Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00541051 | Hat ve Tezhip Sanatı Tarihi | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ayşe KART |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Türk Sanatı Tarihi, Çini Sanatı, Hat Sanatı, Tezhip ve Minyatür Sanatı, Cilt Sanatı, Kalem İşleri, Halı-Kilim Kumaş Sanatı, Ebru Sanatı, Taş İşçiliği, Ahşap Sanatı, Maden Sanatı
Dersin Amacı
Türk Sanatı Tarihi, Çini Sanatı, Hat Sanatı, Tezhip ve Minyatür Sanatı, Cilt Sanatı, Kalem İşleri, Halı-Kilim Kumaş Sanatı, Ebru Sanatı, Taş İşçiliği, Ahşap Sanatı, Maden Sanatı
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. | 3 |
| P4 | P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | "Yazı"kavramının madden ve manen önemi hakkında geniş bilgiye ve kültüre sahip olma becerisi | P.1.3 | 1 |
| Ö2 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | P.4.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Osmanlı Öncesi Hat Sanatı Tarihine Genel Bir Bakış |
| 2 | Osmanlı Dönemi Hat Sanatı |
| 3 | Bilinen Osmanlı Hattatları Hakkında Bilgilendirme ve Araştırma Ödevi Verilmesi |
| 4 | Mimari Yapılarda Hat Sanatının Kullanım Biçimleri |
| 5 | Hat Sanatının Kullanım Alanları |
| 6 | Hat Sanatında Kullanılan Malzemeler ve Hazırlık Süreci |
| 7 | Hat Sanatında Meşk Usulü ve Meşk Örnekleri |
| 8 | Türk Tezhip Sanatının Tarihi hakkında genel bilgilendirme |
| 9 | Osmanlı Dönemi Öncesi Tezhip Sanatı |
| 10 | Osmanlı Dönemi Tezhip Sanatına Giriş |
| 11 | Osmanlı Klâsik Dönem Tezhip Sanatı Örnekler Üzerinden Değerlendirme |
| 12 | Osmanlı Dönemi Tezhip Sanatkarları |
| 13 | Osmanlı Dönemi Tezhip Sanatı Örnek Eserler |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kalem Güzeli-M.Bedrettin YAZIR, ERSOY, Ayla, Türk Tezhip Sanatı, Akbank Yayınları, İstanbul 1988. ÖZEN, Mine Esiner, Türk Tezhip Sanatı, Gizem Yayınevi, İstanbul 2003. ,Osmanlı Ans.C.9-12, Yeni Türkiye Yayınları Ankara, Türkler Ans.C.10-12, Yeni Türkişyer Yayınları, Ankara., Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi,C.2, Ircıca, İstanbul, Halil İnalcık-Günsel Renda, Osmanlı Uygarlığı,C. 2, Ankara 2004., DİA, maddeler,C.1-44, |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 77 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,57 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | "Yazı"kavramının madden ve manen önemi hakkında geniş bilgiye ve kültüre sahip olma becerisi | 3 | - |
| Ö2 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | - | 5 |
