Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00531003 | Halı - Kilim ve Kumaş Desenleri Tasarımı I | 2 | Güz | 3 | 3+2+0 | 10 | 10 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Tanışma, dersin genel akışı hakkında bilgi verilmesi ve yapılacak çalışmaların anlatılması. Düz dokumaların tanımı, kısa tarihçesi, sınıflandırılması ve yöre özeliklerinin anlatılması. Temel kaynakları tanıtılarak, müze ve koleksiyonlarda yöre araştırmaları yaptırmak. Anadolu motif bilgisi, bu motiflerin taşıdıkları anlamların tartışılması ve çizminin yapılması. Belirlenen yörelere göre desen tasarımlarının projelendirilmesi. Yöre dokumalarındaki kompozisyon şemalarının belirlenmesi ve çizimi.
Dersin Amacı
Düz dokumaların (kilim, cicim, zili, sumak) tarihsel gelişimi ile yöresel düz dokumalar tanıtılır. Anadolu motiflerinin tanıtılması, sınıflandırılması ve bu motiflerin taşıdıkları anlamlar öğretilir. Bu dokumaların teknik ve tasarım özellikleri öğretilir. Bu tekniklere uygun teknik ve desen analizleri yaptırılır. Seçilen bölgelere özgü belgeleme çalışmaları yapılarak örneklerden yararlanılarak yeni tasarımlar hazırlatılır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin genel akışı hakkında bilgi verilmesi ve yapılacak çalışmaların anlatılması. |
| 2 | Düz dokumaların tanımı, kısa tarihçesi, sınıflandırılması ve yöre özeliklerinin anlatılması. |
| 3 | Temel kaynakları tanıtılarak, müze ve koleksiyonlarda yöre araştırmaları yaptırmak. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Mine Erbek, Çatalhöyükten Günümüze Anadolu Motifleri, Ankara, 2002. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
