Geleneksel Türk Sanatları
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
Geleneksel Türk Sanatları Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00510003 | Kitap Sanatlarına Hazırlık | 1 | Güz | 1 | 0+3+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşe KART |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ayşe KART | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Kağıdın tanımı ve tarihçesi, klâsik üslûpta kağıt boyama tekniklerinin uygulaması,geleneksel kağıt terbiye usulleri,kağıt mühreleme, klâsik usûlde "murakka'' yapımı.
Dersin Amacı
1.Kitap Sanatlarının tanıtımını yapmak ,kağıdın tanımını yapmak,tarihini,kitap sanatlarında kullanılan kağıt çeşitlerini tanıtmak,
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | P.2. Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. | 3 |
| P3 | P.3. Tasarım disiplini kapsamına giren farklı ölçeklerde tasarımların gerçekleştirilme becerisi. | 4 |
| P5 | P.5. İki boyutlu düşünebilme ve ifadelendirme becerisi. | 4 |
| P10 | P.10. Tasarım alanında teknik ve teknolojik bilgileri kullanabilme becerisi. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Yeni malzemeleri sınıflandırabilme becerisi | P.2.1 | 7 |
| Ö2 | Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi | P.2.9 | 7 |
| Ö3 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | P.3.1 | 7 |
| Ö4 | Kullanılacak materyalleri tanır ve kullanma becerisi | P.5.7 | 7 |
| Ö5 | Kendi özgün tasarımında öğrendiği teknikleri uygulayabilme becerisi | P.10.7 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı,kaynakçanın verilmesi,işlenecek konular ve malzeme hazırlığı, |
| 2 | Kitap Sanatlarının tanıtımı,içeriği,kağıdın tanımı,tarihi,kitap sanatlarında kağıt çeşitleri, |
| 3 | Kağıtların boyanması,çeşitli nebatların suları ( çay,ıhlamur,ceviz,tarçın,hibüsküs,nar suyu vb.) kağıtları boyama çeşitleri, |
| 4 | Klâsik üslûpta kâğıt boyama teknikleri (Uygulamalı düz kâğıt boyama) , |
| 5 | Uygulamalı düz kâğıt boyama, |
| 6 | Boyanmış kağıtlardan sunum hazırlama, |
| 7 | Geleneksel kâğıt terbiye usûlleri ( Uygulamalı nişasta âhârı ), |
| 8 | Geleneksel kâğıt terbiye usûlleri ( Uygulamalı yumurta âhârı ), |
| 9 | Mühre hakkında genel bilgi verilmesi ve kâğıdın mührelenmesi, |
| 10 | Murakka' tanımı,kullanıldıkları yerler, |
| 11 | Uygulamalı klâsik murakka yapımı, |
| 12 | Aynı konunun devamı, |
| 13 | Murakka' üzerine kâğıt yapıştırma, |
| 14 | Genel Değerlendirme ve sunumlar. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Yazır, M. Bedrettin, "Kalem Güzeli", Ankara 1981. Yazır, M. Bedrettin, "Kalem Güzeli", Ankara 1981. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 132 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,40 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P5 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Yeni malzemeleri sınıflandırabilme becerisi | 3 | - | - | - |
| Ö2 | Derse ilişkin kurumsal bilgileri analiz etme becerisi | 3 | - | - | - |
| Ö3 | Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi. | - | - | - | - |
| Ö4 | Kullanılacak materyalleri tanır ve kullanma becerisi | - | - | 4 | - |
| Ö5 | Kendi özgün tasarımında öğrendiği teknikleri uygulayabilme becerisi | - | - | - | 4 |
