İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00531022 Tezhip Sanatına Giriş I 2 Güz 3 2+2+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Tezyinatı tanımı ve uygulama alanları, Motiflerin tasnifi ve tanımı, Motiflerin çıkış kaynakları,Yaprak,penç,hatayi,goncagül,yarı stilize çiçekler , hayvan ,bulut,çintemani,münhani ve rumi motiflerini kurallarına uygun kurşunkalem ve fırça ile çizimi, çizim kurallarına uygun özgün motif tasarımları.
Dersin Amacı
1.Tezyinatın tanımını yapmak ve uygulama alanları hakkında bilgi vermek,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. 1
P2 P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. 3
P3 P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. 4
P4 P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 2
P5 P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. P.1.1 7
Ö2 Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. P.3.2 7
Ö3 Eleştirel düşünme becerisi. P.4.4 7
Ö4 Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. P.5.5 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tezyinatın tanımı yapılır ve uygulama alanları hakkında bilgi verilir,
2 Tezyini sanatlarda kullanılan motiflerin sınıflandırılması,tanımlanması ve motiflerin çıkış kaynaklarının öğretilmesi,
3 Yaprak motifinin tanımı,kuralına uygun çizimi ve özgün tasarımının yaptırılması,
4 Penç motifinin tanımı,kuralına uygun çizimi ve özgün tasarımının yaptırılması,
5 Hatayi motifinin tanımı,kuralına uygun çizimi ve özgün tasarımının yaptırılması,
6 Goncagül motifinin tanımı,kuralına uygun çizimi ve özgün tasarımının yaptırılması,
7 Yarı stilize çiçeklerin tanımı,kuralına uygun çiziminin yaptırılması,
8 Hayvan motiflerinin tanımı,kuralına uygun çiziminin yaptırılması,
9 Bulut motifinin tanımı,kuralına uygun kurşunkalem çiziminin yaptırılması,
10 Çintemani motifinin tanımı,kuralına uygun kurşunkalem çiziminin yaptırılması
11 Münhani motifinin tanımı,kuralına uygun kurşunkalem çiziminin yaptırılması,
12 Seçilen motiflerin,kuralına uygun fırça çiziminin yaptırılması
13 Rumi motifinin tanımı,kuralına uygun kurşunkalem ve fırça çiziminin yaptırılması,
14 Aynı konunun devamı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Birol,İnci A. ve Derman, Çiçek, "Türk Tezyini Sanatlarında Motifler", İstanbul
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 10 5 50
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 122
Toplam Yük / 30 4,07
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P4 P5
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. 3 - - -
Ö2 Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. - 3 - -
Ö3 Eleştirel düşünme becerisi. - - 3 -
Ö4 Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. - - - -