Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00520001 | Temel Sanat Eğitimi II | 1 | Bahar | 2 | 1+2+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Renk duyarlılığının kazanılması. Görsel anlatım ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi. Tasarım elemanlarının verimli şekilde kullanılarak görsel anlatım becerisi kazanılması.
Dersin Amacı
Plastik sanatların temel ilkelerini gözleme, araştırmaya, görsel düşünme mantığına, seçmeci dikkat ve bilinçli algıya, sezgisel güce, soyutlamaya dayalı olarak kavratmak. Özgün anlatım dillerini özgür bir ortam içinde geliştirmelerini sağlamak. Görsel ve kavramsal algılama-soyutlama düşünüşü kazandırmak amacıyla; nesnelerden araştırmalar; doğal ve yapay nesnelerden incelemeler-yabancılaştırma çalışmaları, yorumsal dilin gramerini ve bunu oluşturan öğeleri irdeleme ve uygulama çalışmaları yaptırarak; görsel düşünceyi uygulamaya dönüştürme becerisi ve deneyimini kazandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş |
| 2 | Renk çemberi , guaj boya resim tekniği. |
| 3 | Ana-ara-sıcak soğuk renkler, Değer |
| 4 | Renk teorisi |
| 5 | Renk uygulamaları (sıcak-soğuk kompozisyon) |
| 6 | Uygulama çalışmaları |
| 7 | Kolaj |
| 8 | Renkli obje etüdleri |
| 9 | Renkli obje etüdleri |
| 10 | Uygulama çalışmaları |
| 11 | Renkli hacim -derinlik |
| 12 | Metamorfoz etüd çalışmaları |
| 13 | Röprödüksüyon |
| 14 | Uygulama çalışmaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Öztuna, Y., 2007.Görsel İletişimde Temel Tasarım. Tibyan Yayıncılık, İstanbul. |
| Südor, G., 2006. Temel Sanat Eğitimi. Tiglat Matbaacılık. İstanbul. | |
| Wong, W., 1993. Principles of Form and Design. Van Nostrand Reinhold. New York. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
