İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00520003 Perspektif 1 Bahar 2 1+1+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR - [email protected]
Dersin İçeriği
Temel pespektif tanım ve kavramları. Çizgisel ve hava perspektifi ve kurallarına uygun perspektif çizimler.
Dersin Amacı
1.Perspektifle ilgili temel kavram ve terimleri öğrenerek temel düzeyde perspektif uygulamaları yapabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. 3
P2 P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. 3
P3 P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. 4
P4 P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 4
P5 P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. P.1.1 7
Ö2 "Yazı"kavramının madden ve manen önemi hakkında geniş bilgiye ve kültüre sahip olma becerisi P.1.3 7
Ö3 Yazı çeşitlerine ve büyüklüklerine göre kalem hazırlayabilme becerisi. P.1.4 7
Ö4 Bir bağlam içinde düşünme becerisi. P.3.4
Ö5 Eleştirel düşünme becerisi. P.4.4
Ö6 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. P.5.4 7
Ö7 Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. P.5.5 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Perspektif nedir? Temel perspektif terimleri nelerdir?
2 Ufuk çizgisinin altında, üstünde ve ufuk çizgisinde perspektif görünüm nasıl elde edilir?
3 Tek kaçma noktalı perspektif çizim nasıl yapılır? Tek kaçma noktalı perspektife göre geometrik şekil çizimi uygulaması
4 Çift kaçma noktalı perspektif çizim nasıl yapılır? Çift kaçma noktalı perspektife göre geometrik şekil çizimi uygulaması
5 Üç kaçma noktalı perspektif çizim nasıl yapılır?
6 Üç kaçma noktalı perspektife göre geometrik şekil çizimi uygulaması
7 Hava perspektifi ve konuyla ilglili çizim uygulaması
8 Hava perspektifi kurallarına uygun manzara çizimi
9 Tek kaçma noktalı perspektife göre kütüphane çizimi
10 Çift kaçma noktalı perspektife göre sandalye çizimi
11 Çift kaçma noktalı perspektife göre dış mekan figür çizimi uygulaması
12 Çift kaçma noktalı perspektife göre basit iç mekan çizimi
13 Çift kaçma noktalı perspektife göre eşyalı iç mekan çizimi
14 Çift kaçma noktalı perspektife göre dış mekan çizimi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Teknik Resim Prof. Dr. Nejat Kıraç ;Teknik Resim: Temel Bilgiler, Standartlar, Tasarı Geometri ve Alıştırmalar Herbert Wittel, Ulrich Kurzve diğerleri
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 0 0 0
Uygulama 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Proje 1 1 1
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 62
Toplam Yük / 30 2,07
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P4 P5
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. - - - -
Ö2 "Yazı"kavramının madden ve manen önemi hakkında geniş bilgiye ve kültüre sahip olma becerisi - - - -
Ö3 Yazı çeşitlerine ve büyüklüklerine göre kalem hazırlayabilme becerisi. - - - -
Ö4 Bir bağlam içinde düşünme becerisi. - - - -
Ö5 Eleştirel düşünme becerisi. - - 3 -
Ö6 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. - - - -
Ö7 Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. - - - -