Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00551063 | Kumaş Tasarımı | 3 | Güz | 5 | 2+2+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Sezon trendleri, ev tekstili kumaş koleksiyonu hazırlama ile ilgili genel bilgiler verilmesi
Dersin Amacı
Tekstil tasarımı içerisinde, dokuma tasarım tekniği, kumaş yapısı, üretim yöntemleri, renk, örgü tipi gibi kavramların incelenmesi ve bu kavramların bir metod geliştirilerek uygulama aşamalarını kapsar. Bu çerçevede armürlü dokuma tezgâhlarında pratik uygulamaların yapılması hedeflenir. Dokuma kumaş yapı tekniklerinden çözgü takviyeli, atkı takviyeli ve hem çözgü, hem atkı takviyeli dokuma yapıları incelenmekte, astar dokular, çift katlı kumaş yapıları ve bunlara ilişkin tahar, armür, tarak raporları, sıklık hesaplamaları, üretim hesaplamaları daha önceden üretilmiş kumaş örnekleri ile desteklenerek anlatılmaktadır. Ev tekstili ve giysilik armürlü dokuma kumaş tasarımına yönelik tasarımların kağıt üzerinde ve bilgisayar desteğiyle oluşturulması ve uygulama aşamaları da dersin içeriğini oluşturmaktadır. Bu tasarımlar oluşturulurken güncel bir temanın dokuma kumaş tasarımı açısından çözümlemesi yapılır. Bu çerçevede eskizlerin tasarıma dönüştürülmesi ve dokuma kumaşlarda giysilik ve ev tekstiline yönelik yeni tasarımlar geliştirilerek ürüne dönüştürülmesi hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sezon trendleri, ev tekstili kumaş koleksiyonu hazırlama ile ilgili genel bilgiler verilmesi |
| 2 | Belirlenen tema doğrultusunda renklerin seçimi, eskiz hazırlanması |
| 3 | Eskizlerin tasarıma dönüştürülmesi aşamasında teknik çözümleme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İnalcık Halil, Türkiye Tekstil Tarihi Üzerine Araştırmalar |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
