Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00561002 | Tezhip Tasarımı IV | 3 | Bahar | 6 | 3+2+0 | 10 | 10 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşe KART |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ayşe KART | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Tezhip sanatında tığ ve durakların tanımı ve uygulaması, Tezhip sanatında kullanılan halkâr tekniğinin ve çift tahrir(havalı) tekniğinin tanımı ve uygulaması, Düz veya mail kıt'a tezhibinin tasarımı ve uygulaması, Tezyîni sanatlarda nakışhane geleneği ve ehl-i hirefin tanımı.
Dersin Amacı
1.Tezhip sanatında tığ ve durakların tanımı ,yapılacak,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. | 3 |
| P2 | P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. | 3 |
| P3 | P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. | 3 |
| P5 | P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 4 |
| P6 | P.6. Özgün tasarımlar üretebilme becerisi. | 4 |
| P9 | P.9. Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisi kurabilme, yorumlayabilme becerisi. | 4 |
| P10 | P.10. Tasarım alanında teknik ve teknolojik bilgileri kullanabilme becerisi. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. | P.1.1 | 7 |
| Ö2 | Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi | P.2.9 | 1 |
| Ö3 | İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, | P.4.3 | 7 |
| Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | P.5.4 | 7 |
| Ö5 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi. | P.9.2 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tezhip sanatında tığ, |
| 2 | Tezhip sanatında halkâr tekniği ve çeşitleri, |
| 3 | Aynı konunun devamı |
| 4 | Tezhip sanatında çift tahrir(havalı) tekniği, |
| 5 | Tezhip sanatında zer-efşan,sim-efşan ve renk-efşan, |
| 6 | Tezyîni sanatlarda nakışhane geleneği ve ehl-i hiref, |
| 7 | Kıt'a tezhibi ve çeşitleri hakkında bilgilendirme,düz veya mail kıt'a tezhibi için orjinal desen hazırlama çalışmaları, |
| 8 | Aynı konunun devamı |
| 9 | Aynı konunun devamı |
| 10 | Düz veya mail kıt'a tezhibinin uygulanması, |
| 11 | Düz veya mail kıt'a tezhibinin uygulanması, |
| 12 | Düz veya mail kıt'a tezhibinin uygulanması, |
| 13 | Düz veya mail kıt'a tezhibinin uygulanması, |
| 14 | Tezhip sanatında duraklar. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Eser Örnekler |
| Birol,İnci A,; "Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı,Çizim Tekniği ve Çeşitleri",İstanbul,2009,Kubbealtı Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 10 | 2 | 20 |
| Uygulama | 10 | 10 | 100 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 294 | ||
| Toplam Yük / 30 | 9,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 10 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P5 | P9 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. | 3 | - | - | - | - |
| Ö2 | Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi | - | - | - | 3 | - |
| Ö3 | İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, | - | 3 | - | - | - |
| Ö4 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | - | - | - | 4 | - |
| Ö5 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi. | - | - | - | 3 | 4 |
