İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00531021 Minyatür I 2 Güz 3 2+2+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bitki ve hayvan figürlerinin kurşun kalem ile etüdleri, bitki ve hayvan figürlerinin stilizasyonu (üslûplaştırma) ,bitki ve hayvan figürlerinden oluşan özgün bir tasarım.
Dersin Amacı
1.Minyatür hakkında bilgi vermek, Osmanlı Minyatür Sanatı tarihine giriş; dönemlere göre üsluplar ve örnek minyatürleri incelemek,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. 1
P2 P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. 4
P3 P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. 3
P4 P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. P.1.1 7
Ö2 Analiz ve değerlendirmeler sonucu ortaya çıkan sorunları ve çözüm yollarını bulup sentezleme becerisi.(Sorunlara çözüm getirme becerisi.) P.2.2 7
Ö3 Temel Sanat ve Tasarım becerileri ile ilgili diğer alanlarla ilişkili görme becerisi. ( Makro ölçekte görme becerisi.) P.3.3 7
Ö4 Eleştirel düşünme becerisi. P.4.4 7
Ö5 Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. P.5.5 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Minyatür hakkında bilgi verilmesi, Osmanlı Minyatür Sanatı tarihine giriş; dönemlere göre üsluplar ve örnek minyatürler,
2 Bitki figürlerinin incelenmesi
3 Seçilen bitki figürlerinin etüdlerinin yapılması
4 Detay çizimi
5 Bitki figürünün stilizasyonu (üslûplaştırılması)
6 Bitki figürünün stilizasyonu (üslûplaştırılması)
7 Hayvan figürlerinin incelenmesi
8 Seçilen hayvan figürünün etüdlerinin yapılması
9 Detay çizimi
10 Hayvan figürlerinin stilizasyonu (üslûplaştırılması)
11 Hayvan figürlerinin stilizasyonu (üslûplaştırılması)
12 Stilize edilen (üslûplaştırılan) bitki ve hayvan figürlerinden oluşan özgün bir tasarım yapılması
13 Stilize edilen (üslûplaştırılan) bitki ve hayvan figürlerinden oluşan özgün bir tasarım yapılması
14 Stilize edilen (üslûplaştırılan) bitki ve hayvan figürlerinden oluşan özgün bir tasarım yapılması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Banu MAHİR Osmanlı Minyatür Sanatı
Güner İNAL Türk Minyatür Sanatı
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 132
Toplam Yük / 30 4,40
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. 4 - - - -
Ö2 Analiz ve değerlendirmeler sonucu ortaya çıkan sorunları ve çözüm yollarını bulup sentezleme becerisi.(Sorunlara çözüm getirme becerisi.) - 4 - - -
Ö3 Temel Sanat ve Tasarım becerileri ile ilgili diğer alanlarla ilişkili görme becerisi. ( Makro ölçekte görme becerisi.) - - - - -
Ö4 Eleştirel düşünme becerisi. - - - - -
Ö5 Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. - - - - -