Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00550004 | Staj | 3 | Güz | 5 | 0+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dersin içeriği ve sürecin işleyişi hakkında bilgi verilir. Staj yapılan kurumda yada atölyede belirlenen iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde uygulamalar yapmak. Staj yapılan kurumda yada atölyede belirlenen iş akışı ve görev tanımı çerçevesinde uygulamalar yapmak.
Dersin Amacı
Öğrencilerin öğrenim süreleri boyunca edindikleri bilgi ve becerilerini pekiştirmek ve geliştirmek, mesleki sorumluluk bilincini oluşturmak, kedini ifade becerisi geliştirmek, ekip çalışması yapabilmek, bir kurumda yada sanat atölyesinde alanı ile ilgili görev alıp tamamlayabilme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. | 5 |
| P2 | P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. | 5 |
| P3 | P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. | 5 |
| P4 | P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 5 |
| P5 | P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 4 |
| P6 | P.6. Özgün tasarımlar üretebilme becerisi. | 4 |
| P7 | P.7. Etkin iletişim kurma, uzmanlık düzeyindeki bilgileri yazılı ve sözlü ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. | 5 |
| P8 | P.8. Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanında ki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. | 4 |
| P9 | P.9. Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisi kurabilme, yorumlayabilme becerisi. | 4 |
| P10 | P.10. Tasarım alanında teknik ve teknolojik bilgileri kullanabilme becerisi. | 4 |
| P11 | P.11. Yenilikçi Tasarım, Uluslararası Rekabet, ARGE Yeteneği Kazanma. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | P.3.1 | 7 |
| Ö2 | Bir bağlam içinde düşünme becerisi. | P.3.4 | 7 |
| Ö3 | Eleştirel düşünme becerisi. | P.4.4 | 7 |
| Ö4 | İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. | P.5.1 | 7 |
| Ö5 | İki boyutlu düşünebilme vFormu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi.e ifadelendirme, | P.5.3 | 7 |
| Ö6 | Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. | P.5.5 | 7 |
| Ö7 | İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. | P.7.1 | 7 |
| Ö8 | Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. | P.7.2 | 7 |
| Ö9 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. | P.7.3 | 7 |
| Ö10 | Geleneğin görsel ve çizgisel incelenmesi, yorumlanması ve yeni tasarımlarda kullanabilme becerisi. | P.7.4 | 7 |
| Ö11 | Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve yorumlama becerisi. | P.8.4 | 7 |
| Ö12 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi. | P.9.2 | 7 |
| Ö13 | Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık) | P.9.3 | 7 |
| Ö14 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. | P.10.1 | 7 |
| Ö15 | Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilmeli. | P.11.4 | 1,2,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Pratik çalışma |
| 2 | Pratik çalışma |
| 3 | Pratik çalışma |
| 4 | Pratik çalışma |
| 5 | Pratik çalışma |
| 6 | Pratik çalışma |
| 7 | Pratik çalışma |
| 8 | Pratik çalışma |
| 9 | Pratik çalışma |
| 10 | Pratik çalışma |
| 11 | Pratik çalışma |
| 12 | Pratik çalışma |
| 13 | Pratik çalışma |
| 14 | Pratik çalışma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Doğrudan basılı kaynak kullanımı yoktur. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 4 | 30 | 120 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 30 | 30 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 180 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P5 | P7 | P8 | P9 | P10 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Bir bağlam içinde düşünme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Eleştirel düşünme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | İki boyutlu düşünebilme vFormu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi.e ifadelendirme, | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. | - | - | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö10 | Geleneğin görsel ve çizgisel incelenmesi, yorumlanması ve yeni tasarımlarda kullanabilme becerisi. | - | - | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö11 | Kültür varlıklarının incelenmesi ( Görsel ve çizgisel) ve yorumlama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö12 | Geçmiş etkileri/izleri günümüz tasarımlarına yine günümüz imkan ve olanakları ile uyarlayabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö13 | Geçmiş ve günümüz arasındaki farklılıkları görme/algılama, yorumlama becerisi. (Farkındalık) | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö14 | Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö15 | Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilmeli. | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
