İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00561002 Tezhip Tasarımı IV 3 Bahar 6 3+2+0 10 10
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşe KART
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ayşe KART - [email protected]
Dersin İçeriği
Tezhip sanatında tığ ve durakların tanımı ve uygulaması, Tezhip sanatında kullanılan halkâr tekniğinin ve çift tahrir(havalı) tekniğinin tanımı ve uygulaması, Düz veya mail kıt'a tezhibinin tasarımı ve uygulaması, Tezyîni sanatlarda nakışhane geleneği ve ehl-i hirefin tanımı.
Dersin Amacı
1.Tezhip sanatında tığ ve durakların tanımı ,yapılacak,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. 3
P2 P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. 3
P3 P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. 3
P5 P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 4
P6 P.6. Özgün tasarımlar üretebilme becerisi. 4
P9 P.9. Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisi kurabilme, yorumlayabilme becerisi. 4
P10 P.10. Tasarım alanında teknik ve teknolojik bilgileri kullanabilme becerisi. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. P.1.1 7
Ö2 Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi P.2.9 1
Ö3 İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, P.4.3 7
Ö4 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. P.5.4 7
Ö5 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi. P.9.2 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tezhip sanatında tığ,
2 Tezhip sanatında halkâr tekniği ve çeşitleri,
3 Aynı konunun devamı
4 Tezhip sanatında çift tahrir(havalı) tekniği,
5 Tezhip sanatında zer-efşan,sim-efşan ve renk-efşan,
6 Tezyîni sanatlarda nakışhane geleneği ve ehl-i hiref,
7 Kıt'a tezhibi ve çeşitleri hakkında bilgilendirme,düz veya mail kıt'a tezhibi için orjinal desen hazırlama çalışmaları,
8 Aynı konunun devamı
9 Aynı konunun devamı
10 Düz veya mail kıt'a tezhibinin uygulanması,
11 Düz veya mail kıt'a tezhibinin uygulanması,
12 Düz veya mail kıt'a tezhibinin uygulanması,
13 Düz veya mail kıt'a tezhibinin uygulanması,
14 Tezhip sanatında duraklar.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Eser Örnekler
Birol,İnci A,; "Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı,Çizim Tekniği ve Çeşitleri",İstanbul,2009,Kubbealtı Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 10 2 20
Uygulama 10 10 100
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 294
Toplam Yük / 30 9,80
Dersin AKTS Kredisi: 10
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P4 P5 P9
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. 3 - - - -
Ö2 Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi - - - 3 -
Ö3 İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, - 3 - - -
Ö4 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. - - - 4 -
Ö5 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi. - - - 3 4