Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00561004 | Kalemişi IV | 3 | Bahar | 6 | 3+2+0 | 10 | 10 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşe KART |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Simetrili kenar bezemelerinin tanımı ve belirlenen motif grupları ile kurallarına uygun çizimini yaptırmak, Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, Belirlenen geometrik bir alan içerisinde seçilen motif grupları ile bir tasarım yaptırmak, Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Öğrenci Eserleri Albümü, Konya, 2011 Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, Kenar bezeme çeşitlerinden kitabeli zencereğin tanımı ve kurallarına uygun çizimi, Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, Kalemişi tekniğine uygun ölçülerde çizilen desenin renkli uygulamasını yaptırmak, Münhanili kenar bezemesinin tanımı ve kurallarına uygun çizimini yaptırmak, Zencerekli kenar bezemesinin tanımı ve kurallarına uygun çizimini yaptırmak, Bağdat üslubu kenar bezemelerinin tanımı ve kuralına uygun çizimini yaptırmak, Çizilen desenlerin fırça uygulamasını yaptırmak.
Dersin Amacı
Simetrili kenar bezemelerinin tanımı, belirlenen motif grupları ile kuralına uygun çizimini ve fırça uygulamasını yaptırmak, 2. Belirlenen geometrik bir alan içerisinde seçilen motif grupları ile bir tasarım ve fırça uygulaması yaptırmak, 3. Kenar bezeme çeşitlerinden kitabeli zencereğin tanımı, kuralına uygun çizimi ve fırça uygulamasını yaptırmak, 4. 20x20 alan içerisine seçilen motif grupları ile (tam simetrili, kısmen simetrili, simetrisiz, çark-ı felek tarzında) ulama bir desen tasarımı ve fırça uygulamasını yaptırmak, 5. Kalemişi tekniğine uygun ölçülerde çizilen ulama desenin renkli uygulamasını yaptırmak, 6. Münhanili kenar bezemesinin tanımı, kuralına uygun çizimi ve fırça uygulamasını yaptırmak, 7. Zencerekli kenar bezemesinin tanımı, kuralına uygun çizimi ve fırça uygulamasını yaptırmak, 8. Bağdat üslubu kenar bezemelerinin tanımı, kuralına uygun çizimi ve fırça uygulamasını yaptırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Simetrili kenar bezemelerinin tanımı ve belirlenen motif grupları ile kurallarına uygun çizimini yaptırmak, |
| 2 | Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, |
| 3 | Belirlenen geometrik bir alan içerisinde seçilen motif grupları ile bir tasarım yaptırmak, |
| 4 | Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, |
| 5 | Kenar bezeme çeşitlerinden kitabeli zencereğin tanımı ve kurallarına uygun çizimi, |
| 6 | Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, |
| 7 | 20x20 alan içerisine seçilen motif grupları ile ulama bir desen tasarımı yaptırmak, |
| 8 | Kalemişi tekniğine uygun ölçülerde çizilen desenin renkli uygulamasını yaptırmak, |
| 9 | Münhanili kenar bezemesinin tanımı ve kurallarına uygun çizimini yaptırmak, |
| 10 | Zencerekli kenar bezemesinin tanımı ve kurallarına uygun çizimini yaptırmak, |
| 11 | Bağdat üslubu kenar bezemelerinin tanımı ve kuralına uygun çizimini yaptırmak |
| 12 | Çizilen desenlerin fırça uygulamasını yaptırmak. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Birol, İnci A, Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı, Çizim Tekniği ve Çeşitleri, İstanbul, 2009, Kubbealtı Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
