Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00520003 | Perspektif | 1 | Bahar | 2 | 1+1+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Temel pespektif tanım ve kavramları. Çizgisel ve hava perspektifi ve kurallarına uygun perspektif çizimler.
Dersin Amacı
1.Perspektifle ilgili temel kavram ve terimleri öğrenerek temel düzeyde perspektif uygulamaları yapabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. | 3 |
| P2 | P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. | 3 |
| P3 | P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. | 4 |
| P4 | P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 4 |
| P5 | P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. | P.1.1 | 7 |
| Ö2 | "Yazı"kavramının madden ve manen önemi hakkında geniş bilgiye ve kültüre sahip olma becerisi | P.1.3 | 7 |
| Ö3 | Yazı çeşitlerine ve büyüklüklerine göre kalem hazırlayabilme becerisi. | P.1.4 | 7 |
| Ö4 | Bir bağlam içinde düşünme becerisi. | P.3.4 | |
| Ö5 | Eleştirel düşünme becerisi. | P.4.4 | |
| Ö6 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | P.5.4 | 7 |
| Ö7 | Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. | P.5.5 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Perspektif nedir? Temel perspektif terimleri nelerdir? |
| 2 | Ufuk çizgisinin altında, üstünde ve ufuk çizgisinde perspektif görünüm nasıl elde edilir? |
| 3 | Tek kaçma noktalı perspektif çizim nasıl yapılır? Tek kaçma noktalı perspektife göre geometrik şekil çizimi uygulaması |
| 4 | Çift kaçma noktalı perspektif çizim nasıl yapılır? Çift kaçma noktalı perspektife göre geometrik şekil çizimi uygulaması |
| 5 | Üç kaçma noktalı perspektif çizim nasıl yapılır? |
| 6 | Üç kaçma noktalı perspektife göre geometrik şekil çizimi uygulaması |
| 7 | Hava perspektifi ve konuyla ilglili çizim uygulaması |
| 8 | Hava perspektifi kurallarına uygun manzara çizimi |
| 9 | Tek kaçma noktalı perspektife göre kütüphane çizimi |
| 10 | Çift kaçma noktalı perspektife göre sandalye çizimi |
| 11 | Çift kaçma noktalı perspektife göre dış mekan figür çizimi uygulaması |
| 12 | Çift kaçma noktalı perspektife göre basit iç mekan çizimi |
| 13 | Çift kaçma noktalı perspektife göre eşyalı iç mekan çizimi |
| 14 | Çift kaçma noktalı perspektife göre dış mekan çizimi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Teknik Resim Prof. Dr. Nejat Kıraç ;Teknik Resim: Temel Bilgiler, Standartlar, Tasarı Geometri ve Alıştırmalar Herbert Wittel, Ulrich Kurzve diğerleri |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 1 | 1 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 1 | 1 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 62 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. | - | - | - | - |
| Ö2 | "Yazı"kavramının madden ve manen önemi hakkında geniş bilgiye ve kültüre sahip olma becerisi | - | - | - | - |
| Ö3 | Yazı çeşitlerine ve büyüklüklerine göre kalem hazırlayabilme becerisi. | - | - | - | - |
| Ö4 | Bir bağlam içinde düşünme becerisi. | - | - | - | - |
| Ö5 | Eleştirel düşünme becerisi. | - | - | 3 | - |
| Ö6 | Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. | - | - | - | - |
| Ö7 | Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. | - | - | - | - |
