Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00541042 | Tezhip Sanatına Giriş II | 2 | Bahar | 4 | 2+2+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşe KART |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ayşe KART | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Tezhip sanatının tanımı ,uygulama alanları,malzeme ve teknikler, çizim kurallarına uygun özgün motif tasarımları, Tezyini sanatlarda kullanılan cedvel,iplik,kuzu gibi yardımcı elemanların tanıtımı ve uygulaması, Kenar bezemelerini tasnifi ve tanımı, Kenar bezemelerinden tek şerit,kurtçuk ve zencerekli ara sularının uygulaması.
Dersin Amacı
1.Tezhip sanatının tanımını yapmak, uygulama alanları,malzeme ve teknikler hakkında bilgi vermek,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. | 3 |
| P2 | P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. | 3 |
| P3 | P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. | 3 |
| P4 | P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 3 |
| P5 | P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. | P.1.1 | 7 |
| Ö2 | Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. | P.3.2 | 7 |
| Ö3 | İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, | P.4.3 | 7 |
| Ö4 | İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. | P.5.2 | 7 |
| Ö5 | Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. | P.5.5 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tezhip sanatının tanımı, uygulama alanları,malzeme ve teknikler hakkında bilgi verilmesi, |
| 2 | Özgün motif tasarımlarının çift tahrir tekniğinde renkli uygulamasının yaptırılması, |
| 3 | Aynı konunun devamı, |
| 4 | Tezyini sanatlarda kullanılan cedvel,iplik,kuzu gibi yardımcı elemanların tanıtılması ve uygulamasının yaptırılması, |
| 5 | Verilen uygulamanın kontrolü ve devamı, |
| 6 | Tezyini sanatlarda kullanılan kenar bezemelerinin teorik olarak tanıtılması, |
| 7 | Kenar bezemelerinden tek şerit ara suyunun uygulamasının yaptırılması, |
| 8 | Aynı konunun devamı, |
| 9 | Kenar bezemelerinden kurtçuk ara suyunun uygulamasının yaptırılması, |
| 10 | Aynı konunun devamı, |
| 11 | Kenar bezemelerinden zencerek ara suyunun uygulamasının yaptırılması, |
| 12 | Aynı konunun devamı, |
| 13 | Kenar bezemelerinden tek,çift,üç iplik ara suyunun tanıtımı ve uygulamasının yaptırılması, |
| 14 | Aynı konunun devamı. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Birol,İnci A. ve Derman, Çiçek, "Türk Tezyini Sanatlarında Motifler", İstanbul 2012,Kubbealtı Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 15 | 15 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 132 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,40 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. | 3 | - | - | - |
| Ö2 | Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. | - | - | 2 | - |
| Ö3 | İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, | - | - | - | 3 |
| Ö4 | İki /üç boyutlu nesneleri görme/algılama, yorumlama becerisi. | - | 2 | - | 2 |
| Ö5 | Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. | - | - | 2 | - |
