İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00510004 Tasarım İlkeleri I 1 Güz 1 1+2+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayşegül ÖZDEMİR
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Öğrencilerin sanatın temel ilkeleri ile ilgili bilgilerle donanmasını sağlayarak sanatsal yetenek, yaratıcılık ve düşünce yapısının gelişmesine katkıda bulunma konularını içerir. Uygulamalar kolaj ile yaptırılır.
Dersin Amacı
Öğrencinin; çevresini, doğayı, nesneleri gözlemleyerek yorumlayabilmesi için öğrencinin estetik yeteneklerini ve yaratıcı gücünü geliştirmektir. Geleneksel sanatlar temelli özgün tasarımlar için alt yapı oluşturmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 P.1. Sanat ve Tasarım Bilgilerini, Geleneksel Türk sanatları içerisinde yer alan Hat, Tezhip, Halı-Kilim, Kalem işi sanatlarında özgün tasarımlar yapabilir ve uygulayabilme becerisi. 3
P2 P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. 4
P3 P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. 3
P4 P.4. Disiplinler arası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi. 3
P5 P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. 3
P6 P.6. Özgün tasarımlar üretebilme becerisi. 3
P7 P.7. Etkin iletişim kurma, uzmanlık düzeyindeki bilgileri yazılı ve sözlü ifade edebilme ve çalışma sunabilme becerisi. 4
P8 P.8. Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanında ki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerisi. 3
P9 P.9. Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisi kurabilme, yorumlayabilme becerisi. 3
P10 P.10. Tasarım alanında teknik ve teknolojik bilgileri kullanabilme becerisi. 3
P11 P.11. Yenilikçi Tasarım, Uluslararası Rekabet, ARGE Yeteneği Kazanma. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. P.1.1 7
Ö2 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme becerisi. P.1.2 7
Ö3 Yeni malzemeleri sınıflandırabilme becerisi P.2.1 7
Ö4 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. P.3.1 7
Ö5 Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. P.3.2 7
Ö6 Temel Sanat ve Tasarım becerileri ile ilgili diğer alanlarla ilişkili görme becerisi. ( Makro ölçekte görme becerisi.) P.3.3 7
Ö7 Bir bağlam içinde düşünme becerisi. P.3.4 7
Ö8 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. P.3.5 7
Ö9 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi. P.4.1 7
Ö10 İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, P.4.3 7
Ö11 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. P.5.1 7
Ö12 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. P.5.4 6,7
Ö13 Toplumun kültür, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. P.8.1 7
Ö14 Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. P.9.1 7
Ö15 Bilgisayarlı tasarımda iki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. P.10.2 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Temel tasarım eğitimi ve önemi, temel tasarla ilgili kavramlar ve terimler. Görsel algılamada bütünleşmeyi sağlayan gereklilikler (organizasyon esasları). Gestalt ilkeleri.
2 Tasarım öğeleri (çizgi, yön, biçim, ölçü,oran) uygulama. (gazete -dergi).
3 Tasarım öğeleri (çizgi, yön, biçim, ölçü, oran) uygulamaya devam.
4 Tasarım öğeleri (aralık, doku, renk, ton) uygulama.
5 Açık-koyu uygulama.
6 Açık-koyu uygulama.
7 Işık - gölge. Tasar ilkeleri (tekrar, uygunluk) uygulama.
8 Işık ve gölge Tasar ilkeleri (birlik-benzerlik) uygulama.
9 Işık ve gölge Tasar ilkeleri (zıtlık:Ölçü-aralık-renk-doku zıtlığı) uygulama.
10 Tasar ilkeleri (zıtlık:Ölçü-aralık-renk-doku zıtlığı) uygulama.
11 Tasar ilkeleri (egemenlik/odak noktası) uygulama.
12 Tasar ilkeleri (denge) uygulama. Simetrik-asimetrik denge.
13 Tasar ilkeleri (denge) uygulama. Yatay -dikey dengesi. Açık-koyu dengesi.
14 Tasar ilkeleri (denge) uygulama. Hareket dengesi.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Tasarım ilkeleri
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 2 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 7 3 21
Uygulama 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 3 3
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 111
Toplam Yük / 30 3,70
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P8 P9 P10
Ö1 Temel sanat ve tasarım bilgisini öğrendiklerine uyarlayabilme becerisi. - - - - - - - -
Ö2 Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme becerisi. - - - - - - - -
Ö3 Yeni malzemeleri sınıflandırabilme becerisi - - - - - - - -
Ö4 Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. - - 3 - - - - -
Ö5 Temel Sanat ve Tasarım becerileri isteyen diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. - - - - - - - -
Ö6 Temel Sanat ve Tasarım becerileri ile ilgili diğer alanlarla ilişkili görme becerisi. ( Makro ölçekte görme becerisi.) - - 2 - - - - -
Ö7 Bir bağlam içinde düşünme becerisi. - - - - - - - -
Ö8 Düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktarabilme becerisi. - - - - - - - -
Ö9 Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi. - - - - - - - -
Ö10 İki boyutlu düşünTasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi.ebilme ve ifadelendirme, - - - 3 - - - -
Ö11 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. - - - - 3 - - -
Ö12 Bir düşünceyi, bir kavramı veya bir olguyu görsel yolla yaratıcı biçimde ifade etme becerisi. - - - - - - - -
Ö13 Toplumun kültür, sanat ve teknolojisinin ifadesi olan kültür varlıklarını inceleme ve yeniden yorumlayabilme becerisi. - - - - - - - -
Ö14 Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi. - - - - - - - -
Ö15 Bilgisayarlı tasarımda iki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi. - - - - - - - -