Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00570004 | Portfolyo Tasarımı | 4 | Güz | 7 | 2+2+0 | 8 | 8 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet IŞIK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Mehmet IŞIK | A-Z02 | [email protected] | 7676 | Çarşamba 11:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Öğrenciler, kendilerini yansıtan en iyi portfolioları geliştirmek üzere yönlendirilirler. Kendilerinden, en iyi işlerini yansıtacak bir portfolio, kartvizit ve cv tasarlamaları ve en uygun sunum biçimini kullanmaları beklenir.
Dersin Amacı
Bir hat ve tezhip sanatçısının bakışıyla, kişisel bir portfolionun geliştirilmesiyle ilgili temel bilgilerin öğretilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. | 4 |
| P2 | P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. | 4 |
| P3 | P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. | 4 |
| P4 | P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 4 |
| P5 | P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 5 |
| P6 | P.6. Özgün tasarımlar üretebilme becerisi. | 5 |
| P7 | P.7. Etkin iletişim kurma, uzmanlık düzeyindeki bilgileri yazılı ve sözlü ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 4 |
| P8 | P.8. Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanında ki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. | 4 |
| P9 | P.9. Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisi kurabilme, yorumlayabilme becerisi. | 4 |
| P10 | P.10. Tasarım alanında teknik ve teknolojik bilgileri kullanabilme becerisi. | 5 |
| P11 | P.11. Yenilikçi Tasarım, Uluslararası Rekabet, ARGE Yeteneği Kazanma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi. | P.2.5 | 7 |
| Ö2 | Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi | P.2.9 | 7 |
| Ö3 | İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. | P.5.1 | 7 |
| Ö4 | İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. | P.5.2 | 7 |
| Ö5 | İki boyutlu düşünebilme vFormu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi.e ifadelendirme, | P.5.3 | 7 |
| Ö6 | Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. | P.5.5 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse Giriş. Önceki dönem portfolyo örneklerinin incelenmesi. Renk Bilgisi (pdf. ders sunumu). Projelerini toparlama ödevi. Kendileri ile ilgili yazı hazırlama ve kimliklendirme. |
| 2 | Portfolyonun Önemi, Cv Nasıl Yazılır (pdf) Cv Örnekleri İncleme. |
| 3 | Portfolyo Nedir (pdf) ? Portfolyo Nasıl Hazırlanır (pdf)? |
| 4 | Tipografi (pdf). Helvetica filminin izlenmesi. |
| 5 | Grid Sistemleri (pdf). |
| 6 | 1. Ara Sınav (Logo'nun yer aldığı kartvizit ve cv'nin tamamlanması, teslimi). |
| 7 | Sayfa düzenleme (developing layout. pdf). Tipografi, renk ve gridin birlikte kullanımı. |
| 8 | Dijital Portfolyo. İş Görüşmesi Nasıl Yapılmalı? (pdf) |
| 9 | Sunum öncesi portfolyoların, cv ve kartvizitin bir bütün olarak değerlendirilmesi. |
| 10 | Basılı ve dijital portfolyo sunumu. Öğrenci portfolyo sunumları ve sınıfta değerlendirilmesi. |
| 11 | Konuk 1 |
| 12 | Konuk 2 |
| 13 | Konuk 3 |
| 14 | Konuk 4 |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | LINTON H. Portfolio Design, W. W. Norton & Company New York City |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 2 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 4 | 56 |
| Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
| Proje | 10 | 4 | 40 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 10 | 4 | 40 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 240 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi. | 5 | 5 |
| Ö2 | Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi | 5 | 5 |
| Ö3 | İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. | 5 | 5 |
| Ö4 | İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. | 5 | 5 |
| Ö5 | İki boyutlu düşünebilme vFormu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi.e ifadelendirme, | 5 | 5 |
| Ö6 | Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. | 5 | 5 |
