İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00541041 Minyatür II 2 Bahar 4 2+2+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşe KART
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ayşe KART A-Z05 [email protected] 7566 Çarşamba
Dersin İçeriği
Bitki ve hayvan figürlerinin stilizasyonu(üslûplaştırma) , Tonlama ,noktalama ve tarama tekniğinde, bitki ve hayvan figürlerinden oluşan özgün tasarım çalışmaları.
Dersin Amacı
1.Klâsik minyatürlerde görülen ve sıklıkla kulanılmış tekniklerin örnekler üzerinden tanıtımını yapmak,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. 4
P2 P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. 3
P3 P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. 3
P4 P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 3
P5 P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Minyatür sanatının bütün teknik çözümlemelerini uygulayabilme becerisi P.1.11 7
Ö2 Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi P.2.9 1,7
Ö3 Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. P.3.2 7
Ö4 İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, P.4.3 7
Ö5 Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. P.5.5 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders hakkında genel bilgi verilmesi, klâsik minyatürlerde görülen ve sıklıkla kulanılmış tekniklerin örnekler üzerinden tanıtımı,
2 Üç farklı ağaç tasarımı (İnce ve uzun gövdeli ağaçlar, geniş ve kısa gövdeli ağaçlar, servi ağacı),
3 Üç farklı ağaç tasarımı (İnce ve uzun gövdeli ağaçlar, geniş ve kısa gövdeli ağaçlar, servi ağacı),
4 Etüdleri yapılan ve stilize edilen bitki ve hayvan figürlerinin tonlama tekniğinde renkli uygulaması,
5 Etüdleri yapılan ve stilize edilen bitki ve hayvan figürlerinin tonlama tekniğinde renkli uygulaması,
6 Etüdleri yapılan ve stilize edilen bitki ve hayvan figürlerinin noktalama tekniğinde renkli uygulaması ,
7 Etüdleri yapılan ve stilize edilen bitki ve hayvan figürlerinin noktalama tekniğinde renkli uygulaması,
8 Etüdleri yapılan ve stilize edilen bitki ve hayvan figürlerinin tarama tekniğinde renkli uygulaması,
9 Etüdleri yapılan ve stilize edilen bitki ve hayvan figürlerinin tarama tekniğinde renkli uygulaması,
10 Bitki ve hayvan figürlerinden oluşan tasarımın öğrenilen tekniklerde uygulaması,
11 Bitki ve hayvan figürlerinden oluşan tasarımın öğrenilen tekniklerde uygulaması,
12 Bitki ve hayvan figürlerinden oluşan tasarımın öğrenilen tekniklerde uygulaması,
13 Bitki ve hayvan figürlerinden oluşan tasarımın öğrenilen tekniklerde uygulaması,
14 Bitki ve hayvan figürlerinden oluşan tasarımın öğrenilen tekniklerde uygulaması.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Atıl, E.,"Levni ve Surname(Bir Osmanlı Şenliğinin Öyküsü)"Koç Kültür Yayınları,İstanbul 1999
Mahir, Banu; "Osmanlı Minyatür Sanatı", Kabalcı Yayınevi,İstanbul 2005.
Mahir, Banu; "Ottoman Miniature Art", Kabalcı Yayınevi,İstanbul 2005.
Metin And; "Portray Ottoman Arts 1": Minyatür, İş Bank. Yay., İstanbul 2002.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 132
Toplam Yük / 30 4,40
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5
Ö1 Minyatür sanatının bütün teknik çözümlemelerini uygulayabilme becerisi - - - - 3
Ö2 Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi - - 3 - -
Ö3 Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. 3 - - - -
Ö4 İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, - - - 3 -
Ö5 Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. - - 3 - -