Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00510005 | Geleneksel Sanat Atölyesine Giriş I | 1 | Güz | 1 | 3+2+0 | 10 | 10 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin ÖKSÜZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Tezyinatın tanımı ve uygulama alanları, Motiflerin çıkış kaynakları,Motiflerin kurallarına uygun çizimleri, Çizim kurallarına uygun özgün motif tasarımları, Tezyini sanatlarda kullanılan motifler hakkında temel bilgi.
Dersin Amacı
1.Tezyinatın tanımını yapmak ve uygulama alanları hakkında bilgilendirmek, yarı stilize çiçekler, hayvan, bulut, çintemani, münhani ve rumi motiflerinin kurallarına uygun kurşunkalem ve fırça ile çizimini yaptırmak,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Hat sanatıyla ilgili kavramlara vakıf olma becerisi. | P.1.7 | 1 |
| Ö2 | Türk tezhip sanatı hakkında öğrenilen genel bilgiyi aktarabilme becerisi. | P.1.12 | 1 |
| Ö3 | Tekstil sanatıyla ilgili kavramlara vakıf olma becerisi. | P.1.14 | 1 |
| Ö4 | Yeni malzemeleri sınıflandırabilme becerisi | P.2.1 | 7 |
| Ö5 | Hat sanatında meşk (eğitim) usullerini aktarabilme becerisi. | P.2.3 | 7 |
| Ö6 | Dokuma tezgahlarını tanıyabilme becerisi | P.2.13 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tezyinatı tanımlar ve uygulama alanlarını bilir |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Birol,İnci A. ve Derman, Çiçek, "Türk Tezyini Sanatlarında Motifler", İstanbul 2012,Kubbealtı Yayınları. Birol,İnci A. ve Derman, Çiçek, "Motıfs In Turkısh Decoratıve Arts", İstanbul 2012,Kubbealtı Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Hat sanatıyla ilgili kavramlara vakıf olma becerisi. | - | - |
| Ö2 | Türk tezhip sanatı hakkında öğrenilen genel bilgiyi aktarabilme becerisi. | - | - |
| Ö3 | Tekstil sanatıyla ilgili kavramlara vakıf olma becerisi. | - | - |
| Ö4 | Yeni malzemeleri sınıflandırabilme becerisi | - | - |
| Ö5 | Hat sanatında meşk (eğitim) usullerini aktarabilme becerisi. | - | - |
| Ö6 | Dokuma tezgahlarını tanıyabilme becerisi | - | - |
