Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00560004 | Ebru Sanatı | 3 | Bahar | 6 | 1+2+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Raziye YILMAZ |
| Yardımcı(lar) | Arş.Gör. Raziye YILMAZ |
Dersin İçeriği
Ebru Sanatının Tarihçesi, Geleneksel Ebru Çeşitleri, Geleneksel Ebru Teknikleri, Geleneksel Ebruda Kullanılan Malzemelerin Hazırlanması, Uygulamalı geleneksel Ebru Eğitimi
Dersin Amacı
Türk Ebru Sanatının Teknik Özelliklerini ve Çeşitlerinin Yapımını Uygulamalı Olarak Öğretmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P6 | P.6. Özgün tasarımlar üretebilme becerisi. | 4 |
| P7 | P.7. Etkin iletişim kurma, uzmanlık düzeyindeki bilgileri yazılı ve sözlü ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 5 |
| P8 | P.8. Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanında ki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Türk Ebrusunun çeşitlerini uygulayabilme becerisi | P.6.10 | 1,7 |
| Ö2 | Türk Ebrusunda kullanılan alet ve malzemeyi üretebilme becerisi | P.7.7 | 1,7 |
| Ö3 | Türk Ebrusunun genel tarihçesi hakkında fikir sahibi olabilme becerisi | P.8.9 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ebruya Genel Giriş Teknik, Malzemeler, Kısa Tarihçe, Görsel Örnekler |
| 2 | Ebruya Genel Giriş Teknik, Malzemeler, Kısa Tarihçe, Görsel Örnekler |
| 3 | Malzeme Hazırlama ( Boya Ezme, Fırça Sarma) ve Zemin Ebrusu Yapımı |
| 4 | Malzeme Hazırlama ( Boya Ezme, Fırça Sarma) ve Zemin Ebrusu Yapımı |
| 5 | Battal Ebru Yapımı. |
| 6 | Battal Ebru Yapımı. |
| 7 | Battal Ebru Yapımı. |
| 8 | Gel-Git, Şal, Bülbül Yuvası, Ebru Çeşitleri ve Yapımı |
| 9 | Gel-Git, Şal, Bülbül Yuvası, Ebru Çeşitleri ve Yapımı |
| 10 | Gel-Git, Şal, Bülbül Yuvası, Ebru Çeşitleri ve Yapımı |
| 11 | Taraklı ve Neftli Ebru Yapımı. |
| 12 | Taraklı ve Neftli Ebru Yapımı. |
| 13 | Taraklı ve Neftli Ebru Yapımı. |
| 14 | Taraklı ve Neftli Ebru Yapımı. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Derman,M.Uğur,"Türk Sanatında Ebru",İstanbul,1976. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 1 | 14 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 76 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P6 | P7 | P8 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Türk Ebrusunun çeşitlerini uygulayabilme becerisi | 5 | - | - |
| Ö2 | Türk Ebrusunda kullanılan alet ve malzemeyi üretebilme becerisi | - | 4 | - |
| Ö3 | Türk Ebrusunun genel tarihçesi hakkında fikir sahibi olabilme becerisi | - | - | 3 |
