İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00520002 Tasarım İlkeleri II 1 Bahar 2 1+2+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR A-Z04 [email protected] 7367 Çarşamba
Dersin İçeriği
Öğrencilerin sanatın temel ilkeleri ile ilgili bilgilerle donanmasını sağlayarak sanatsal yetenek, yaratıcılık ve düşünce yapısının gelişmesine katkıda bulunma konularını içerir.
Dersin Amacı
Öğrencinin; çevresini, doğayı, nesneleri gözlemleyerek yorumlayabilmesi için öğrencinin estetik yeteneklerini geliştirerek, yaratıcı gücünü geliştirmektir. Geleneksel sanatlar temelli özgün tasarımlar için alt yapı oluşturmaktır. Sanatda ve tasarımda güzel nesne üretmeye hazırlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. 3
P2 P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. 3
P3 P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. 2
P4 P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 4
P5 P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. P.1.1 1,7
Ö2 Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. P.3.2 7
Ö3 İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, P.4.3 6,7
Ö4 Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. P.5.5 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Form.
2 Serbest malzemelerle üç boyutlu tasarım.
3 Uygulama (ışık ve gölge, boş-dolu alan-denge).
4 Uygulama.
5 İkili modüler form uygulama.Tasar ilkeleri (tekrar, uygunluk).
6 Tasar ilkeleri (denge) uygulama.
7 Uygulamaya devam.
8 Üç boyutlu yüzeysel uygulamalar: boş - dolu ilişkisi, ışık- gölge, denge, düzen, doku, boyut, biçim, ölçek, yüzey.
9 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (koram) uygulama.
10 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (egemenlik) uygulama. Negatif-pozitif oluşumlar. Büyük-küçük ilişkisi.
11 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (egemenlik) uygulama. Negatif-pozitif oluşumlar. Büyük-küçük ilişkisi.
12 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (birlik) uygulama.
13 Tasar ilkeleri: Üç boyutlu (birlik) uygulama.
14 Yüzey değerlendirmeleri"" ile ilgili rölyef anlatımlı çalışmalar. Üçüncü boyutun temel sorunları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Temel Tasarım Çınar, K. Çınar S. ; Civcir, E. ve Özdemir İ. Tasarımda Plastik Öğeler ve Plastik Sanatlar;Civcir E. Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri; Güngör H. İ. Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasar; Ed. Tepecik, A. Uygarlık Tarihinde Renk
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 5 14 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 10 10
Uygulama 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 107
Toplam Yük / 30 3,57
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P4 P5
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. 3 - - -
Ö2 Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. - 2 - -
Ö3 İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, - - 4 -
Ö4 Farklı uygulamalar arası ilişki kurabilme becerisi. - - - 4