Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00531022 | Tezhip Sanatına Giriş I | 2 | Güz | 3 | 2+2+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Tezyinatı tanımı ve uygulama alanları, Motiflerin tasnifi ve tanımı, Motiflerin çıkış kaynakları,Yaprak,penç,hatayi,goncagül,yarı stilize çiçekler , hayvan ,bulut,çintemani,münhani ve rumi motiflerini kurallarına uygun kurşunkalem ve fırça ile çizimi, çizim kurallarına uygun özgün motif tasarımları.
Dersin Amacı
1.Tezyinatın tanımını yapmak ve uygulama alanları hakkında bilgi vermek,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. | 1 |
| P2 | P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. | 3 |
| P3 | P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. | 4 |
| P4 | P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 2 |
| P5 | P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. | P.1.1 | 7 |
| Ö2 | Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. | P.3.2 | 7 |
| Ö3 | Eleştirel düşünme becerisi. | P.4.4 | 7 |
| Ö4 | Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. | P.5.5 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tezyinatın tanımı yapılır ve uygulama alanları hakkında bilgi verilir, |
| 2 | Tezyini sanatlarda kullanılan motiflerin sınıflandırılması,tanımlanması ve motiflerin çıkış kaynaklarının öğretilmesi, |
| 3 | Yaprak motifinin tanımı,kuralına uygun çizimi ve özgün tasarımının yaptırılması, |
| 4 | Penç motifinin tanımı,kuralına uygun çizimi ve özgün tasarımının yaptırılması, |
| 5 | Hatayi motifinin tanımı,kuralına uygun çizimi ve özgün tasarımının yaptırılması, |
| 6 | Goncagül motifinin tanımı,kuralına uygun çizimi ve özgün tasarımının yaptırılması, |
| 7 | Yarı stilize çiçeklerin tanımı,kuralına uygun çiziminin yaptırılması, |
| 8 | Hayvan motiflerinin tanımı,kuralına uygun çiziminin yaptırılması, |
| 9 | Bulut motifinin tanımı,kuralına uygun kurşunkalem çiziminin yaptırılması, |
| 10 | Çintemani motifinin tanımı,kuralına uygun kurşunkalem çiziminin yaptırılması |
| 11 | Münhani motifinin tanımı,kuralına uygun kurşunkalem çiziminin yaptırılması, |
| 12 | Seçilen motiflerin,kuralına uygun fırça çiziminin yaptırılması |
| 13 | Rumi motifinin tanımı,kuralına uygun kurşunkalem ve fırça çiziminin yaptırılması, |
| 14 | Aynı konunun devamı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Birol,İnci A. ve Derman, Çiçek, "Türk Tezyini Sanatlarında Motifler", İstanbul |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 10 | 5 | 50 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 122 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. | 3 | - | - | - |
| Ö2 | Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. | - | 3 | - | - |
| Ö3 | Eleştirel düşünme becerisi. | - | - | 3 | - |
| Ö4 | Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. | - | - | - | - |
