Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00520004 | Sanat Tarihi | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
II. Dünya Savaşı bitimine dek yaşanan sanatsal dönem ele alınmaktadır. Sanatın M.Ö başlayan izlerini takibederek, savaşların sona ermesine kadarki süreçte, dönemin dünya sanatındaki yansımalarına paralel olarak; Türk Sanatının da dönemsel etkileşimi incelenmektedir. Bu süreçte verilen geleneksel eserlerin dönem özellikleriyle ele alınması esastır.
Dersin Amacı
Bu derste; Sanat Tarihi'nin 1945 yılına dek olan dönemi incelenmektedir. Dünya Savaşları'nın yaşandığı dönem içerisinde sanatsal yapı ile, söz konusu dönem yaşantısının sanattaki izleri ele alınmaktadır. Dünya genelinde yaşanan dönem içerisinde Geleneksel Türk Sanatı'nın incelenmesi de bu derste işlenmektedir. Global yapının Türk Sanatı'na etkileri ele alınarak eser incelemesine gidilmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. | 3 |
| P4 | P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi. | P.4.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sanat; bölümleri ve gelişimi |
| 2 | Sanat; bölümleri ve gelişimi |
| 3 | Sanat; bölümleri ve gelişimi |
| 4 | Sanat tarihi, deyim, terim ve kavramları |
| 5 | Türk Sanatı ve devreleri |
| 6 | Türk Sanatı ve devreleri |
| 7 | Konya'da Selçuklu yapıları |
| 8 | Mimari ve bölümleri |
| 9 | Konya Müzeleri |
| 10 | Geleneksel Türk El Sanatları (Hüsn-i Hat, Tezhip, Tezyinat) |
| 11 | Geleneksel Türk El Sanatları (Ebru – Ahar, Minyatür; Deri, Metal İşçilikleri) |
| 12 | Geleneksel Türk El Sanatları (Metal, Taş Ahşap,Çini, Tesbih, Cilt, Kitap İşçilikleri) |
| 13 | Geleneksel Türk El Sanatları (Cam, Pişmiş Toprak İşçilikleri) |
| 14 | Şehirde Sanat Tarihi Gezileri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sanat Tarihi Haşim Karpuz, Türk Sanatı Oktay Aslanapa, Sanatın Öyküsü, Sanat Tarihi Sanatın İlk Örneklerinden Günümüze Germain Bazin |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 4 | 12 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 6 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 112 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. | 4 | - |
| Ö2 | Farklı ölçeklerde çalışan tasarım alanları ile ortak çalışma becerisi. | - | 3 |
