İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00520001 Temel Sanat Eğitimi II 1 Bahar 2 1+2+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Renk duyarlılığının kazanılması. Görsel anlatım ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi. Tasarım elemanlarının verimli şekilde kullanılarak görsel anlatım becerisi kazanılması.
Dersin Amacı
Plastik sanatların temel ilkelerini gözleme, araştırmaya, görsel düşünme mantığına, seçmeci dikkat ve bilinçli algıya, sezgisel güce, soyutlamaya dayalı olarak kavratmak. Özgün anlatım dillerini özgür bir ortam içinde geliştirmelerini sağlamak. Görsel ve kavramsal algılama-soyutlama düşünüşü kazandırmak amacıyla; nesnelerden araştırmalar; doğal ve yapay nesnelerden incelemeler-yabancılaştırma çalışmaları, yorumsal dilin gramerini ve bunu oluşturan öğeleri irdeleme ve uygulama çalışmaları yaptırarak; görsel düşünceyi uygulamaya dönüştürme becerisi ve deneyimini kazandırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş
2 Renk çemberi , guaj boya resim tekniği.
3 Ana-ara-sıcak soğuk renkler, Değer
4 Renk teorisi
5 Renk uygulamaları (sıcak-soğuk kompozisyon)
6 Uygulama çalışmaları
7 Kolaj
8 Renkli obje etüdleri
9 Renkli obje etüdleri
10 Uygulama çalışmaları
11 Renkli hacim -derinlik
12 Metamorfoz etüd çalışmaları
13 Röprödüksüyon
14 Uygulama çalışmaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Öztuna, Y., 2007.Görsel İletişimde Temel Tasarım. Tibyan Yayıncılık, İstanbul.
Südor, G., 2006. Temel Sanat Eğitimi. Tiglat Matbaacılık. İstanbul.
Wong, W., 1993. Principles of Form and Design. Van Nostrand Reinhold. New York.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0