Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00541041 | Minyatür II | 2 | Bahar | 4 | 2+2+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşe KART |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ayşe KART | A-Z05 | [email protected] | 7566 | Çarşamba |
Dersin İçeriği
Bitki ve hayvan figürlerinin stilizasyonu(üslûplaştırma) , Tonlama ,noktalama ve tarama tekniğinde, bitki ve hayvan figürlerinden oluşan özgün tasarım çalışmaları.
Dersin Amacı
1.Klâsik minyatürlerde görülen ve sıklıkla kulanılmış tekniklerin örnekler üzerinden tanıtımını yapmak,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. | 4 |
| P2 | P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. | 3 |
| P3 | P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. | 3 |
| P4 | P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 3 |
| P5 | P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Minyatür sanatının bütün teknik çözümlemelerini uygulayabilme becerisi | P.1.11 | 7 |
| Ö2 | Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi | P.2.9 | 1,7 |
| Ö3 | Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. | P.3.2 | 7 |
| Ö4 | İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, | P.4.3 | 7 |
| Ö5 | Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. | P.5.5 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders hakkında genel bilgi verilmesi, klâsik minyatürlerde görülen ve sıklıkla kulanılmış tekniklerin örnekler üzerinden tanıtımı, |
| 2 | Üç farklı ağaç tasarımı (İnce ve uzun gövdeli ağaçlar, geniş ve kısa gövdeli ağaçlar, servi ağacı), |
| 3 | Üç farklı ağaç tasarımı (İnce ve uzun gövdeli ağaçlar, geniş ve kısa gövdeli ağaçlar, servi ağacı), |
| 4 | Etüdleri yapılan ve stilize edilen bitki ve hayvan figürlerinin tonlama tekniğinde renkli uygulaması, |
| 5 | Etüdleri yapılan ve stilize edilen bitki ve hayvan figürlerinin tonlama tekniğinde renkli uygulaması, |
| 6 | Etüdleri yapılan ve stilize edilen bitki ve hayvan figürlerinin noktalama tekniğinde renkli uygulaması , |
| 7 | Etüdleri yapılan ve stilize edilen bitki ve hayvan figürlerinin noktalama tekniğinde renkli uygulaması, |
| 8 | Etüdleri yapılan ve stilize edilen bitki ve hayvan figürlerinin tarama tekniğinde renkli uygulaması, |
| 9 | Etüdleri yapılan ve stilize edilen bitki ve hayvan figürlerinin tarama tekniğinde renkli uygulaması, |
| 10 | Bitki ve hayvan figürlerinden oluşan tasarımın öğrenilen tekniklerde uygulaması, |
| 11 | Bitki ve hayvan figürlerinden oluşan tasarımın öğrenilen tekniklerde uygulaması, |
| 12 | Bitki ve hayvan figürlerinden oluşan tasarımın öğrenilen tekniklerde uygulaması, |
| 13 | Bitki ve hayvan figürlerinden oluşan tasarımın öğrenilen tekniklerde uygulaması, |
| 14 | Bitki ve hayvan figürlerinden oluşan tasarımın öğrenilen tekniklerde uygulaması. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Atıl, E.,"Levni ve Surname(Bir Osmanlı Şenliğinin Öyküsü)"Koç Kültür Yayınları,İstanbul 1999 |
| Mahir, Banu; "Osmanlı Minyatür Sanatı", Kabalcı Yayınevi,İstanbul 2005. | |
| Mahir, Banu; "Ottoman Miniature Art", Kabalcı Yayınevi,İstanbul 2005. | |
| Metin And; "Portray Ottoman Arts 1": Minyatür, İş Bank. Yay., İstanbul 2002. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 15 | 15 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 132 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,40 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Minyatür sanatının bütün teknik çözümlemelerini uygulayabilme becerisi | - | - | - | - | 3 |
| Ö2 | Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi | - | - | 3 | - | - |
| Ö3 | Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. | 3 | - | - | - | - |
| Ö4 | İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, | - | - | - | 3 | - |
| Ö5 | Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. | - | - | 3 | - | - |
