Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00551004 | Kalemişi III | 3 | Güz | 5 | 3+2+0 | 10 | 10 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşe KART |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ayşe KART | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Desen bilgisinin verilmesi (Desenlerin önemi, guruplandırılması ve desen çizme tekniği), Serbest bir desenin analizinin yaptırmak,Analizi yapılan desenin yeni motifler kullanılarak tekrar yorumlanması Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, Kenar bezemelerinden tek ipliğin tanımı, tasarım ve fırça uygulamasını yaptırmak, Belirlenen bir alan içerisine seçilen motif grupları ile simetrik desen tasarımı yaptırmak, Çizilen desenin çift tahrir ve fırça uygulamasını yaptırmak, Kenar bezemelerinden çift ipliğin tanımı, tasarım ve fırça uygulamasını yaptırmak, Kalemişine uygun ölçüde tasarlanan çift iplik deseninin renkli uygulamasını yaptırmak, Kenar bezeme çeşitlerinden üçipliğin tanımı, kurallarına uygun çizimi ve fırça uygulaması
Dersin Amacı
Tezyini sanatlarda kullanılan klasik desenler hakkında bilgi vermek, desenlerin önemi, gruplandırılması ve desen çizme tekniğini öğretmek, Serbest ve simetrik bir desenin analizini ve fırça uygulamasını yaptırmak, 3. Kenar bezemelerinden tek ipliğin tanımı, tasarım ve fırça uygulamasını yaptırmak, 4. Belirlenen bir alan içerisinde simetrik desen tasarımı, çift tahrir ve fırça uygulamasını yaptırmak, 5. Kenar bezemelerinden çift ipliğin tanımı, tasarım ve fırça uygulamasını yaptırmak, 6. Kenar bezeme çeşitlerinden üç ipliğin tanımı, kurallarına uygun çizimi ve fırça uygulamasını 7. Kalemişi tezyinatına uygun ölçülerde hatayi grubu motifler ve rumi motifi kullanarak tasarlanan çift iplik desenin tonlama veya çift tahrir tekniğinde renkli uygulamasını yaptırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Desen bilgisinin verilmesi (Desenlerin önemi, guruplandırılması ve desen çizme tekniği), |
| 2 | Desen bilgisinin verilmesi (Desenlerin önemi, guruplandırılması ve desen çizme tekniği), |
| 3 | Serbest bir desenin analizinin yaptırmak, |
| 4 | Analizi yapılan desenin yeni motifler kullanılarak tekrar yorumlanması, |
| 5 | Çizilen desenin fırça uygulamasını yaptırmak, |
| 6 | Kenar bezemelerinden tek ipliğin tanımı, tasarım ve fırça uygulamasını yaptırmak, |
| 7 | Belirlenen bir alan içerisine seçilen motif grupları ile simetrik desen tasarımı yaptırmak, |
| 8 | Çizilen desenin çift tahrir ve fırça uygulamasını yaptırmak, |
| 9 | Kenar bezemelerinden çift ipliğin tanımı, tasarım ve fırça uygulamasını yaptırmak, |
| 10 | Kalemişine uygun ölçüde tasarlanan çift iplik deseninin renkli uygulamasını yaptırmak |
| 11 | Kenar bezeme çeşitlerinden üçipliğin tanımı, kurallarına uygun çizimi ve fırça uygulaması, |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Birol, İnci A, Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı, Çizim Tekniği ve Çeşitleri, İstanbul, 2009, Kubbealtı Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
