İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00550004 Staj 3 Güz 5 0+0+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Dersin içeriği ve sürecin işleyişi hakkında bilgi verilir. Staj yapılan kurumda yada atölyede belirlenen iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde uygulamalar yapmak. Staj yapılan kurumda yada atölyede belirlenen iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde uygulamalar yapmak.
Dersin Amacı
Öğrencilerin öğrenim süreleri boyunca edindikleri bilgi ve becerilerini pekiştirmek ve geliştirmek, mesleki sorumluluk bilincini oluşturmak, kedini ifade becerisi geliştirmek, ekip çalışması yapabilmek, bir kurumda yada sanat atölyesinde alanı ile ilgili görev alıp tamamlayabilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. 5
P2 P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. 5
P3 P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. 5
P4 P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 5
P5 P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 4
P6 P.6. Özgün tasarımlar üretebilme becerisi. 4
P7 P.7. Etkin iletişim kurma, uzmanlık düzeyindeki bilgileri yazılı ve sözlü ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. 5
P8 P.8. Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanında ki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. 4
P9 P.9. Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisi kurabilme, yorumlayabilme becerisi. 4
P10 P.10. Tasarım alanında teknik ve teknolojik bilgileri kullanabilme becerisi. 4
P11 P.11. Yenilikçi Tasarım, Uluslararası Rekabet, ARGE Yeteneği Kazanma. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. P.3.1 7
Ö2 Bir bağlam içinde düşünme becerisi. P.3.4 7
Ö3 Eleştirel düşünme becerisi. P.4.4 7
Ö4 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. P.5.1 7
Ö5 İki boyutlu düşünebilme vFormu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi.e ifadelendirme, P.5.3 7
Ö6 Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. P.5.5 7
Ö7 İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. P.7.1 7
Ö8 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. P.7.2 7
Ö9 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. P.7.3 7
Ö10 Geleneğin görsel ve çizgisel incelenmesi, yorumlanması ve yeni tasarımlarda kullanabilme becerisi. P.7.4 7
Ö11 Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve yorumlama becerisi. P.8.4 7
Ö12 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi. P.9.2 7
Ö13 Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık) P.9.3 7
Ö14 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. P.10.1 7
Ö15 Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilmeli. P.11.4 1,2,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Pratik çalışma
2 Pratik çalışma
3 Pratik çalışma
4 Pratik çalışma
5 Pratik çalışma
6 Pratik çalışma
7 Pratik çalışma
8 Pratik çalışma
9 Pratik çalışma
10 Pratik çalışma
11 Pratik çalışma
12 Pratik çalışma
13 Pratik çalışma
14 Pratik çalışma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Doğrudan basılı kaynak kullanımı yoktur.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 100 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 4 30 120
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 30 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P5 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. 4 - - - - - - -
Ö2 Bir bağlam içinde düşünme becerisi. - - - - - - - -
Ö3 Eleştirel düşünme becerisi. - - - - - - - -
Ö4 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. - - - - - - - -
Ö5 İki boyutlu düşünebilme vFormu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi.e ifadelendirme, - - - - - - - -
Ö6 Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. - - - - - - - -
Ö7 İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. - - - - - - - -
Ö8 Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. - - - - - - - -
Ö9 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. - - - 4 - - - -
Ö10 Geleneğin görsel ve çizgisel incelenmesi, yorumlanması ve yeni tasarımlarda kullanabilme becerisi. - - - 4 - - - -
Ö11 Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve yorumlama becerisi. - - - - - - - -
Ö12 Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi. - - - - - - - -
Ö13 Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık) - - - - - - - -
Ö14 Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. - - - - - - - -
Ö15 Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilmeli. - - - - - - - 5