İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00541002 Tezhip Tasarımı II 2 Bahar 4 3+2+0 10 10
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ayşe KART
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ayşe KART A-Z05 [email protected] 7566
Dersin İçeriği
Tezyini sanatlarda kullanılan yardımcı elemanların tanımı ve uygulaması, Kenar bezemelerinin tasnifi ve tanımı, Kenar bezemelerini kurallarına uygun çizimi, Klasik desenlerin tasnifi ve tanımı, Klasik desen çeşitlerinin analizi ve orjinal desen tasarımı, Orjinal motif ve desen tasarımlarının çift tahrir ve tonlama tekniğinde renkli uygulamaları.
Dersin Amacı
1.Tezyini sanatlarda kullanılan yardımcı elemanları tanıtmak ve uygulamasını yaptırmak,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. 2
P2 P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. 5
P3 P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. 3
P4 P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 3
P5 P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme becerisi. P.1.2 1,7
Ö2 Temel Sanat ve Tasarım becerileri ile ilgili diğer alanlarla ilişkili görme becerisi. ( Makro ölçekte görme becerisi.) P.3.3 1,6,7
Ö3 İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, P.4.3 1,7
Ö4 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. P.5.4 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tezyini sanatlarda kullanılan cedvel,iplik,kuzu gibi yardımcı elemanların tanıtılması ve uygulamasının yaptırılması
2 Verilen uygulamanın kontrolü ve devamı
3 Tezyini sanatlarda kullanılan kenar bezemelerinin teorik olarak tanıtılması
4 Kenar bezemelerinden tek şeridin uygulamasının yaptırılması
5 Kenar bezemelerinden kurtçuğun uygulamasının yaptırılması
6 Kenar bezemelerinden tek ipliğin uygulamasının yaptırılması
7 Tezyini sanatlarda kullanılan klasik desen çeşitlerinin tanıtılması ve desen çizme tekniğinin öğretilmesi
8 klasik desen çeşitlerinden analiz yaptırılması
9 Çeşitlerine göre desen tasarımının yaptırılması
10 Çeşitlerine göre desen tasarımının yaptırılması
11 Özgün motif tasarımlarının çift tahrir tekniğinde renkli uygulamasının yaptırılması
12 Özgün motif tasarımlarının çift tahrir tekniğinde renkli uygulamasının yaptırılması
13 Orjinal desen tasarımlarının tonlama tekniğinde renkli uygulamasının yaptırılması
14 Orjinal desen tasarımlarının tonlama tekniğinde renkli uygulamasının yaptırılması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Birol,İnci A,; "Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı,Çizim Tekniği ve Çeşitleri",İstanbul,2009,Kubbealtı Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 10 2 20
Uygulama 10 10 100
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 294
Toplam Yük / 30 9,80
Dersin AKTS Kredisi: 10
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P4 P5
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme becerisi. 2 - - -
Ö2 Temel Sanat ve Tasarım becerileri ile ilgili diğer alanlarla ilişkili görme becerisi. ( Makro ölçekte görme becerisi.) - 3 - -
Ö3 İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, - - 3 -
Ö4 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. - - - 4