Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00540001 | Tasarım İlkeleri IV | 2 | Bahar | 4 | 1+2+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
1.Rengin doğada bulunuş biçimleri, 2. Rengin özellikleri, siyah-beyaz, tek renk, ana renkler, yakın renkler ve zıt renklerle armoni oluşturma, 3.Renk-biçim, renk-doku, renk-işlev, renk-teknik ve renk-malzeme ilişkilerinin araştırılması, 4. Birim oluşturulması ve renklendirilmesi. Yüzeyde kullanımı, 5. Rölyef ve oyma (ajur) çalışmaları.
Dersin Amacı
Temel sanat öğelerinden, renk ve birimlerle yüzey tasarımının (dokusal etki) uygulamalı olarak deneyimlenmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. | 4 |
| P2 | P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. | 5 |
| P3 | P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. | 4 |
| P4 | P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 4 |
| P5 | P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. | P.1.1 | 7 |
| Ö2 | Bir bağlam içinde düşünme becerisi. | P.3.4 | 7 |
| Ö3 | Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi. | P.4.2 | 7 |
| Ö4 | İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. | P.5.1 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Renk konusu, ders anlatımı ve Türk motifi seçimi. Renk konusuna ilişkin siyah-beyaz ton çubuğu uygulama çalışmaları. |
| 2 | Seçilen Türk motifinde, siyah-beyaz armoni oluşturma. Modüler yüzey düzenlemeleri uygulamaları. |
| 3 | Renk konusuna ilişkin tek renk ton çubuğu uygulama çalışmaları. Renk konusuna ilişkin tek renk-açık koyu ton çubuğu uygulama çalışmaları. |
| 4 | Seçilen Türk motifinde, tek renk uygulama çalışmaları. Modüler yüzey düzenlemeleri uygulamaları. |
| 5 | Renk konusuna ilişkin zıt renk ton çubuğu uygulama çalışmaları. Renk konusuna ilişkin zıt renk-açık koyu ton çubuğu uygulama çalışmaları. |
| 6 | Renk konusuna ilişkin zıt renk uygulama çalışmaları. Modüler yüzey düzenlemeleri uygulamaları. |
| 7 | Renk konusuna ilişkin yakın renk ton çubuğu uygulama çalışmaları. Renk konusuna ilişkin yakın renk-açık koyu ton çubuğu uygulama çalışmaları. |
| 8 | Seçilen Türk motifinde, yakın renk uygulama çalışmaları. Modüler yüzey düzenlemeleri uygulamaları. |
| 9 | Renk konusuna ilişkin uzak renk ton çubuğu uygulama çalışmaları. Renk konusuna ilişkin uzak renk-açık koyu ton çubuğu uygulama çalışmaları. |
| 10 | Seçilen Türk motifinde, uzak renk uygulama çalışmaları. Modüler yüzey düzenlemeleri uygulamaları. |
| 11 | Birim oluşturma ve renklendirilmesi. Yüzey düzenlemeleri uygulamaları. |
| 12 | Birim oluşturma ve renklendirilmesi. Yüzey düzenlemeleri uygulamaları. |
| 13 | Seçilen Türk motifinde, hacım verme ve kil ile rölyef oluşturma çalışmaları. |
| 14 | Seçilen Türk motifinde, maket kartonu ile oyma (ajur) oluşturma çalışmaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Türk Tezyini Sanatlarında Motifler, Birol İ.A.-Derman Ç., Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul, 2005. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 12 | 2 | 24 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 108 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,60 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. | 4 | - | - | - |
| Ö2 | Bir bağlam içinde düşünme becerisi. | - | 4 | - | - |
| Ö3 | Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi. | - | - | 5 | - |
| Ö4 | İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. | - | - | - | 5 |
