Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00560003 | Sanat Edebiyatı | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Şerife AKPINAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, Görsel Sanatlar ile Edebiyat arasındaki ilişkiyi tanımlamak ve kavramaktır.
Dersin Amacı
Edebiyat ve sanat insanın estetik anlayışını, zevkini, dünya görüşünü ortaya koyan etkinlikler olmakla birlikte aynı zamanda birer bilim dalıdırlar. Her bilim bağımsız kendi başına var olan disiplin değildir. Mutlaka başka bir bilimlerle ilişkisi vardır. Bir sanat olarak edebiyatında geniş anlamıyla sanatla derin ilişkisi vardır.Her bilimin geçmişi olduğu gibi edebiyat ve dolayısıyla sanatın da tarihi vardır. Öğrenci bu derste edebiyatla güzel sanatlarla olan ilişkisini kavrayacak her birini soyut sanat olmadığını anlayacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 5 | |
| P | 5 | |
| P | 4 | |
| P | 3 | |
| P | 5 | |
| P3 | P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. | 2 |
| P5 | P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 4 |
| P7 | P.7. Etkin iletişim kurma, uzmanlık düzeyindeki bilgileri yazılı ve sözlü ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 2 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sanat Nedir? Sanatın İşlevi |
| 2 | Dünya Görsel Sanatlar Tarihine Genel Bir Bakış |
| 3 | Türk Görsel Sanatlar Tarihine Genel Bir Bakış |
| 4 | Edebiyat ve Güzel Sanatlar İlişkisi |
| 6 | Türk Edebiyatında Güzel Sanatların Yeri |
| 6 | Türk Edebiyatında Güzel Sanatların Kullanımı |
| 7 | Minyatür ve Edebiyat |
| 8 | Minyatür ve Edebiyat |
| 9 | Resim ve Edebiyat |
| 10 | Sahne Sanatları ve Edebiyat |
| 11 | Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Tiyatro |
| 12 | Türk Sinema Tarihine Genel Bir Bakış |
| 13 | Sinema ve Edebiyat |
| 14 | Türk Edebiyatında Sinemanın Yeri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sakızlı Ohannes Paşa, Güzel Sanatlar Tarihine Giriş - Ali Osman Alakuş, Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü: | 58 | ||
| Toplam Yük / 30 | 1,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
