İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00540001 Tasarım İlkeleri IV 2 Bahar 4 1+2+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR - [email protected]
Dersin İçeriği
1.Rengin doğada bulunuş biçimleri, 2. Rengin özellikleri, siyah-beyaz, tek renk, ana renkler, yakın renkler ve zıt renklerle armoni oluşturma, 3.Renk-biçim, renk-doku, renk-işlev, renk-teknik ve renk-malzeme ilişkilerinin araştırılması, 4. Birim oluşturulması ve renklendirilmesi. Yüzeyde kullanımı, 5. Rölyef ve oyma (ajur) çalışmaları.
Dersin Amacı
Temel sanat öğelerinden, renk ve birimlerle yüzey tasarımının (dokusal etki) uygulamalı olarak deneyimlenmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. 4
P2 P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. 5
P3 P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. 4
P4 P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 4
P5 P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. P.1.1 7
Ö2 Bir bağlam içinde düşünme becerisi. P.3.4 7
Ö3 Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi. P.4.2 7
Ö4 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. P.5.1 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Renk konusu, ders anlatımı ve Türk motifi seçimi. Renk konusuna ilişkin siyah-beyaz ton çubuğu uygulama çalışmaları.
2 Seçilen Türk motifinde, siyah-beyaz armoni oluşturma. Modüler yüzey düzenlemeleri uygulamaları.
3 Renk konusuna ilişkin tek renk ton çubuğu uygulama çalışmaları. Renk konusuna ilişkin tek renk-açık koyu ton çubuğu uygulama çalışmaları.
4 Seçilen Türk motifinde, tek renk uygulama çalışmaları. Modüler yüzey düzenlemeleri uygulamaları.
5 Renk konusuna ilişkin zıt renk ton çubuğu uygulama çalışmaları. Renk konusuna ilişkin zıt renk-açık koyu ton çubuğu uygulama çalışmaları.
6 Renk konusuna ilişkin zıt renk uygulama çalışmaları. Modüler yüzey düzenlemeleri uygulamaları.
7 Renk konusuna ilişkin yakın renk ton çubuğu uygulama çalışmaları. Renk konusuna ilişkin yakın renk-açık koyu ton çubuğu uygulama çalışmaları.
8 Seçilen Türk motifinde, yakın renk uygulama çalışmaları. Modüler yüzey düzenlemeleri uygulamaları.
9 Renk konusuna ilişkin uzak renk ton çubuğu uygulama çalışmaları. Renk konusuna ilişkin uzak renk-açık koyu ton çubuğu uygulama çalışmaları.
10 Seçilen Türk motifinde, uzak renk uygulama çalışmaları. Modüler yüzey düzenlemeleri uygulamaları.
11 Birim oluşturma ve renklendirilmesi. Yüzey düzenlemeleri uygulamaları.
12 Birim oluşturma ve renklendirilmesi. Yüzey düzenlemeleri uygulamaları.
13 Seçilen Türk motifinde, hacım verme ve kil ile rölyef oluşturma çalışmaları.
14 Seçilen Türk motifinde, maket kartonu ile oyma (ajur) oluşturma çalışmaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Türk Tezyini Sanatlarında Motifler, Birol İ.A.-Derman Ç., Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul, 2005.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 1 14 14
Ödev 0 0 0
Uygulama 12 2 24
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 108
Toplam Yük / 30 3,60
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P4 P5
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. 4 - - -
Ö2 Bir bağlam içinde düşünme becerisi. - 4 - -
Ö3 Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi. - - 5 -
Ö4 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. - - - 5