İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00530001 Tasarım İlkeleri III 2 Güz 3 1+2+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
1. Tasarım hakkında bilgi vermek, 2. Nokta öğesinden yararlanarak yüzey tasarımı yaptırmak, 3. Çizgi öğesinden faydalanarak yüzey tasarımı yaptırmak, 4. Nokta ve çizgi öğesinden faydalanarak yüzey tasarımı yaptırmak, 5. Yön kavramından faydalanarak yüzey tasarımı yaptırmak, 6. Hareket kavramını hissettirecek yüzey tasarımı yaptırmak, 7. Aralık ( aynı-farklı-aralıksız ) öğesinden faydalanarak yüzey tasarımı yaptırmak, 8. Belli ölçülerdeki modülleri kullanarak yüzey tasarımı yaptırmak, 9. Çalışması yapılan bütün konuları içeren özgün yüzey tasarımı yaptırmak
Dersin Amacı
Türk motiflerinde nokta, çizgi, açık, koyu, ritim, denge uygulamalarıyla Tasarım ilkeleri1-2 konularını pekiştirtmek ve özgün tasarımlar yapmalarını sağlatmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. 3
P2 P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. 4
P3 P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. 4
P4 P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 3
P5 P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 3
P6 P.6. Özgün tasarımlar üretebilme becerisi. 4
P7 P.7. Etkin iletişim kurma, uzmanlık düzeyindeki bilgileri yazılı ve sözlü ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. 3
P8 P.8. Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanında ki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. 4
P9 P.9. Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisi kurabilme, yorumlayabilme becerisi. 4
P10 P.10. Tasarım alanında teknik ve teknolojik bilgileri kullanabilme becerisi. 4
P11 P.11. Yenilikçi Tasarım, Uluslararası Rekabet, ARGE Yeteneği Kazanma. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. P.1.1 7
Ö2 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme becerisi. P.1.2 7
Ö3 Yeni malzemeleri sınıflandırabilme becerisi P.2.1 7
Ö4 Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi. P.2.5 7
Ö5 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. P.3.1 7
Ö6 Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. P.3.2 7
Ö7 Temel Sanat ve Tasarım becerileri ile ilgili diğer alanlarla ilişkili görme becerisi. ( Makro ölçekte görme becerisi.) P.3.3 7
Ö8 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi. P.4.1 7
Ö9 Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi. P.4.2 7
Ö10 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. P.5.1 7
Ö11 Kullanılacak materyalleri tanır ve kullanma becerisi P.5.7 7
Ö12 Geleneksel verileri tasarım öğesine dönüştürerek özgün tasarımlar oluşturabilme becerisi. P.6.1 7
Ö13 Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. P.9.1 7
Ö14 Tasarım teknik ve teknolojileri alanında geçmiş ve bugün ile gelecek teknolojileri ilişkisini kurabilme, kullanabilme becerisi. P.10.3 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tasarım hakkında genel bilgi vermek ve uygulama konularının seçimi.
2 20x20cm. lik alana ""nokta"" öğesini kullanarak yüzey tasarımı ( büyük-küçük, açık-koyu, uzak-yakın vb.)
3 Uygulamalara ve arayışlara devam.
4 20x20cm. lik alana ""çizgi"" öğesini kullanarak yüzey tasarımı ( büyük-küçük, açık-koyu, uzak-yakın vb.)
5 Uygulamalara ve arayışlara devam.
6 20x20cm. lik alana ""nokta-çizgi"" öğesini kullanarak yüzey tasarımı ( büyük-küçük, açık-koyu, uzak-yakın vb.)
7 Uygulamalara ve arayışlara devam.
8 Uygulamalara ve arayışlara devam.
9 20x20cm. lik alana nokta öğesini kullanarak kara kalem yüzey tasarımı ( büyük-küçük, açık-koyu, uzak-yakın vb.)
10 20x20cm. lik alana sene başımdan itibaren yapılan çalışmaların birleşimini kapsayacak rölyef çalışmasıyla yüzey tasarımı (açık-koyu).
11 Uygulamalara devam.
12 20x20cm. lik alana sene başımdan itibaren yapılan çalışmaların birleşimini kapsayacak birim-modül çalışmasıyla yüzey tasarımı (açık-koyu).
13 Uygulamalara devam.
14 20x20cm. lik alana sene başımdan itibaren yapılan çalışmaların birleşimini kapsayacak birim çalışmasıyla yüzey tasarımı (açık-koyu, büyük-küçük).
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar 1- Türk Tezyini Sanatlarında Motifler, Birol İ.A.-Derman Ç., Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul, 2005. 2- Anadolu Toprağının Hazinesi Çini, ""Selçuklu ve Beylikler Çağı Çini""Kale Grubu Kültür Yayınları, İstanbul, 2008. 3- Anadolu Toprağının Hazinesi Çini, "" Osmanlı Dönemi"", Kale Grubu Kültür Yayınları, İstanbul, 2008.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 7 3 21
Uygulama 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 3 3
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 111
Toplam Yük / 30 3,70
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P6 P9 P10
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. 3 - - - - - - -
Ö2 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme becerisi. - - - - - - - -
Ö3 Yeni malzemeleri sınıflandırabilme becerisi - - - - - - - -
Ö4 Temel sanat ve tasarım bilgisi alanlarındaki kazanımlarını öğrendiklerine uyarlayabilme ve aktarabilme becerisi. - - - - - - - -
Ö5 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. - - - - - - - -
Ö6 Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. - - - - - - - -
Ö7 Temel Sanat ve Tasarım becerileri ile ilgili diğer alanlarla ilişkili görme becerisi. ( Makro ölçekte görme becerisi.) - - - - - - - -
Ö8 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi. - - - - - - - -
Ö9 Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi. - - - - - - - -
Ö10 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. - - - - - - - -
Ö11 Kullanılacak materyalleri tanır ve kullanma becerisi - - - - - - - -
Ö12 Geleneksel verileri tasarım öğesine dönüştürerek özgün tasarımlar oluşturabilme becerisi. - - - - - - - -
Ö13 Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. - - - - - - - -
Ö14 Tasarım teknik ve teknolojileri alanında geçmiş ve bugün ile gelecek teknolojileri ilişkisini kurabilme, kullanabilme becerisi. - - - - - - - -