Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00520002 | Tasarım İlkeleri II | 1 | Bahar | 2 | 1+2+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR | A-Z04 | [email protected] | 7367 | Çarşamba |
Dersin İçeriği
Öğrencilerin sanatın temel ilkeleri ile ilgili bilgilerle donanmasını sağlayarak sanatsal yetenek, yaratıcılık ve düşünce yapısının gelişmesine katkıda bulunma konularını içerir.
Dersin Amacı
Öğrencinin; çevresini, doğayı, nesneleri gözlemleyerek yorumlayabilmesi için öğrencinin estetik yeteneklerini geliştirerek, yaratıcı gücünü geliştirmektir. Geleneksel sanatlar temelli özgün tasarımlar için alt yapı oluşturmaktır. Sanatda ve tasarımda güzel nesne üretmeye hazırlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. | 3 |
| P2 | P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. | 3 |
| P3 | P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. | 2 |
| P4 | P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. | 4 |
| P5 | P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. | P.1.1 | 1,7 |
| Ö2 | Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. | P.3.2 | 7 |
| Ö3 | İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, | P.4.3 | 6,7 |
| Ö4 | Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. | P.5.5 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Form. |
| 2 | Serbest malzemelerle üç boyutlu tasarım. |
| 3 | Uygulama (ışık ve gölge, boş-dolu alan-denge). |
| 4 | Uygulama. |
| 5 | İkili modüler form uygulama.Tasar ilkeleri (tekrar, uygunluk). |
| 6 | Tasar ilkeleri (denge) uygulama. |
| 7 | Uygulamaya devam. |
| 8 | Üç boyutlu yüzeysel uygulamalar: boş - dolu ilişkisi, ışık- gölge, denge, düzen, doku, boyut, biçim, ölçek, yüzey. |
| 9 | Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (koram) uygulama. |
| 10 | Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (egemenlik) uygulama. Negatif-pozitif oluşumlar. Büyük-küçük ilişkisi. |
| 11 | Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (egemenlik) uygulama. Negatif-pozitif oluşumlar. Büyük-küçük ilişkisi. |
| 12 | Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (birlik) uygulama. |
| 13 | Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (birlik) uygulama. |
| 14 | Yüzey değerlendirmeleri"" ile ilgili rölyef anlatımlı çalışmalar. Üçüncü boyutun temel sorunları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Temel Tasarım Çınar, K. Çınar S. ; Civcir, E. ve Özdemir İ. Tasarımda Plastik Öğeler ve Plastik Sanatlar;Civcir E. Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri; Güngör H. İ. Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasar; Ed. Tepecik, A. Uygarlık Tarihinde Renk |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 5 | 14 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 1 | 10 | 10 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 107 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,57 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. | 3 | - | - | - |
| Ö2 | Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. | - | 2 | - | - |
| Ö3 | İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, | - | - | 4 | - |
| Ö4 | Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. | - | - | - | 4 |
