Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00581004 | Kalemişi VI | 4 | Bahar | 8 | 3+2+0 | 12 | 12 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Üçgen bir alan içerisine üç tane küçük ölçekte pandantif deseni çizdirmek, Konu ile ilgili görsel ve teorik arşiv taraması yaptırmak, Aynı konunun devamı, Çizilen desenin fırça uygulamasını ve renk denemelerini yaptırmak, Aynı konunun devamı, Aynı konunun devamı, Kare ya da dikdörtgen bir alana bitkisel ve hayvan figürlü serbest bir desen çizdirmek, Konu ile ilgili görsel arşiv taraması yaptırmak, Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, Çizilen desenin halkari tekniğinde renkli uygulamasını yaptırmak,
Dersin Amacı
Çizilen desenlerin fırça uygulamasını ve renk denemelerini yaptırmak, Kare ya da dikdörtgen bir alana bitkisel ve hayvan figürlü serbest bir desen çizdirmek, Konu ile ilgili görsel arşiv taraması yaptırmak, Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, Çizilen desenin halkari tekniğinde renkli uygulamasını yaptırmak,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. | 4 |
| P3 | P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. | 5 |
| P4 | P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. | P.3.5 | 7 |
| Ö2 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | P.4.5 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Üçgen bir alan içerisine üç tane küçük ölçekte pandantif deseni çizdirmek, |
| 2 | Konu ile ilgili görsel ve teorik arşiv taraması yaptırmak, |
| 3 | Çizilen desenin fırça uygulamasını ve renk denemelerini yaptırmak, |
| 4 | Çizilen desenin fırça uygulamasını ve renk denemelerini yaptırmak, |
| 5 | Çizilen desenin fırça uygulamasının ve renk denemelerinin kontrolünü yapmak |
| 6 | Kare ya da dikdörtgen bir alana bitkisel veya hayvan kaynaklı serbest bir desen çizdirmek, |
| 7 | Konu ile ilgili görsel arşiv taraması yaptırmak, |
| 8 | Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, |
| 9 | Çizilen desenin fırça uygulamasının kontrolünü yapmak |
| 10 | Çizilen desenin renkli uygulamasını yaptırmak |
| 11 | Çizilen desenin renkli uygulamasının kontrolünü yapmak |
| 12 | Çizilen desenin renkli uygulamasını yaptırmaya devam etmek |
| 13 | Uygulama çalışmasının son düzeltmelerini yapmak |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Birol, İnci A, Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı, Çizim Tekniği ve Çeşitleri, İstanbul, 2009, Kubbealtı Yayınları.,Muhteşem Karahisari Kur'an-ı Kerim'i Koltuk Tezhipleri Cilt 1/ Semih İRTEŞ - "Osmanlı Mimarisinde Boyalı Nakışlar", Osmanlı Uygarlığı. II. 737-759.Bağcı, Serpil (2009). |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 10 | 130 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 10 | 9 | 90 |
| Uygulama | 10 | 10 | 100 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 360 | ||
| Toplam Yük / 30 | 12 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 12 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. | 5 | - |
| Ö2 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | - | 5 |
