Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00560002 | Osmanlı Türkçesi IV | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Zekeriya ŞİMŞİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Osmanlı Dönemi Türkçesi'nin ayrıntılı özelliklerini harflerden başlayarak kullanılan dilin; kelime yapısı cümle yapısı ve ekleri. Osmanlı Türkçesinde bulunan Arapça ve Farsça unsurlar.
Dersin Amacı
Osmanlı Döneminde kullanılan Türkçe'nin yazılışının ve okunuşunun öğretilmesi. Osmanlı Türkçesiyle yazılmış tarihi, edebi ve sanatla ilgili metinleri okuma becerisini kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 4 | |
| P | 5 | |
| P | 5 | |
| P | 5 | |
| P | 5 | |
| P | 5 | |
| P | 5 | |
| P | 5 | |
| P | 5 | |
| P | 5 | |
| P | 4 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Osmanlı Türkçesi'nde kullanılan yazı çeşitleri |
| 2 | Divani yazısı ve harfleri |
| 3 | Farsçada fiiller. Metin okuma ve yazma çalışmaları |
| 4 | Farsçada ism-i fâil, ism-i mefûl ve çokluk. Metin okuma ve yazma çalışmaları |
| 5 | Farklı Dönemlere ait Osmanlı Türkçesine seçme metinlerin okunması ve tahlilleri |
| 6 | Farsça Türemiş İsimler. Farsça İsimden Türemiş Sıfatlar (ön ek ve son eklerle) ve Metin Okuma |
| 7 | Vize |
| 8 | Osmanlı Türkçesi'ne Ait Metinlerin Günümüz Türkçesi'ne Aktarımı |
| 9 | Nesir Örnekleri Okuma Çalışmaları |
| 10 | Tarih Metinleri Okuma Çalışmaları |
| 11 | Süreli Yayınları Okuma Çalışmaları |
| 12 | Nazım Örnekleri Okuma Çalışmaları |
| 13 | Yazma Eser Okuma Çalışmaları |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Develi, Hayati Osmanlı Türkçesi Klavuzu-1, İstanbul, 2007 |
| Öztoprak, Nihat, Osmanlı Türkçesi-1, Eskişehir, 2011 | |
| Şemsettin Sami, Kamus-ı Türkî,,Dersaadet, 1317 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 6 | 14 | 84 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
