İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00581004 Kalemişi VI 4 Bahar 8 3+2+0 12 12
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Üçgen bir alan içerisine üç tane küçük ölçekte pandantif deseni çizdirmek, Konu ile ilgili görsel ve teorik arşiv taraması yaptırmak, Aynı konunun devamı, Çizilen desenin fırça uygulamasını ve renk denemelerini yaptırmak, Aynı konunun devamı, Aynı konunun devamı, Kare ya da dikdörtgen bir alana bitkisel ve hayvan figürlü serbest bir desen çizdirmek, Konu ile ilgili görsel arşiv taraması yaptırmak, Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, Çizilen desenin halkari tekniğinde renkli uygulamasını yaptırmak,
Dersin Amacı
Çizilen desenlerin fırça uygulamasını ve renk denemelerini yaptırmak, Kare ya da dikdörtgen bir alana bitkisel ve hayvan figürlü serbest bir desen çizdirmek, Konu ile ilgili görsel arşiv taraması yaptırmak, Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, Çizilen desenin halkari tekniğinde renkli uygulamasını yaptırmak,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. 4
P3 P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. 5
P4 P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. P.3.5 7
Ö2 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. P.4.5 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Üçgen bir alan içerisine üç tane küçük ölçekte pandantif deseni çizdirmek,
2 Konu ile ilgili görsel ve teorik arşiv taraması yaptırmak,
3 Çizilen desenin fırça uygulamasını ve renk denemelerini yaptırmak,
4 Çizilen desenin fırça uygulamasını ve renk denemelerini yaptırmak,
5 Çizilen desenin fırça uygulamasının ve renk denemelerinin kontrolünü yapmak
6 Kare ya da dikdörtgen bir alana bitkisel veya hayvan kaynaklı serbest bir desen çizdirmek,
7 Konu ile ilgili görsel arşiv taraması yaptırmak,
8 Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak,
9 Çizilen desenin fırça uygulamasının kontrolünü yapmak
10 Çizilen desenin renkli uygulamasını yaptırmak
11 Çizilen desenin renkli uygulamasının kontrolünü yapmak
12 Çizilen desenin renkli uygulamasını yaptırmaya devam etmek
13 Uygulama çalışmasının son düzeltmelerini yapmak
14 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Birol, İnci A, Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı, Çizim Tekniği ve Çeşitleri, İstanbul, 2009, Kubbealtı Yayınları.,Muhteşem Karahisari Kur'an-ı Kerim'i Koltuk Tezhipleri Cilt 1/ Semih İRTEŞ - "Osmanlı Mimarisinde Boyalı Nakışlar", Osmanlı Uygarlığı. II. 737-759.Bağcı, Serpil (2009).
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 100 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 10 130
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 10 9 90
Uygulama 10 10 100
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 12 12
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 360
Toplam Yük / 30 12
Dersin AKTS Kredisi: 12
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4
Ö1 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. 5 -
Ö2 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. - 5