P.9.7) Devletin sosyal ve ekonomik gücünün sanata etkisi hakkında yorumlar yapabilme becerisi. |
P.9.8) Osmanlıca ve Türkçe etimolojisini anlar ve değerlendirme becerisi. |
|
P10) P.10. Tasarım alanında teknik ve teknolojik bilgileri kullanabilme becerisi.
P.10.1) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. |
P.10.2) Bilgisayarlı tasarımda iki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. |
P.10.3) Tasarım teknik ve teknolojileri alanında geçmiş ve bugün ile gelecek teknolojileri ilişkisini kurabilme, kullanabilme becerisi. |
P.10.4) Yazı çeşitlerini tanıma becerisi |
P.10.5) 18. Yüzyıldan 20. Yüzyıla kadar olan dönemdeki hattatların ve önemli öğrencilerinin yazılarının tanıyabilme becerisi. |
P.10.6) Motif analizi yapabilme becerisi |
P.10.7) Kendi özgün tasarımında öğrendiği teknikleri uygulayabilme becerisi |
P.10.8) Bitkisel ve hayvansal motifleri bilerek tasarım yapabilme becerisi. |
|
P11) P.11. Yenilikçi Tasarım, Uluslararası Rekabet, ARGE Yeteneği Kazanma.
P.11.1) En az bir Avrupa Birliği yabancı dilinde iyi derecede sözlü ve yazılı ifade yeteneği kazanmalı. |
P.11.2) İkinci bir yabancı dilini de en az sosyal iletişim kurabilecek düzeyde bilmeli. |
P.11.3) İnternette patent ve literatür araştırması yapabilmeli. |
P.11.4) Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilmeli. |
P.11.5) Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli. |
P.11.6) Uluslararası işbirliği, değişim ve destek mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmalı. |
|
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) |
P1) P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi.
P.1.1) Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. |
P.1.2) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme becerisi. |
P.1.3) "Yazı"kavramının madden ve manen önemi hakkında geniş bilgiye ve kültüre sahip olma becerisi |
P.1.4) Yazı çeşitlerine ve büyüklüklerine göre kalem hazırlayabilme becerisi. |
P.1.5) İslam yazılarının çeşitlerine, özelliklerine ve uygulandıkları alanlara vakıf olma becerisi. |
P.1.6) Önemli bir yazıyı büyültme ve kalıp çıkarma usûlüyle farklı ölçüdeki mekanlarda uygulayabilme becerisi. |
P.1.7) Hat sanatıyla ilgili kavramlara vakıf olma becerisi. |
P.1.8) Osmanlı Türkçesindeki harfleri tanıma ve çözme becerisi |
P.1.9) Arapça ve Farsça Kelimeleri okuma becerisi |
P.1.10) Kitabeleri tasnif edebilme becerisi |
P.1.11) Minyatür sanatının bütün teknik çözümlemelerini uygulayabilme becerisi |
P.1.12) Türk tezhip sanatı hakkında öğrenilen genel bilgiyi aktarabilme becerisi. |
P.1.13) Türk tezhip sanatı tarihsel gelişimi içinde halkarın yeri, gelişimi hakkında öğrenilen bilgiyi aktarabilme becerisi. |
P.1.14) Tekstil sanatıyla ilgili kavramlara vakıf olma becerisi. |
|
|
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) |
P2) P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi.
P.2.1) Yeni malzemeleri sınıflandırabilme becerisi |
P.2.2) Analiz ve değerlendirmeler sonucu ortaya çıkan sorunları ve çözüm yollarını bulup sentezleme becerisi.(Sorunlara çözüm getirme becerisi.) |
P.2.3) Hat sanatında meşk (eğitim) usullerini aktarabilme becerisi. |
P.2.4) Kalem ve Kalemtraş çeşitlerini tanıyabilme becerisi. |
P.2.5) Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi. |
P.2.6) Yazı çeşitlerine ve büyüklüklerine göre kalem hazırlayabilme becerisi. |
P.2.7) Günümüze kadar ulaşmış olan eski dönemlere ait dini mimari eserlerde ve el yazmalarda bulunan yazıyı tahlil ederek yazılmış olduğu dönemi nispeten saptayabilme becerisi. |
P.2.8) Ekolleri tanıyabilir ve yazı örneklerindeki uslûb farklılıkları çözebilme becerisi |
P.2.9) Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi |
P.2.10) Okutma işaretlerini(harekeleri) kavrama becerisi |
P.2.11) Arapça rakamları ve tarihleri kavrama ve ifade etme becerisi |
P.2.12) Tezhip Sanatı tarihi hakkında geniş bilgiye sahip olma becerisi |
P.2.13) Dokuma tezgahlarını tanıyabilme becerisi |
P.2.14) Kirkitli dokuma çeşitlerini sınıflandırabilme becerisi |
|
P3) P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi.
P.3.1) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. |
P.3.2) Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. |
P.3.3) Temel Sanat ve Tasarım becerileri ile ilgili diğer alanlarla ilişkili görme becerisi. ( Makro ölçekte görme becerisi.) |
P.3.4) Bir bağlam içinde düşünme becerisi. |
P.3.5) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. |
P.3.6) Tuğrayı ve gelişim aşamasını öğrenerek klasik formuyla birlikte günümüzde uygulayabilme becerisi |
P.3.7) 18. Yüzyıldan 20. Yüzyıla kadar olan dönemdeki yazının durumunu metin, istif, yazı-mekan ilişkisi ve uslûb açısından değerlendirebilme becerisi |
P.3.8) Hat sanatının madde ve mana yönüyle ilgili yorumlar yapabilme becerisi. |
P.3.9) Arapça ve Farsçada bulunan kalıpları çözümleme becerisi |
P.3.10) Osmanlı Türkçesi kitabeleri okuyabilme becerisi |
|
P4) P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi.
P.4.1) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi. |
P.4.2) Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi. |
P.4.3) İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, |
P.4.4) Eleştirel düşünme becerisi. |
P.4.5) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. |
P.4.6) Boyanan kağıdın yazı yazılabilecek kıvama gelmesi için aher işlemi yapabilme becerisi. |
P.4.7) 18. Yüzyıldan 20. Yüzyıla kadar olan dönemdeki yazı örneklerinin günümüz hattatları için önemi hakkında yorumlar yapabilme becerisi. |
P.4.8) Matbuu harfler ile el yazısını ayırt etme becerisi |
P.4.9) Osmanlı edebiyat eserlerini okuma ve anlama becerisi |
P.4.10) Kitabelerde kullanılan yazı çeşitlerini ayırt etme becerisi |
|
P5) P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi.
P.5.1) İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. |
P.5.2) İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. |
P.5.3) İki boyutlu düşünebilme vFormu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi.e ifadelendirme, |
P.5.4) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. |
P.5.5) Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. |
P.5.6) Üç boyutlu nesnelerin yanal yüzeylerini (yan,ön,alt,üst vb.) iki boyutlu çizgi ile ifade edebilme becerisi. |
P.5.7) Kullanılacak materyalleri tanır ve kullanma becerisi |
P.5.8) Yazı ve kalem ilişkisini kurarak yorumlar yapabilme becerisi |
P.5.9) Osmanlıca dilinin gelişim sürecini anlama becerisi |
|
P9) P.9. Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisi kurabilme, yorumlayabilme becerisi.
P.9.1) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. |
P.9.2) Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi. |
P.9.3) Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık) |
P.9.4) Eleştirel düşünme becerisi. |
P.9.5) 18. Yüzyıldan 20. Yüzyıla kadar olan dönem hattatlarının öne çıkan eserlerini taklid ve nakil yöntemiyle uygulamasını yaparak günümüze kazandırabilme becerisi. |
P.9.6) Yazı tashih etme ve eski, tahrip olmuş bir yazıyı onarma kabiliyetine sahip olabilme becerisi. |
P.9.7) Devletin sosyal ve ekonomik gücünün sanata etkisi hakkında yorumlar yapabilme becerisi. |
P.9.8) Osmanlıca ve Türkçe etimolojisini anlar ve değerlendirme becerisi. |
|
P10) P.10. Tasarım alanında teknik ve teknolojik bilgileri kullanabilme becerisi.
P.10.1) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. |
P.10.2) Bilgisayarlı tasarımda iki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. |
P.10.3) Tasarım teknik ve teknolojileri alanında geçmiş ve bugün ile gelecek teknolojileri ilişkisini kurabilme, kullanabilme becerisi. |
P.10.4) Yazı çeşitlerini tanıma becerisi |
P.10.5) 18. Yüzyıldan 20. Yüzyıla kadar olan dönemdeki hattatların ve önemli öğrencilerinin yazılarının tanıyabilme becerisi. |
P.10.6) Motif analizi yapabilme becerisi |
P.10.7) Kendi özgün tasarımında öğrendiği teknikleri uygulayabilme becerisi |
P.10.8) Bitkisel ve hayvansal motifleri bilerek tasarım yapabilme becerisi. |
|
|
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
P6) P.6. Özgün tasarımlar üretebilme becerisi.
P.6.1) Geleneksel verileri tasarım öğesine dönüştürerek özgün tasarımlar oluşturabilme becerisi. |
P.6.2) Estetik ve teknik ögeleri tasarıma uygulama becerisi |
P.6.3) İstif ve tasarım yapma becerisi |
P.6.4) Hat tedrisinde ilk ve temel yazı olarak kabul edilen rık'a yazıyı okuyabilme ve yazabilme becerisi |
P.6.5) Celi yazı ve özelliklerini öğrenerek yazı çeşidi, mekan ve manaya göre tasarımlar yapabilme becerisi. |
P.6.6) Osmanlıca matbu eserleri okur ve değerlendirme becerisi |
P.6.7) Kitabelerin devir ve üslup özelliklerini değerlendirme becerisi |
P.6.8) Yeni motif tasarlayabilme becerisi |
P.6.9) Tabiatta gördüğü figür, mekan ve objeleri stilize ederek kompozisyon oluşturabilme becerisi |
P.6.10) Türk Ebrusunun çeşitlerini uygulayabilme becerisi |
|
P7) P.7. Etkin iletişim kurma, uzmanlık düzeyindeki bilgileri yazılı ve sözlü ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi.
P.7.1) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. |
P.7.2) Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. |
P.7.3) Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. |
P.7.4) Geleneğin görsel ve çizgisel incelenmesi, yorumlanması ve yeni tasarımlarda kullanabilme becerisi. |
P.7.5) O dönemlerde yazılmış olan elyazmaları inceleyerek yazılmış olduğu dönemdeki ilim ve bilim alanları hakkında yorum yapabilme becerisi. |
P.7.6) Minyatür sanatında kullanılacak araç gereç ve malzemeyi yetkinlikle kullanabilme becerisi. |
P.7.7) Türk Ebrusunda kullanılan alet ve malzemeyi üretebilme becerisi |
|
P8) P.8. Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanında ki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi.
P.8.1) Toplumun kültür, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. |
P.8.2) Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu toplumun sanat ve kültür ortamında yorumlayarak yeni tasarımları görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. |
P.8.3) Gelişen ve değişen teknoloji desteği ile toplumun geçmiş kültür ürünlerini inceleme ve günümüz anlayışına yorumlama becerisi. |
P.8.4) Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve yorumlama becerisi. |
P.8.5) Kültür varlıklarının geleneksel ve teknolojik yöntemlerle ölçülmesi, onarım önerileri sunabilme becerisi. |
P.8.6) Tarihi ve çağdaş sanat eserlerinin korunması konusunda görev alma becerisi |
P.8.7) Medeniyetimizde sanatın önemini yorumlayabilme becerisi |
P.8.8) Günümüzde hukuk belgelerinde kullanılan dili anlama becerisi |
P.8.9) Türk Ebrusunun genel tarihçesi hakkında fikir sahibi olabilme becerisi |
|
P11) P.11. Yenilikçi Tasarım, Uluslararası Rekabet, ARGE Yeteneği Kazanma.
P.11.1) En az bir Avrupa Birliği yabancı dilinde iyi derecede sözlü ve yazılı ifade yeteneği kazanmalı. |
P.11.2) İkinci bir yabancı dilini de en az sosyal iletişim kurabilecek düzeyde bilmeli. |
P.11.3) İnternette patent ve literatür araştırması yapabilmeli. |
P.11.4) Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilmeli. |
P.11.5) Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli. |
P.11.6) Uluslararası işbirliği, değişim ve destek mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmalı. |
|
|